Porsche již testuje vylepšený Macan. Co všechno se změní?

Ještě před oficiálním představením na konci července nám Porsche dopřává několik informací o modernizaci svého menšího SUV. Dojde na lehké stylingové změny, inženýři zapracovali na komfortu i konektivitě a pozměněna bude nejspíše i nabídka motorů.

Porsche Macan se od jeho uvedení v roce 2014 prodalo více než 350 tisíc kusů a poslední aktualizací prošlo před dvěma lety. Letos čeká menšího bratra Cayenne další modernizace, načež prototypy novinky už automobilka testuje v drsných podmínkách Jižní Afriky.

Zveřejněné fotografie Macanu zatím ukazují nadále částečně zamaskovanou karoserii. Největší změnou má být ovšem zakomponování nových zadních svítilen s horizontálním LED pásem přes celou záď – podobně jako u nového Cayenne či Panamery. Vepředu se pak také objeví nové LED světlomety.

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Uvnitř přitom k zásadním změnám nedojde a původní architektura palubní desky bude jen částečně omlazena. Rozsáhlého použití displejů a dotykových ploch jako v novém Cayenne se zřejmě nedočkáme. Vylepšena ale bude konektivita s řadou mobilních zařízení, funkcemi vzdáleného přístupu a dalšími vychytávkami.

Porsche svá prohlášení úplně neupřesňuje, ale práce a ladění proběhlo také na podvozku a systému pohonu všech kol, čímž má Macan nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti a zároveň zvýšenou úroveň komfortu na silnici i mimo ni.

Dle současného trendu je pravděpodobné, že se z nabídky motorizací Macanu vytratí naftové jednotky, zatímco současné benzinové motory budou upraveny k vyhovění novým emisním standardům.

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec bude nadále zajišťovat nejdostupnější variantu, kdežto nad ní máme v Macanu S očekávat třílitrový šestiválec o výkonu 261 kW (355 koní), tedy s navýšením asi 11 kW (15 koní). Určitě se pak objeví ještě silnější verze GTS o výkonu přes 265 kW (360 koní).

Verze Macan Turbo poté nejspíše dostane 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který najdete ve větším Cayenne S, ale třeba i v nabídce Audi u modelů RS 4 a RS 5. Ten sice oproti dosavadnímu 3,6litrovému šestiválci nabízí menší objem, ale výkonem přinese v Macanu asi 324 kW (440 koní). Tedy o 29 kW (40 koní) více.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků