Porsche definitivně nasazuje naftu

24 komentářů

Paegas
3. března • 16:31

Čekal bych půjčení kvalitnějších motorů, třebas bmw..

Mobiler
3. března • 20:44

Spis by mne zajimalo kdy nasadi koncernovy Audi 12V motor co se prodava v Q7 a chteji ho davat do R8 :)

p
5. března • 13:16

pokud by nasadily neupravene V8 a vice, tak by se rozlozeni hmotnosti rapidne zmenilo.kdo jezdil v cayenne (v mem pripade Cay. S), tak vi o cem mluvim. Prilnavost v zatackach je to co je na cayenne nejlepsi. prevodovky uz jsou lepsi pr. nova X5 nebo MB a motoricky se da temer srovnat s konkurenci. Ovsem zvuk je nekde jinde:-D

Radek Ondrášík
3. března • 20:53

Nenasadi, protoze V12 je prilis velky a prilis tezky a vyrazne by podrazil vyvazenost

volcom
3. března • 17:47

Ved su vskoro vlastnikmy VW tak naco chidit do BMV...co sa tyka kvality myslim ze pri vysoko objemovych motoroch nema WV konkurenta....na druhej strane Tuareg a SUV Cayenne sa vyvijali spolu takze je to logicke .

sgtSnake
3. března • 10:14

Kdyby měli snahu a cpali peníze do vývoje pohonných jednotek, mslím, že by se těm emisím přiblížili rychle...navýšit výkon motoru navýšením objemu válců je teoreticky jednoduché... Ale navýšit účinnost motoru, tím si zabýá jen málokdo...

Benco
3. března • 12:10

Honda rulez

jzk
3. března • 9:17

:-(

wolff
3. března • 8:34

:-D:-D:-D:-D:-D

tuky
3. března • 5:26

Diesel vo VW so znackou Porsche - co dodat [aspon, ze ma awd na urovni Pajera]// autorovi clanku - spotreba je priamo umerna emisiam CO2 [takisto vykon je priamo umerny produkcii CO2] + diesel ma koli kompresnemu tlaku problem s NOx.1 turbo sa mi moc nezda - ani V10 TDI-PD nema 1 turbo. U objemu ~3L sa uz moze pohravat s 2 turbami, mozno aj inej velkosti [obzvlast ked sa do motoroveho priestoru zmesti W12] aby ten motor mal lepsie vyuzitelnu vykonovu krivku [obzvlast pri vysokej hmotnosti].U V8 s 1 turbom a variabilnou geometriou sa da jazdit za priemerne 12-13 alebo pri roztocenom turbe za 15-17l/100km => oproti 25-30l/100km pri benzinovej verzii slusny rozdiel - lenze benzin ma neskodne emisie, co diesel rozhodne nema...

WinDiesel
3. března • 9:16

S těmi "neškodnými" benzínovými emisemi jsi mne fakt rozesmál, tuky. Ty jsi asi hodně naivní chlapec, viď?
Představ si, že existují studie, které porovnávaly množsví pevných částic produkovaných diesely s odlučovači a benzíny, a kupodivu.... Množství těchto jemných pevných částic produkovaných benzínovými motory někdy (studený start, zahřívání motoru, akcelerace) překračovalo množství jemných částic produkovaných dieselovými motory s odlučovači.....
A navíc, je dlouhodobě známo, že některé druhy emisí (např. CO myslím) mají benzíny horší než diesely.
Takže o "neškodnosti" benzínových emisí si budeme zase někdy vyprávět pohádky na dobrou noc, ano???

tuky
4. března • 0:26

az budu mat benziny plniaci tlak diesla, dam vam za pravdu :-Pvelmi jemne castice sa beztak velmi rychlo rozlozia, takze ja si stojim za tym, ze benzin je cistejsi ako diesel.Som velky fanda dieslu, ale nic nie je bez chyb// preco asi v Californii neprechadzaju diesle, ale V8 smallblock je v pohode? Zeby to bolo tou velkou zavadnostou benzinu?pekny den

Ne
3. března • 10:54

Myslis spatne. :-D Benzin je cistsi ve vsech kategoriich proti nafte.

Radek Ondrášík
3. března • 11:01

To není pravda. Stejně jako velmi jmených pevných částic má benzín více, než nafta.

RBK
3. března • 19:24

Omyl. Zazehovy motor s klasickym vstrikovanim (nikoli primym) produkuje o 25 % mene mechanickych aerosolu nez atmosfericky vznetovy motor a temer o 40 % mene nez preplnovany vznetovy motor s primym vstrikem.Opravdu staci zaGooglit a vypadne na vas hned nekolik studii na toto tema (university, vyrobci motoru nebo technologickych celku...)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
3. března • 20:35

Možný problém bude v tom, že jste nečetl co píšu. Zmiňuje malé pevné částice, ne velké a to je sakra rozdíl.

Radek Ondrášík
3. března • 20:34

Kupodivu tu mám před sebou studii společnosti Bosch na téma pevných částic benzín vs. nafta a pevné částice. Studie jeden rok stará od společnosti, která vyrábí systémy pro vstřikování paliva.

Me2d
3. března • 23:46

...tak ty studii bych veril asi jako volebnimu pruzkumu od CSSD.
Je to jak se vsim, naftu prolobovalo Nemecko, i kdyz je diesel od zacatku ekonomicky vyhodnejsi proti benzinu pouze ve velmi uzkem spektru najetych km/rok. Protoze NEKDO nainvestoval moc moc PR do podpory TDI a spol. tak ted nedokazou "radne" ekologicky zdanit ropaky. Jak uz to tady ve foru je, kazdy kdo jede za naftakem vi, ze to proste je vetsi bordel nez z katalizatoru.
Nebyt skoro kultu chiply TDIcko, tak by zadni ropaci nejezdili. Kdyby se udaval pocet vyrobenych TDI a pocet turb, tak by mozna vyslo ze co TDI to 1,3 turba, coz nakrasne smaze financni vyhodu, a zustava jenom bordel z dehtu.

Skyline
4. března • 8:28

Bylo by dobre si uvedomit, ze Radek si koupil ropaka. Pochopitelne, ze pak chce verit tomu, ze vlastne zas tak moc vetsi bor.el jeho auto nedela. Bosch vydelava spoustu penez na vstricich do ropaku, tak je logicke, ze nebude psat, ze jeho technologie je neekologicka sra.ka. Pak staci par fanatickych novinaru a je to.

pepa
3. března • 9:55

Dlouhodobe je znamo ze lide chytaji po dechu a davi se pokud kolem nich par dehtaku. Benziny proste nepachnou a neletaji z nich tuny NOx a sazi B-]

x12345678
3. března • 8:51

Rekonstrukce V6TDI na 2 turba znamená úplné překopání motoru, z něhož by zůstal jen převrtaný blok a to je asi opravdu mimo mísu. Pokud jde Porsche cestou zvýšení plnícího tlaku na mírně zvětšeném objemu, nebude to s turboefektem zas až tak hrozné, ale jednoznačně jde o kompromis. Spíš bych napjatě očekával, co bude následovat, zda ještě více napumpují motor R50 TDI nebo zvolí upgrade motoru 4,2 TDI, protože u V6 TDI rozhodně nezůstane.A co se odehraje na spodní hranici spektra, to bude záležet na tom, zda EK dostane rozum a pochopí, že ne všechny automobilky musí nutně vyrábět minivozítka (že bychom se pak mohli těšit na tříkolku Porsche s motorem 0,6L TDI????), či zda povolí stejnou formu emisního obchodování jako je to u průmyslu a pak by se daly emise překoupit od VW, který se splněním nesmyslného limitu zřejmě nebude mít problém.

aaa
3. března • 18:18

Bude to 3.0 V6 TDi twin turbo 230kW a 680Nm

lunochod
3. března • 2:55

Jestliže doteď šly prodeje Cayenne dobře, po naftě nastane pravé točo a nebudou stačit vyrábět. Porsche by měl ještě udělat SUV velikosti Fiatu 500 a dát mu motor 1.3 JTD

puck
3. března • 17:11

prave som chcel napisat, ze pre splnenie CO2 limitov by im mozno stacilo zaradit do programu Porsche Lupo 3L :-)

Doporučujeme

Články odjinud