U Porsche lákají na velice zajímavý projekt. U příležitosti 50. výročí od vzniku jedinečné konverze závodní legendy Porsche 917 na silniční vůz totiž automobilka vypustila krátkou upoutávku, která zjevně naznačuje, že se do obdobné výzvy pustila znovu. | Upoutávka na silniční Porsche 963 Zdroj: Porsche

U Porsche lákají na velice zajímavý projekt. U příležitosti 50. výročí od vzniku jedinečné konverze závodní legendy Porsche 917 na silniční vůz totiž automobilka vypustila krátkou upoutávku, která zjevně naznačuje, že se do obdobné výzvy pustila znovu. | Upoutávka na silniční Porsche 963 | Zdroj: Porsche

Už v červnu tak velice pravděpodobně čekejme odhalení exkluzivní silniční varianty současného Le Mans prototypu 963. | Upoutávka na silniční Porsche 963 Zdroj: Porsche

Už v červnu tak velice pravděpodobně čekejme odhalení exkluzivní silniční varianty současného Le Mans prototypu 963. | Upoutávka na silniční Porsche 963 | Zdroj: Porsche

Silniční Porsche 917, konkrétně již závodně využité šasi č. 30, vzniklo v roce 1975 na žádost váženého klienta, Gregoria Rossi di Montelera, italského podnikatele a především dědice světoznámé značky Martini. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

Silniční Porsche 917, konkrétně již závodně využité šasi č. 30, vzniklo v roce 1975 na žádost váženého klienta, Gregoria Rossi di Montelera, italského podnikatele a především dědice světoznámé značky Martini. | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

Technika stříbrně lakovaného závoďáku se změnila jen minimálně, stále tedy využíval plochý dvanáctiválec. Dodatečná instalace blinkrů, klaksonu, rezervního kola či tlumiče výfuku byla nicméně k silniční homologaci nutná. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

Technika stříbrně lakovaného závoďáku se změnila jen minimálně, stále tedy využíval plochý dvanáctiválec. Dodatečná instalace blinkrů, klaksonu, rezervního kola či tlumiče výfuku byla nicméně k silniční homologaci nutná. | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

Špetku komfortu pak zajistila kožená sedadla čalouněná u firmy Hermès a zbytek interiéru byl potažený semišem. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

Špetku komfortu pak zajistila kožená sedadla čalouněná u firmy Hermès a zbytek interiéru byl potažený semišem. | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

Zatímco se tento ojedinělý exemplář 917 dočkal nedávno kompletní renovace a současný majitel jej nadále aktivně využívá, u Porsche zřejmě pracovali na moderním nástupci. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

Zatímco se tento ojedinělý exemplář 917 dočkal nedávno kompletní renovace a současný majitel jej nadále aktivně využívá, u Porsche zřejmě pracovali na moderním nástupci. | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

Ve videu vzpomínajícím na silniční 917 se totiž krátce ukáže otočný volič volantu a nakonec i silueta dnešního závoďáku 963, se zmíněným dodatkem června 2025 a otázkou „Co kdyby?“. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

Ve videu vzpomínajícím na silniční 917 se totiž krátce ukáže otočný volič volantu a nakonec i silueta dnešního závoďáku 963, se zmíněným dodatkem června 2025 a otázkou „Co kdyby?“. | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

Vznik silniční konverze 963, třeba opět na zakázku pro jistého klienta, naznačuje Porsche i dalšími slovy: | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

Vznik silniční konverze 963, třeba opět na zakázku pro jistého klienta, naznačuje Porsche i dalšími slovy: | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

„Zatímco se jeho potomek dnes těší úspěchům na závodních tratích... | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

„Zatímco se jeho potomek dnes těší úspěchům na závodních tratích... | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

...duch a touha Porsche, které před lety umožnily vznik silničního modelu 917, zůstávají i po pěti desetiletích velmi živé a vyvolávají otázku: Co kdyby?“ stojí v tiskové zprávě k výročí silničního Porsche 917. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

...duch a touha Porsche, které před lety umožnily vznik silničního modelu 917, zůstávají i po pěti desetiletích velmi živé a vyvolávají otázku: Co kdyby?“ stojí v tiskové zprávě k výročí silničního Porsche 917. | Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

| Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche

| Porsche 917 KH Street (1975) | Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) | Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) | Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) | Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) | Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) | Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) Zdroj: Porsche

| Porsche 963 (24 h Le Mans 2023) | Zdroj: Porsche

Už v červnu tak velice pravděpodobně čekejme odhalení exkluzivní silniční varianty současného Le Mans prototypu 963. | Upoutávka na silniční Porsche 963 Zdroj: Porsche
Silniční Porsche 917, konkrétně již závodně využité šasi č. 30, vzniklo v roce 1975 na žádost váženého klienta, Gregoria Rossi di Montelera, italského podnikatele a především dědice světoznámé značky Martini. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche
Technika stříbrně lakovaného závoďáku se změnila jen minimálně, stále tedy využíval plochý dvanáctiválec. Dodatečná instalace blinkrů, klaksonu, rezervního kola či tlumiče výfuku byla nicméně k silniční homologaci nutná. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche
Špetku komfortu pak zajistila kožená sedadla čalouněná u firmy Hermès a zbytek interiéru byl potažený semišem. | Porsche 917 KH Street (1975) Zdroj: Porsche
17
Fotogalerie

Porsche láká na silniční verzi Le Mans závoďáku 963. Uctí 50. výročí konverze 917

Jezdit po silnici v opravdovém závodním prototypu, tomu říkáme vyhrát v životě. Před padesáti lety i nyní.

U Porsche lákají na velice zajímavý projekt. U příležitosti 50. výročí od vzniku jedinečné konverze závodní legendy Porsche 917 na silniční vůz totiž automobilka vypustila krátkou upoutávku, která zjevně naznačuje, že se do obdobné výzvy pustila znovu. Už v červnu tak velice pravděpodobně čekejme odhalení exkluzivní silniční varianty současného Le Mans prototypu 963.

Silniční Porsche 917, konkrétně již závodně využité šasi č. 30, vzniklo v roce 1975 na žádost váženého klienta, Gregoria Rossi di Montelera, italského podnikatele a především dědice světoznámé značky Martini. Technika stříbrně lakovaného závoďáku se změnila jen minimálně, stále tedy využíval plochý dvanáctiválec. Dodatečná instalace blinkrů, klaksonu, rezervního kola či tlumiče výfuku byla nicméně k silniční homologaci nutná. Špetku komfortu pak zajistila kožená sedadla čalouněná u firmy Hermès a zbytek interiéru byl potažený semišem.

Zatímco se tento ojedinělý exemplář 917 dočkal nedávno kompletní renovace a současný majitel jej nadále aktivně využívá, u Porsche zřejmě pracovali na moderním nástupci. Ve videu vzpomínajícím na silniční 917 se totiž krátce ukáže otočný volič volantu a nakonec i silueta dnešního závoďáku 963, se zmíněným dodatkem června 2025 a otázkou „Co kdyby?“.

Vznik silniční konverze 963, třeba opět na zakázku pro jistého klienta, naznačuje Porsche i dalšími slovy: „Zatímco se jeho potomek dnes těší úspěchům na závodních tratích, duch a touha Porsche, které před lety umožnily vznik silničního modelu 917, zůstávají i po pěti desetiletích velmi živé a vyvolávají otázku: Co kdyby?“ stojí v tiskové zprávě k výročí silničního Porsche 917.

Zdroj: Porsche | Zdroj videa: Porsche

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud