Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche loni vydělalo nejvíce peněz ve své historii. Je to tahoun VW

Porsche patří mezi dojné krávy koncernu Volkswagen, vlastně je hned druhé po Audi v celkovém objemů zisků. Logicky je to automobilka, která si může dovolit obrovské marže na svých produktech. V roce 2015 dosáhly zisky Porsche absolutního historického rekordu, když vydělalo o čtvrtinu víc než v roce 2014.

Celkové příjmy automobilky Porsche dosáhly 21,5 miliard eur (580 miliard korun), z toho bylo 3,4 miliardy eur (92 miliard korun) zisku. Průměrná marže dosáhla na 16 %, což je hodnota, která nemá mezi velkosériovými výrobci obdoby.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

A které modely tvoří automobilce největší zisky? Samozřejmě obě SUV. Menší Porsche Macan dosáhlo na 80 000 prodaných kusů hned v prvním celém roce prodeje. Přeskočil i zavedený model Porsche Cayenne, které našlo 73 119 zákazníků.

Porsche 911 dosáhlo v roce 2015 na 14 386 prodaných kusů jen v Evropě, což je nejlepší výsledek od roku 2008. Zajímavé je, že v USA udalo Porsche v loňském roce jen necelých 10 000 kusů. V prvních dvou měsících roku 2016 pak Porsche prodalo už 35 000 aut i přes stagnaci poptávky v Číně.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků