Porsche již testuje vylepšený Macan. Co všechno se změní?

Ještě před oficiálním představením na konci července nám Porsche dopřává několik informací o modernizaci svého menšího SUV. Dojde na lehké stylingové změny, inženýři zapracovali na komfortu i konektivitě a pozměněna bude nejspíše i nabídka motorů.

Porsche Macan se od jeho uvedení v roce 2014 prodalo více než 350 tisíc kusů a poslední aktualizací prošlo před dvěma lety. Letos čeká menšího bratra Cayenne další modernizace, načež prototypy novinky už automobilka testuje v drsných podmínkách Jižní Afriky.

Zveřejněné fotografie Macanu zatím ukazují nadále částečně zamaskovanou karoserii. Největší změnou má být ovšem zakomponování nových zadních svítilen s horizontálním LED pásem přes celou záď – podobně jako u nového Cayenne či Panamery. Vepředu se pak také objeví nové LED světlomety.

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Uvnitř přitom k zásadním změnám nedojde a původní architektura palubní desky bude jen částečně omlazena. Rozsáhlého použití displejů a dotykových ploch jako v novém Cayenne se zřejmě nedočkáme. Vylepšena ale bude konektivita s řadou mobilních zařízení, funkcemi vzdáleného přístupu a dalšími vychytávkami.

Porsche svá prohlášení úplně neupřesňuje, ale práce a ladění proběhlo také na podvozku a systému pohonu všech kol, čímž má Macan nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti a zároveň zvýšenou úroveň komfortu na silnici i mimo ni.

Dle současného trendu je pravděpodobné, že se z nabídky motorizací Macanu vytratí naftové jednotky, zatímco současné benzinové motory budou upraveny k vyhovění novým emisním standardům.

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec bude nadále zajišťovat nejdostupnější variantu, kdežto nad ní máme v Macanu S očekávat třílitrový šestiválec o výkonu 261 kW (355 koní), tedy s navýšením asi 11 kW (15 koní). Určitě se pak objeví ještě silnější verze GTS o výkonu přes 265 kW (360 koní).

Verze Macan Turbo poté nejspíše dostane 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který najdete ve větším Cayenne S, ale třeba i v nabídce Audi u modelů RS 4 a RS 5. Ten sice oproti dosavadnímu 3,6litrovému šestiválci nabízí menší objem, ale výkonem přinese v Macanu asi 324 kW (440 koní). Tedy o 29 kW (40 koní) více.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků