Ide o to, ako definujete 'konkurent'.Konkurentom pre Porsche je automobilka s podobnym portfoliom - luxusne sportove auta, limuziny/liftbacky... a SUV.Takze Ferrari, Lambo, Aston Martin atd. konkurenti nie su. Konkurenciou pre Porsche je tak len Jaguar a... Lexus. A ten predava 2x viac aut ako Porsche.
Tak do te kategorie podle vaseho popisu nakoukava i BMW/Alpine nebo Mercedes/AMG, mozna Maserati?
Takže řečeno statisticky, jedná se o značku vyrábějící SUV pro čínský trh. Přitom všechny jejich sporťáky patří k tomu nejřidičtějšímu, co se v Evropě vyrábí. Zvláštní doba.
Co to píšeš? Podívej se kolik se prodalo kupé a kabrií!
Tvrdou realitu. Z 5 prodaných Porsche jsou 4 SUV nebo sedan. A ještě většinou mimo Evropu.
Porsche vyrábí sedan? Neznám.
Panamera je v US klasifikována jako sedan.
Jo a Voyager jako minivan, pick-up je tam truck atd.
Smutné je, ze nejprodávanější modely značky jsou krabice.
Proč by to mělo být smutné? Automobilky odjakživa vyrábí to, co lidé potřebují a kupují. Jestli Porsche prodá milion SUV, tak to vůbec nic neubere na kvalitě sportovních ikon jakými jsou 911 nebo 718. Nebo snad myslíš, že když Mercedes vyrábí popelářské vozy, že to ubere cokoliv z kvalit třeba Mercedesu AMG GT?
Porsche odjakživa dělalo sportovní vozy. Z image jim to rozhodně ubere. A to, že se vývoj soustředí hlavně na SUV, 911 rozhodně nepřidá.
Nesmysly, to že dělali jenom sportovní vozy je málem přivedlo na buben a kdyby u toho zůstali tak už dnes nejsou. To že dnes dělají SUV a sedany znamená na jedné straně, že firma má daleko stabilnější příjmy a je daleko odolnější v krizích a při poklesu poptávky a na druhé straně může o to víc investovat do vývoje špičkových sporťáků. O tom, že jim to z image neubralo ani "ň" svědčí s jakými maržemi dokáží prodávat auta a jaké cenové nálože dokáží prodat (918). To že nad výrobou SUV fňukají na netu rádoby petrolheadi, kteří si v životě žádné nové Porsche nekoupí s image Porsche ani nehne. A že vývoj SUV nepřidá 911 je už docela legrační výrok, řekni mi jeden jediný model libovolného výrobce sporťáků, který má dnes takovou rozsáhlou škálu (jestli umím počítat tak přes 20 rozličných variant) jednoho sporťáku jako 911, která je zároveň notoricky vyhlašovaná jako nejřidičtější auto ve všech možných anketách. http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/britain... ...
To je pořád ta stejná písnička. Petrolheadi ... nekoupí... v životě..Co se to pořád děje s tím nekoupením... Já to nechápu. Když vyjádřím svůj názor na věc, tak to nemá vůbec nic společného s tím, jestli něco koupím nebo ne. Sám mám koncernové SUV a čtyřlitr pod kapotou, ale neznamená to, že budu šťastný, když ikona sportovních vozů bude vyrábět jednu hnusnou krabici za druhou. Ostatně, teď jsem jezdil v novém Cayenne a musím říct, že s Macanem Turbo Performance jsou to špičková auta, která by možná i základní 911 vyklepala na okruhu. Opakuji jen, že je smutné, že první příčky nejsou 911 Turbo a třeba Cayman a že lidé jdou k ikoně sportovních aut pro SUV.
Stále nechápu, co je na tom smutného. Ten kdo má rád sporťáky a koupí si tu 911 tak je mu podle mě srdečně jedno jestli Porsche vyrábí dva modely SUV nebo třicet a jestli jich prodá sto nebo bambilion. On chce přece špičkový sporťák a ten mu Porsche dodá tak wocogo. Naopak i sebevětší milovník sporťáků někdy ocení, že Porsche dělá "všechno" co potřebuje, protože nemá potřebu mít v garáži jenom 911, ale chce i něco pro rodinu ať už je tím myšlena manželka nebo on sám když musí mazat třeba za pracovními povinnostmi někam přes půl Evropy. A pak je zcela přirozené, že v garáži takového člověka je třeba kombinace Cayenne (pracovní povinnosti), Macan (žena) 911 (vercajk pro chvíle radosti).Znám tvoje videa a i trochu i tvé názory na auta, které v nich prezentuješ. Ta videa jsou perfektní a díky za ně, těším se na každé další. Jen jsi mě nějak zarazil tímto jedním názorem o "smutnosti" výroby SUV u Porsche. Nic víc.
Tak urcite lepsi nez nektere ikony co skoncily v propadlisti dejin resp paberkuji. Porsche jsem neridil, takze nedokazu posoudit, jestli prumerny ridic zvladne spise jejich SUV nebo sportovni model - laicky bych mj tady hledal uspech tech hnusnych krabic.
Ano, ale za to můžeme především my - spotřebitelé.
Jo, je to smutné. Lidé se zajímají o auta a jízdu čím dál tím méně. Chlapi si asi raději hrají s mobilem, místo aby se zajímali o to, co voní benzínem.
Vetsina lidi ma vuz z praktickych duvodu ci nutnosti a nema cas ani prostor (mesta, D1, tankodromy) na uzivani si. Nekadrujte lidi. A mimochodem, mobil u ucha vidavam pravidelne i u ridicu 'petrolheadskych' automobilu (vcetne konika ci vette).
Většina lidí bohatne, ale mám dojem, že kabrioletů a kupátek z našich cest ubývá. Nikoho nekádruju. Objem aut se zvětšil a unifikoval. Chybí fantazie.
Bohatne? Ve ktere bubline zijes? ;-)
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nova-cisla-jak-... ...
HDP :-) Ekonomika roste, HDP se blizi prumeru puvodnich 15 clenu, ALE jsme na 1/3 nemeckych platu a vice nez 2/3 lidi nedosahnou ani na prumernou mzdu. Navic kolik aut jde do fleetu? S cisly se da kouzlit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.