Porsche již testuje vylepšený Macan. Co všechno se změní?

Ještě před oficiálním představením na konci července nám Porsche dopřává několik informací o modernizaci svého menšího SUV. Dojde na lehké stylingové změny, inženýři zapracovali na komfortu i konektivitě a pozměněna bude nejspíše i nabídka motorů.

Porsche Macan se od jeho uvedení v roce 2014 prodalo více než 350 tisíc kusů a poslední aktualizací prošlo před dvěma lety. Letos čeká menšího bratra Cayenne další modernizace, načež prototypy novinky už automobilka testuje v drsných podmínkách Jižní Afriky.

Zveřejněné fotografie Macanu zatím ukazují nadále částečně zamaskovanou karoserii. Největší změnou má být ovšem zakomponování nových zadních svítilen s horizontálním LED pásem přes celou záď – podobně jako u nového Cayenne či Panamery. Vepředu se pak také objeví nové LED světlomety.

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Uvnitř přitom k zásadním změnám nedojde a původní architektura palubní desky bude jen částečně omlazena. Rozsáhlého použití displejů a dotykových ploch jako v novém Cayenne se zřejmě nedočkáme. Vylepšena ale bude konektivita s řadou mobilních zařízení, funkcemi vzdáleného přístupu a dalšími vychytávkami.

Porsche svá prohlášení úplně neupřesňuje, ale práce a ladění proběhlo také na podvozku a systému pohonu všech kol, čímž má Macan nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti a zároveň zvýšenou úroveň komfortu na silnici i mimo ni.

Dle současného trendu je pravděpodobné, že se z nabídky motorizací Macanu vytratí naftové jednotky, zatímco současné benzinové motory budou upraveny k vyhovění novým emisním standardům.

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec bude nadále zajišťovat nejdostupnější variantu, kdežto nad ní máme v Macanu S očekávat třílitrový šestiválec o výkonu 261 kW (355 koní), tedy s navýšením asi 11 kW (15 koní). Určitě se pak objeví ještě silnější verze GTS o výkonu přes 265 kW (360 koní).

Verze Macan Turbo poté nejspíše dostane 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který najdete ve větším Cayenne S, ale třeba i v nabídce Audi u modelů RS 4 a RS 5. Ten sice oproti dosavadnímu 3,6litrovému šestiválci nabízí menší objem, ale výkonem přinese v Macanu asi 324 kW (440 koní). Tedy o 29 kW (40 koní) více.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky