Jezdit po silnici v opravdovém závodním prototypu, tomu říkáme vyhrát v životě. Před padesáti lety i nyní.
U Porsche lákají na velice zajímavý projekt. U příležitosti 50. výročí od vzniku jedinečné konverze závodní legendy Porsche 917 na silniční vůz totiž automobilka vypustila krátkou upoutávku, která zjevně naznačuje, že se do obdobné výzvy pustila znovu. Už v červnu tak velice pravděpodobně čekejme odhalení exkluzivní silniční varianty současného Le Mans prototypu 963.
Silniční Porsche 917, konkrétně již závodně využité šasi č. 30, vzniklo v roce 1975 na žádost váženého klienta, Gregoria Rossi di Montelera, italského podnikatele a především dědice světoznámé značky Martini. Technika stříbrně lakovaného závoďáku se změnila jen minimálně, stále tedy využíval plochý dvanáctiválec. Dodatečná instalace blinkrů, klaksonu, rezervního kola či tlumiče výfuku byla nicméně k silniční homologaci nutná. Špetku komfortu pak zajistila kožená sedadla čalouněná u firmy Hermès a zbytek interiéru byl potažený semišem.
Zatímco se tento ojedinělý exemplář 917 dočkal nedávno kompletní renovace a současný majitel jej nadále aktivně využívá, u Porsche zřejmě pracovali na moderním nástupci. Ve videu vzpomínajícím na silniční 917 se totiž krátce ukáže otočný volič volantu a nakonec i silueta dnešního závoďáku 963, se zmíněným dodatkem června 2025 a otázkou „Co kdyby?“.
Vznik silniční konverze 963, třeba opět na zakázku pro jistého klienta, naznačuje Porsche i dalšími slovy: „Zatímco se jeho potomek dnes těší úspěchům na závodních tratích, duch a touha Porsche, které před lety umožnily vznik silničního modelu 917, zůstávají i po pěti desetiletích velmi živé a vyvolávají otázku: Co kdyby?“ stojí v tiskové zprávě k výročí silničního Porsche 917.
Zdroj: Porsche |
Zdroj videa: Porsche