Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Elektrifikace je silným tématem rovněž u německého Porsche. Dle nejnovějších informací tak hybridní a elektrické jednotky plánuje značka rovněž pro nejmenší sporťáky Boxster a Cayman.

Zatímco se Porsche chystá na premiéru svého prvního sériového elektromobilu Taycan a nedávno jsme se dozvěděli, že hybridní i čistě elektrické varianty se nakonec dočká i nadcházející generace SUV Macan, nyní automobilka potvrzuje, že elektrifikace se postupně rozšíří i na budoucí generaci modelů 718 Boxster a 718 Cayman.

„V tuto chvíli již máme funkční prototypy 718 s elektrickým ústrojím a mezitím pracujeme i na hybridním prototypu,“ sdělil britskému Autocaru předseda Porsche Oliver Blume. V případě hybridní techniky však zatím není jasné, zda by se jednalo plug-in či mild-hybridní variantu.

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Inženýři nicméně zatím vycházejí z vývoje hybridního ústrojí, které již bylo dříve potvrzeno pro model 911. Šestiválcový boxer by tedy spoléhal na 48V hybridní síť s malým elektromotorem integrovaným do skříně nejnovější osmistupňové automatické převodovky.

Namísto šestiválcového motoru by ovšem elektromotor v Boxsteru a Caymanu pracoval se čtyřválcovým boxerem, který se ve vozech objevil v roce 2016. Zavedení hybridních variant by automobilce dále pomohlo u svých spalovacích motorů plnit nadcházející emisní normy Euro 7. Proto se rovněž s uvedením těchto variant mluví až o roce 2022.

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Do té doby má už rovněž Porsche na základě interních průzkumů disponovat mnohem pokročilejší technikou elektrických pohonů a hlavně bateriových modulů, která by mnohem lépe zapadla do charakteru těchto malých sportovních modelů. Čistě elektrický Boxster/Cayman by přitom využíval novou platformu elektromobilů PPE společně vyvinutou s Audi.

Zatím ovšem nemluvíme o úplném nahrazení těchto modelů elektrickými variantami, tudíž by Boxster/Cayman v budoucnu pravděpodobně nabízel standardně mild-hybridní motorizaci s 48V sítí a jako dodatek by nabídku rozšířila i čistě elektrická varianta na zmíněné platformě PPE. Porsche se navíc kromě očividného poddání emisním normám podřizuje i poptávce na trhu. Například v Číně je o elektrická auta masivní zájem už v současnosti.

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Na čistě elektrickém prototypu Boxsteru už mimochodem pracovalo Porsche v roce 2011, kdy představilo projekt Boxster E (v galerii). S tehdejší technikou dvou elektromotorů měl prototyp výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 540 N.m. S bateriemi o kapacitě 29 kWh činil dojezd na jedno nabití okolo 170 km.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků