Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Elektrifikace je silným tématem rovněž u německého Porsche. Dle nejnovějších informací tak hybridní a elektrické jednotky plánuje značka rovněž pro nejmenší sporťáky Boxster a Cayman.

Zatímco se Porsche chystá na premiéru svého prvního sériového elektromobilu Taycan a nedávno jsme se dozvěděli, že hybridní i čistě elektrické varianty se nakonec dočká i nadcházející generace SUV Macan, nyní automobilka potvrzuje, že elektrifikace se postupně rozšíří i na budoucí generaci modelů 718 Boxster a 718 Cayman.

„V tuto chvíli již máme funkční prototypy 718 s elektrickým ústrojím a mezitím pracujeme i na hybridním prototypu,“ sdělil britskému Autocaru předseda Porsche Oliver Blume. V případě hybridní techniky však zatím není jasné, zda by se jednalo plug-in či mild-hybridní variantu.

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Inženýři nicméně zatím vycházejí z vývoje hybridního ústrojí, které již bylo dříve potvrzeno pro model 911. Šestiválcový boxer by tedy spoléhal na 48V hybridní síť s malým elektromotorem integrovaným do skříně nejnovější osmistupňové automatické převodovky.

Namísto šestiválcového motoru by ovšem elektromotor v Boxsteru a Caymanu pracoval se čtyřválcovým boxerem, který se ve vozech objevil v roce 2016. Zavedení hybridních variant by automobilce dále pomohlo u svých spalovacích motorů plnit nadcházející emisní normy Euro 7. Proto se rovněž s uvedením těchto variant mluví až o roce 2022.

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Do té doby má už rovněž Porsche na základě interních průzkumů disponovat mnohem pokročilejší technikou elektrických pohonů a hlavně bateriových modulů, která by mnohem lépe zapadla do charakteru těchto malých sportovních modelů. Čistě elektrický Boxster/Cayman by přitom využíval novou platformu elektromobilů PPE společně vyvinutou s Audi.

Zatím ovšem nemluvíme o úplném nahrazení těchto modelů elektrickými variantami, tudíž by Boxster/Cayman v budoucnu pravděpodobně nabízel standardně mild-hybridní motorizaci s 48V sítí a jako dodatek by nabídku rozšířila i čistě elektrická varianta na zmíněné platformě PPE. Porsche se navíc kromě očividného poddání emisním normám podřizuje i poptávce na trhu. Například v Číně je o elektrická auta masivní zájem už v současnosti.

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Na čistě elektrickém prototypu Boxsteru už mimochodem pracovalo Porsche v roce 2011, kdy představilo projekt Boxster E (v galerii). S tehdejší technikou dvou elektromotorů měl prototyp výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 540 N.m. S bateriemi o kapacitě 29 kWh činil dojezd na jedno nabití okolo 170 km.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků