Porsche loni prodalo více aut než všichni konkurenti dohromady

22 komentářů

Joe Doe
15. ledna • 13:32

Ide o to, ako definujete 'konkurent'.Konkurentom pre Porsche je automobilka s podobnym portfoliom - luxusne sportove auta, limuziny/liftbacky... a SUV.Takze Ferrari, Lambo, Aston Martin atd. konkurenti nie su. Konkurenciou pre Porsche je tak len Jaguar a... Lexus. A ten predava 2x viac aut ako Porsche.

bzzz
15. ledna • 15:54

Tak do te kategorie podle vaseho popisu nakoukava i BMW/Alpine nebo Mercedes/AMG, mozna Maserati?

Sir CHerokee
13. ledna • 20:36

Takže řečeno statisticky, jedná se o značku vyrábějící SUV pro čínský trh. Přitom všechny jejich sporťáky patří k tomu nejřidičtějšímu, co se v Evropě vyrábí. Zvláštní doba.

WP
14. ledna • 6:25

Co to píšeš? Podívej se kolik se prodalo kupé a kabrií!

Sir CHerokee
14. ledna • 10:33

Tvrdou realitu. Z 5 prodaných Porsche jsou 4 SUV nebo sedan. A ještě většinou mimo Evropu.

Peter
14. ledna • 16:47

Porsche vyrábí sedan? Neznám.

older
14. ledna • 23:29

Panamera je v US klasifikována jako sedan.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
16. ledna • 15:18

Jo a Voyager jako minivan, pick-up je tam truck atd.

stealth01
13. ledna • 17:20

Smutné je, ze nejprodávanější modely značky jsou krabice.

Provo
14. ledna • 11:13

Proč by to mělo být smutné? Automobilky odjakživa vyrábí to, co lidé potřebují a kupují. Jestli Porsche prodá milion SUV, tak to vůbec nic neubere na kvalitě sportovních ikon jakými jsou 911 nebo 718. Nebo snad myslíš, že když Mercedes vyrábí popelářské vozy, že to ubere cokoliv z kvalit třeba Mercedesu AMG GT?

Sir CHerokee
14. ledna • 15:53

Porsche odjakživa dělalo sportovní vozy. Z image jim to rozhodně ubere. A to, že se vývoj soustředí hlavně na SUV, 911 rozhodně nepřidá.

Provo
14. ledna • 17:20

Nesmysly, to že dělali jenom sportovní vozy je málem přivedlo na buben a kdyby u toho zůstali tak už dnes nejsou. To že dnes dělají SUV a sedany znamená na jedné straně, že firma má daleko stabilnější příjmy a je daleko odolnější v krizích a při poklesu poptávky a na druhé straně může o to víc investovat do vývoje špičkových sporťáků. O tom, že jim to z image neubralo ani "ň" svědčí s jakými maržemi dokáží prodávat auta a jaké cenové nálože dokáží prodat (918). To že nad výrobou SUV fňukají na netu rádoby petrolheadi, kteří si v životě žádné nové Porsche nekoupí s image Porsche ani nehne. A že vývoj SUV nepřidá 911 je už docela legrační výrok, řekni mi jeden jediný model libovolného výrobce sporťáků, který má dnes takovou rozsáhlou škálu (jestli umím počítat tak přes 20 rozličných variant) jednoho sporťáku jako 911, která je zároveň notoricky vyhlašovaná jako nejřidičtější auto ve všech možných anketách.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/britain... ...

stealth01
15. ledna • 7:04

To je pořád ta stejná písnička. Petrolheadi ... nekoupí... v životě..
Co se to pořád děje s tím nekoupením... Já to nechápu. Když vyjádřím svůj názor na věc, tak to nemá vůbec nic společného s tím, jestli něco koupím nebo ne. Sám mám koncernové SUV a čtyřlitr pod kapotou, ale neznamená to, že budu šťastný, když ikona sportovních vozů bude vyrábět jednu hnusnou krabici za druhou. Ostatně, teď jsem jezdil v novém Cayenne a musím říct, že s Macanem Turbo Performance jsou to špičková auta, která by možná i základní 911 vyklepala na okruhu. Opakuji jen, že je smutné, že první příčky nejsou 911 Turbo a třeba Cayman a že lidé jdou k ikoně sportovních aut pro SUV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Provo
15. ledna • 18:22

Stále nechápu, co je na tom smutného. Ten kdo má rád sporťáky a koupí si tu 911 tak je mu podle mě srdečně jedno jestli Porsche vyrábí dva modely SUV nebo třicet a jestli jich prodá sto nebo bambilion. On chce přece špičkový sporťák a ten mu Porsche dodá tak wocogo. Naopak i sebevětší milovník sporťáků někdy ocení, že Porsche dělá "všechno" co potřebuje, protože nemá potřebu mít v garáži jenom 911, ale chce i něco pro rodinu ať už je tím myšlena manželka nebo on sám když musí mazat třeba za pracovními povinnostmi někam přes půl Evropy. A pak je zcela přirozené, že v garáži takového člověka je třeba kombinace Cayenne (pracovní povinnosti), Macan (žena) 911 (vercajk pro chvíle radosti).Znám tvoje videa a i trochu i tvé názory na auta, které v nich prezentuješ. Ta videa jsou perfektní a díky za ně, těším se na každé další. Jen jsi mě nějak zarazil tímto jedním názorem o "smutnosti" výroby SUV u Porsche. Nic víc.

bzzz
15. ledna • 12:30

Tak urcite lepsi nez nektere ikony co skoncily v propadlisti dejin resp paberkuji. Porsche jsem neridil, takze nedokazu posoudit, jestli prumerny ridic zvladne spise jejich SUV nebo sportovni model - laicky bych mj tady hledal uspech tech hnusnych krabic.

Pantani
13. ledna • 20:06

Ano, ale za to můžeme především my - spotřebitelé.

Sir CHerokee
13. ledna • 20:37

Jo, je to smutné. Lidé se zajímají o auta a jízdu čím dál tím méně. Chlapi si asi raději hrají s mobilem, místo aby se zajímali o to, co voní benzínem.

bzzz
13. ledna • 21:01

Vetsina lidi ma vuz z praktickych duvodu ci nutnosti a nema cas ani prostor (mesta, D1, tankodromy) na uzivani si. Nekadrujte lidi. A mimochodem, mobil u ucha vidavam pravidelne i u ridicu 'petrolheadskych' automobilu (vcetne konika ci vette).

Sir CHerokee
14. ledna • 10:36

Většina lidí bohatne, ale mám dojem, že kabrioletů a kupátek z našich cest ubývá. Nikoho nekádruju. Objem aut se zvětšil a unifikoval. Chybí fantazie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
14. ledna • 16:47

Bohatne? Ve ktere bubline zijes? ;-)

bzzz
15. ledna • 13:28

HDP :-) Ekonomika roste, HDP se blizi prumeru puvodnich 15 clenu, ALE jsme na 1/3 nemeckych platu a vice nez 2/3 lidi nedosahnou ani na prumernou mzdu. Navic kolik aut jde do fleetu? S cisly se da kouzlit.

Doporučujeme

Články odjinud