Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche patří mezi dojné krávy koncernu Volkswagen, vlastně je hned druhé po Audi v celkovém objemů zisků. Logicky je to automobilka, která si může dovolit obrovské marže na svých produktech. V roce 2015 dosáhly zisky Porsche absolutního historického rekordu, když vydělalo o čtvrtinu víc než v roce 2014.

Celkové příjmy automobilky Porsche dosáhly 21,5 miliard eur (580 miliard korun), z toho bylo 3,4 miliardy eur (92 miliard korun) zisku. Průměrná marže dosáhla na 16 %, což je hodnota, která nemá mezi velkosériovými výrobci obdoby.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

A které modely tvoří automobilce největší zisky? Samozřejmě obě SUV. Menší Porsche Macan dosáhlo na 80 000 prodaných kusů hned v prvním celém roce prodeje. Přeskočil i zavedený model Porsche Cayenne, které našlo 73 119 zákazníků.

Porsche 911 dosáhlo v roce 2015 na 14 386 prodaných kusů jen v Evropě, což je nejlepší výsledek od roku 2008. Zajímavé je, že v USA udalo Porsche v loňském roce jen necelých 10 000 kusů. V prvních dvou měsících roku 2016 pak Porsche prodalo už 35 000 aut i přes stagnaci poptávky v Číně.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků