Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Elektrifikace je silným tématem rovněž u německého Porsche. Dle nejnovějších informací tak hybridní a elektrické jednotky plánuje značka rovněž pro nejmenší sporťáky Boxster a Cayman.

Zatímco se Porsche chystá na premiéru svého prvního sériového elektromobilu Taycan a nedávno jsme se dozvěděli, že hybridní i čistě elektrické varianty se nakonec dočká i nadcházející generace SUV Macan, nyní automobilka potvrzuje, že elektrifikace se postupně rozšíří i na budoucí generaci modelů 718 Boxster a 718 Cayman.

„V tuto chvíli již máme funkční prototypy 718 s elektrickým ústrojím a mezitím pracujeme i na hybridním prototypu,“ sdělil britskému Autocaru předseda Porsche Oliver Blume. V případě hybridní techniky však zatím není jasné, zda by se jednalo plug-in či mild-hybridní variantu.

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Inženýři nicméně zatím vycházejí z vývoje hybridního ústrojí, které již bylo dříve potvrzeno pro model 911. Šestiválcový boxer by tedy spoléhal na 48V hybridní síť s malým elektromotorem integrovaným do skříně nejnovější osmistupňové automatické převodovky.

Namísto šestiválcového motoru by ovšem elektromotor v Boxsteru a Caymanu pracoval se čtyřválcovým boxerem, který se ve vozech objevil v roce 2016. Zavedení hybridních variant by automobilce dále pomohlo u svých spalovacích motorů plnit nadcházející emisní normy Euro 7. Proto se rovněž s uvedením těchto variant mluví až o roce 2022.

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Do té doby má už rovněž Porsche na základě interních průzkumů disponovat mnohem pokročilejší technikou elektrických pohonů a hlavně bateriových modulů, která by mnohem lépe zapadla do charakteru těchto malých sportovních modelů. Čistě elektrický Boxster/Cayman by přitom využíval novou platformu elektromobilů PPE společně vyvinutou s Audi.

Zatím ovšem nemluvíme o úplném nahrazení těchto modelů elektrickými variantami, tudíž by Boxster/Cayman v budoucnu pravděpodobně nabízel standardně mild-hybridní motorizaci s 48V sítí a jako dodatek by nabídku rozšířila i čistě elektrická varianta na zmíněné platformě PPE. Porsche se navíc kromě očividného poddání emisním normám podřizuje i poptávce na trhu. Například v Číně je o elektrická auta masivní zájem už v současnosti.

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Na čistě elektrickém prototypu Boxsteru už mimochodem pracovalo Porsche v roce 2011, kdy představilo projekt Boxster E (v galerii). S tehdejší technikou dvou elektromotorů měl prototyp výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 540 N.m. S bateriemi o kapacitě 29 kWh činil dojezd na jedno nabití okolo 170 km.

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků