Porsche již testuje vylepšený Macan. Co všechno se změní?

Ještě před oficiálním představením na konci července nám Porsche dopřává několik informací o modernizaci svého menšího SUV. Dojde na lehké stylingové změny, inženýři zapracovali na komfortu i konektivitě a pozměněna bude nejspíše i nabídka motorů.

Porsche Macan se od jeho uvedení v roce 2014 prodalo více než 350 tisíc kusů a poslední aktualizací prošlo před dvěma lety. Letos čeká menšího bratra Cayenne další modernizace, načež prototypy novinky už automobilka testuje v drsných podmínkách Jižní Afriky.

Zveřejněné fotografie Macanu zatím ukazují nadále částečně zamaskovanou karoserii. Největší změnou má být ovšem zakomponování nových zadních svítilen s horizontálním LED pásem přes celou záď – podobně jako u nového Cayenne či Panamery. Vepředu se pak také objeví nové LED světlomety.

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Uvnitř přitom k zásadním změnám nedojde a původní architektura palubní desky bude jen částečně omlazena. Rozsáhlého použití displejů a dotykových ploch jako v novém Cayenne se zřejmě nedočkáme. Vylepšena ale bude konektivita s řadou mobilních zařízení, funkcemi vzdáleného přístupu a dalšími vychytávkami.

Porsche svá prohlášení úplně neupřesňuje, ale práce a ladění proběhlo také na podvozku a systému pohonu všech kol, čímž má Macan nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti a zároveň zvýšenou úroveň komfortu na silnici i mimo ni.

Dle současného trendu je pravděpodobné, že se z nabídky motorizací Macanu vytratí naftové jednotky, zatímco současné benzinové motory budou upraveny k vyhovění novým emisním standardům.

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec bude nadále zajišťovat nejdostupnější variantu, kdežto nad ní máme v Macanu S očekávat třílitrový šestiválec o výkonu 261 kW (355 koní), tedy s navýšením asi 11 kW (15 koní). Určitě se pak objeví ještě silnější verze GTS o výkonu přes 265 kW (360 koní).

Verze Macan Turbo poté nejspíše dostane 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který najdete ve větším Cayenne S, ale třeba i v nabídce Audi u modelů RS 4 a RS 5. Ten sice oproti dosavadnímu 3,6litrovému šestiválci nabízí menší objem, ale výkonem přinese v Macanu asi 324 kW (440 koní). Tedy o 29 kW (40 koní) více.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků