Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche patří mezi dojné krávy koncernu Volkswagen, vlastně je hned druhé po Audi v celkovém objemů zisků. Logicky je to automobilka, která si může dovolit obrovské marže na svých produktech. V roce 2015 dosáhly zisky Porsche absolutního historického rekordu, když vydělalo o čtvrtinu víc než v roce 2014.

Celkové příjmy automobilky Porsche dosáhly 21,5 miliard eur (580 miliard korun), z toho bylo 3,4 miliardy eur (92 miliard korun) zisku. Průměrná marže dosáhla na 16 %, což je hodnota, která nemá mezi velkosériovými výrobci obdoby.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

A které modely tvoří automobilce největší zisky? Samozřejmě obě SUV. Menší Porsche Macan dosáhlo na 80 000 prodaných kusů hned v prvním celém roce prodeje. Přeskočil i zavedený model Porsche Cayenne, které našlo 73 119 zákazníků.

Porsche 911 dosáhlo v roce 2015 na 14 386 prodaných kusů jen v Evropě, což je nejlepší výsledek od roku 2008. Zajímavé je, že v USA udalo Porsche v loňském roce jen necelých 10 000 kusů. V prvních dvou měsících roku 2016 pak Porsche prodalo už 35 000 aut i přes stagnaci poptávky v Číně.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků