Porsche hodlá prodat 200 tisíc aut. Už letos!

Výrobce (nejen) sportovních aut z Zuffenhausenu už nechce být malou automobilkou. Současnou metou je 200 tisíc aut za rok.
Porsche hodlá prodat 200 tisíc aut. Už letos!

Zlí jazykové tvrdí, že SUV Cayenne a Macan nejsou pravými Porsche a díky nim se firma už dnes posunula mezi masové producenty. Ale automobilku, která se na začátku poslední dekády minulého století potácela na hraně krachu, prostě a jednoduše živí.

Navíc „nepravá“ Porsche se objevila i v historii, třeba 914 a řada 924/944/968. O vojenských teréňácích pro Bundeswehr a traktorech nemluvě... Prestižní výrobce je navíc dnes už nedílnou součástí koncernu Volkswagen, se kterým byl vždy propojen pomyslnou pupeční šňůrou...

Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Bývalý nejvyšší muž Wendelin Wiedeking přitom chtěl naopak koupit VW, ale jak víme, operace se nezdařila, společnost se finančně vyčerpala a došlo k opačnému převzetí. Přání rodin Porsche a Piëch, aby automobilka zůstala nezávislá, tak nezůstalo vyslyšeno. Wiedeking dostal zaslouženě padáka, byť ten cinkal i zlatem... Ale byl to právě on, který Porsche v úvodu 90. let vyvedl z krize!

Zatímco v roce 2003 prodalo přesně 71 141 vozů, loni už to bylo 162 145 aut. Jasnou jedničkou je Cayenne s 84 204 exempláři, následuje legendární devětsetjedenáctka (30 205), pětidveřový fastback Panamera (22 032) a dvojčata Boxster (15 229) a Cayman (10 475). Macan se začal prodávat až letos. Odbytovou hranici 200 tisíc aut, kterou si vedení stanovilo, tak do roku 2018 jistě překoná. Mohlo by se tak stát klidně už letos!

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Po hubených letech 2008 a 2009, kdy se postupně Porsche propadlo na tři čtvrtiny předkrizových hodnot, následovalo předchozí čtyři roky období růstu. Současný generální ředitel Matthias Müller je ve své funkci právě od roku 2010.

Značka i samotná továrna v Lipsku sbírají prestižní ocenění JD Power za spokojenost zákazníků a kvalitu výroby. V Lipsku se vyrábí Cayenne, Panamera i Macan, Boxster se naopak rodí v Osnabrücku. První čtvrtletí zakončila firma s provozním ziskem (v aktuálním přepočtu na koruny) 19,6 miliard. Není divu, i přes nárůst odbytu jí 17 až 19 procent z každého auta jde do kapsy...

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Nedaří se jí pochopitelně ve všem, vzpomeňme nedávnou aféru s hořícími motory 911 GT3. Jejich výměna se určitě prodražila... Další nárůst prodejů s sebou nese i rozšíření už tak širokého modelového portfolia. Stále se spekuluje o malém roadsteru, Müller dále zvažuje čtyřdveřový sedan menší než Panamera a sportovní kupé postavené v nabídce mezi 911 Turbo a hybridní supersport 918 Spyder

Od nového Macanu si slibuje prodej až 50 tisíc aut ročně a není důvod být v tomto ohledu skeptický. Už teď se ale na něj čeká půl roku a rozhodně není v zájmu firmy tuto dobu nějak prodlužovat. A navíc se u prvních kusů objevily problémy s brzdovými posilovači.

Porsche se zkrátka v budoucnu opravdu stanou masovou záležitostí, což se zejména skalním fanouškům značky dvakrát líbit nemusí. Ztratí definitivně svou exkluzivitu, byť se auta budou prodávat stále za stejné peníze. Podobný osud má nalinkován italské Maserati, na rozdíl třeba od koncernového Ferrari, které si jedinečnost chce zachovat... Jenže Neptunův trojzubec se chce zastavit na 75 tisících aut ročně, zatímco Němci míří rozhodně mnohem výše...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků