Porsche loni prodalo více aut než všichni konkurenti dohromady

stealth01  |  13. 01. 2018 17:20

Smutné je, ze nejprodávanější modely značky jsou krabice.

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  13. 01. 2018 20:06

Ano, ale za to můžeme především my - spotřebitelé.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  13. 01. 2018 20:37

Jo, je to smutné. Lidé se zajímají o auta a jízdu čím dál tím méně. Chlapi si asi raději hrají s mobilem, místo aby se zajímali o to, co voní benzínem.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 01. 2018 21:01

Vetsina lidi ma vuz z praktickych duvodu ci nutnosti a nema cas ani prostor (mesta, D1, tankodromy) na uzivani si. Nekadrujte lidi. A mimochodem, mobil u ucha vidavam pravidelne i u ridicu 'petrolheadskych' automobilu (vcetne konika ci vette).

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  14. 01. 2018 10:36

Většina lidí bohatne, ale mám dojem, že kabrioletů a kupátek z našich cest ubývá. Nikoho nekádruju. Objem aut se zvětšil a unifikoval. Chybí fantazie.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 01. 2018 16:47

Bohatne? Ve ktere bubline zijes?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 01. 2018 13:28

HDP Ekonomika roste, HDP se blizi prumeru puvodnich 15 clenu, ALE jsme na 1/3 nemeckych platu a vice nez 2/3 lidi nedosahnou ani na prumernou mzdu. Navic kolik aut jde do fleetu? S cisly se da kouzlit.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  14. 01. 2018 11:13

Proč by to mělo být smutné? Automobilky odjakživa vyrábí to, co lidé potřebují a kupují. Jestli Porsche prodá milion SUV, tak to vůbec nic neubere na kvalitě sportovních ikon jakými jsou 911 nebo 718. Nebo snad myslíš, že když Mercedes vyrábí popelářské vozy, že to ubere cokoliv z kvalit třeba Mercedesu AMG GT?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  14. 01. 2018 15:53

Porsche odjakživa dělalo sportovní vozy. Z image jim to rozhodně ubere. A to, že se vývoj soustředí hlavně na SUV, 911 rozhodně nepřidá.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  14. 01. 2018 17:20

Nesmysly, to že dělali jenom sportovní vozy je málem přivedlo na buben a kdyby u toho zůstali tak už dnes nejsou. To že dnes dělají SUV a sedany znamená na jedné straně, že firma má daleko stabilnější příjmy a je daleko odolnější v krizích a při poklesu poptávky a na druhé straně může o to víc investovat do vývoje špičkových sporťáků. O tom, že jim to z image neubralo ani "ň" svědčí s jakými maržemi dokáží prodávat auta a jaké cenové nálože dokáží prodat (918). To že nad výrobou SUV fňukají na netu rádoby petrolheadi, kteří si v životě žádné nové Porsche nekoupí s image Porsche ani nehne. A že vývoj SUV nepřidá 911 je už docela legrační výrok, řekni mi jeden jediný model libovolného výrobce sporťáků, který má dnes takovou rozsáhlou škálu (jestli umím počítat tak přes 20 rozličných variant) jednoho sporťáku jako 911, která je zároveň notoricky vyhlašovaná jako nejřidičtější auto ve všech možných anketách.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/britain... ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 01. 2018 07:04

To je pořád ta stejná písnička. Petrolheadi ... nekoupí... v životě..
Co se to pořád děje s tím nekoupením... Já to nechápu. Když vyjádřím svůj názor na věc, tak to nemá vůbec nic společného s tím, jestli něco koupím nebo ne. Sám mám koncernové SUV a čtyřlitr pod kapotou, ale neznamená to, že budu šťastný, když ikona sportovních vozů bude vyrábět jednu hnusnou krabici za druhou. Ostatně, teď jsem jezdil v novém Cayenne a musím říct, že s Macanem Turbo Performance jsou to špičková auta, která by možná i základní 911 vyklepala na okruhu. Opakuji jen, že je smutné, že první příčky nejsou 911 Turbo a třeba Cayman a že lidé jdou k ikoně sportovních aut pro SUV.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 01. 2018 12:30

Tak urcite lepsi nez nektere ikony co skoncily v propadlisti dejin resp paberkuji. Porsche jsem neridil, takze nedokazu posoudit, jestli prumerny ridic zvladne spise jejich SUV nebo sportovni model - laicky bych mj tady hledal uspech tech hnusnych krabic.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  15. 01. 2018 18:22

Stále nechápu, co je na tom smutného. Ten kdo má rád sporťáky a koupí si tu 911 tak je mu podle mě srdečně jedno jestli Porsche vyrábí dva modely SUV nebo třicet a jestli jich prodá sto nebo bambilion. On chce přece špičkový sporťák a ten mu Porsche dodá tak wocogo.

Naopak i sebevětší milovník sporťáků někdy ocení, že Porsche dělá "všechno" co potřebuje, protože nemá potřebu mít v garáži jenom 911, ale chce i něco pro rodinu ať už je tím myšlena manželka nebo on sám když musí mazat třeba za pracovními povinnostmi někam přes půl Evropy. A pak je zcela přirozené, že v garáži takového člověka je třeba kombinace Cayenne (pracovní povinnosti), Macan (žena) 911 (vercajk pro chvíle radosti).

Znám tvoje videa a i trochu i tvé názory na auta, které v nich prezentuješ. Ta videa jsou perfektní a díky za ně, těším se na každé další. Jen jsi mě nějak zarazil tímto jedním názorem o "smutnosti" výroby SUV u Porsche. Nic víc.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  13. 01. 2018 20:36

Takže řečeno statisticky, jedná se o značku vyrábějící SUV pro čínský trh. Přitom všechny jejich sporťáky patří k tomu nejřidičtějšímu, co se v Evropě vyrábí. Zvláštní doba.

Odpovědět  |   | 
WP  |  14. 01. 2018 06:25

Co to píšeš? Podívej se kolik se prodalo kupé a kabrií!

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  14. 01. 2018 10:33

Tvrdou realitu. Z 5 prodaných Porsche jsou 4 SUV nebo sedan. A ještě většinou mimo Evropu.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 01. 2018 16:47

Porsche vyrábí sedan? Neznám.

Odpovědět  |   | 
older  |  14. 01. 2018 23:29

Panamera je v US klasifikována jako sedan.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  16. 01. 2018 15:18

Jo a Voyager jako minivan, pick-up je tam truck atd.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 01. 2018 13:32

Ide o to, ako definujete 'konkurent'.

Konkurentom pre Porsche je automobilka s podobnym portfoliom - luxusne sportove auta, limuziny/liftbacky... a SUV.

Takze Ferrari, Lambo, Aston Martin atd. konkurenti nie su.

Konkurenciou pre Porsche je tak len Jaguar a... Lexus. A ten predava 2x viac aut ako Porsche.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 01. 2018 15:54

Tak do te kategorie podle vaseho popisu nakoukava i BMW/Alpine nebo Mercedes/AMG, mozna Maserati?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

dnes | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat