Porsche loni prodalo více aut než všichni konkurenti dohromady

Nejprodávanějším modelem tradiční sportovní značky je nyní SUV Macan

Opět další rekord zaznamenalo Porsche v roce 2017. Podařilo se totiž prodat 246.375 vozů, což je o čtyři procenta lepší výsledek než během roku 2016. Je pozoruhodné, že výsledek roku 2017 je více než dvojnásobný oproti tomu před šesti lety. Tehdy značka zákazníkům na celém světě prodala jen 116.978 kusů.

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Nejprodávanějším modelem značky je menší z obou SUV. Bilance Macanu za rok 2017 se těsně přiblížila k hranici 100.000 kusů. Dealeři jich vloni zákazníkům předali více než 97 000.

Druhým nejúspěšnějším modelem je Cayenne. U něho se roční bilance zastavila na 64.000 kusech. Zbývající modely mají poměrně vyrovnané výsledky. Kultovní "devětsetjedenáctka" si připsala 32.000 záznamů o prodeji, nové Panamery se prodalo 28.000 kusů a řady 718, která zahrnuje jak Cayman, tak i Boxter 25.000 jednotek.

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Největším trhem pro značku je samozřejmě Čína. Zákazníci si tam převzali během roku 2017 celkem 71.508 kusů. Následují USA s 55.000 a Německo (28.317 vozů). Výsledek Porsche je pozoruhodný zejména při pohledu na bilanci konkurentů.

Například Aston Martin prodal jen něco málo přes pět tisíc kusů. Nejblíže je Jaguar, který zaznamenal prodej 179.000 vozů. Maserati sice zatím nezveřejnilo svůj výsledek, ale dá se předpokládat, že nebude dramaticky odlišný od 42.000 jednotek z roku 2016. I když se připočtou tisíce, které prodaly italské značky Ferrari a Lamborghini, Porsche bude na tom lépe než všichni rivalové dohromady.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků