Porsche hodlá prodat 200 tisíc aut. Už letos!

Výrobce (nejen) sportovních aut z Zuffenhausenu už nechce být malou automobilkou. Současnou metou je 200 tisíc aut za rok.
Porsche hodlá prodat 200 tisíc aut. Už letos!

Zlí jazykové tvrdí, že SUV Cayenne a Macan nejsou pravými Porsche a díky nim se firma už dnes posunula mezi masové producenty. Ale automobilku, která se na začátku poslední dekády minulého století potácela na hraně krachu, prostě a jednoduše živí.

Navíc „nepravá“ Porsche se objevila i v historii, třeba 914 a řada 924/944/968. O vojenských teréňácích pro Bundeswehr a traktorech nemluvě... Prestižní výrobce je navíc dnes už nedílnou součástí koncernu Volkswagen, se kterým byl vždy propojen pomyslnou pupeční šňůrou...

Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Bývalý nejvyšší muž Wendelin Wiedeking přitom chtěl naopak koupit VW, ale jak víme, operace se nezdařila, společnost se finančně vyčerpala a došlo k opačnému převzetí. Přání rodin Porsche a Piëch, aby automobilka zůstala nezávislá, tak nezůstalo vyslyšeno. Wiedeking dostal zaslouženě padáka, byť ten cinkal i zlatem... Ale byl to právě on, který Porsche v úvodu 90. let vyvedl z krize!

Zatímco v roce 2003 prodalo přesně 71 141 vozů, loni už to bylo 162 145 aut. Jasnou jedničkou je Cayenne s 84 204 exempláři, následuje legendární devětsetjedenáctka (30 205), pětidveřový fastback Panamera (22 032) a dvojčata Boxster (15 229) a Cayman (10 475). Macan se začal prodávat až letos. Odbytovou hranici 200 tisíc aut, kterou si vedení stanovilo, tak do roku 2018 jistě překoná. Mohlo by se tak stát klidně už letos!

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Po hubených letech 2008 a 2009, kdy se postupně Porsche propadlo na tři čtvrtiny předkrizových hodnot, následovalo předchozí čtyři roky období růstu. Současný generální ředitel Matthias Müller je ve své funkci právě od roku 2010.

Značka i samotná továrna v Lipsku sbírají prestižní ocenění JD Power za spokojenost zákazníků a kvalitu výroby. V Lipsku se vyrábí Cayenne, Panamera i Macan, Boxster se naopak rodí v Osnabrücku. První čtvrtletí zakončila firma s provozním ziskem (v aktuálním přepočtu na koruny) 19,6 miliard. Není divu, i přes nárůst odbytu jí 17 až 19 procent z každého auta jde do kapsy...

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Nedaří se jí pochopitelně ve všem, vzpomeňme nedávnou aféru s hořícími motory 911 GT3. Jejich výměna se určitě prodražila... Další nárůst prodejů s sebou nese i rozšíření už tak širokého modelového portfolia. Stále se spekuluje o malém roadsteru, Müller dále zvažuje čtyřdveřový sedan menší než Panamera a sportovní kupé postavené v nabídce mezi 911 Turbo a hybridní supersport 918 Spyder

Od nového Macanu si slibuje prodej až 50 tisíc aut ročně a není důvod být v tomto ohledu skeptický. Už teď se ale na něj čeká půl roku a rozhodně není v zájmu firmy tuto dobu nějak prodlužovat. A navíc se u prvních kusů objevily problémy s brzdovými posilovači.

Porsche se zkrátka v budoucnu opravdu stanou masovou záležitostí, což se zejména skalním fanouškům značky dvakrát líbit nemusí. Ztratí definitivně svou exkluzivitu, byť se auta budou prodávat stále za stejné peníze. Podobný osud má nalinkován italské Maserati, na rozdíl třeba od koncernového Ferrari, které si jedinečnost chce zachovat... Jenže Neptunův trojzubec se chce zastavit na 75 tisících aut ročně, zatímco Němci míří rozhodně mnohem výše...

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků