Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche patří mezi dojné krávy koncernu Volkswagen, vlastně je hned druhé po Audi v celkovém objemů zisků. Logicky je to automobilka, která si může dovolit obrovské marže na svých produktech. V roce 2015 dosáhly zisky Porsche absolutního historického rekordu, když vydělalo o čtvrtinu víc než v roce 2014.

Celkové příjmy automobilky Porsche dosáhly 21,5 miliard eur (580 miliard korun), z toho bylo 3,4 miliardy eur (92 miliard korun) zisku. Průměrná marže dosáhla na 16 %, což je hodnota, která nemá mezi velkosériovými výrobci obdoby.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

A které modely tvoří automobilce největší zisky? Samozřejmě obě SUV. Menší Porsche Macan dosáhlo na 80 000 prodaných kusů hned v prvním celém roce prodeje. Přeskočil i zavedený model Porsche Cayenne, které našlo 73 119 zákazníků.

Porsche 911 dosáhlo v roce 2015 na 14 386 prodaných kusů jen v Evropě, což je nejlepší výsledek od roku 2008. Zajímavé je, že v USA udalo Porsche v loňském roce jen necelých 10 000 kusů. V prvních dvou měsících roku 2016 pak Porsche prodalo už 35 000 aut i přes stagnaci poptávky v Číně.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků