Porsche definitivně nasazuje naftu

Ani německá automobilka Porsche se nevyhne nasazení naftového motoru. Dohady a spekulace jsou pryč a přichází tovární definitivum. Automobilka nasadí naftový agregát prozatím jen u svého SUV Cayenne a to s největší pravděpodobností již příští rok.

Porsche si ovšem tento motor nevyvine samo, ale vypůjčí si ho od koncernu Volkswagen. Prozatím není zcela jasné o jaký motor půjde, ale dle všeho to bude notně upravený šestiválcové TDI o objemu 3 litry. Dle některých zdrojů bude motor převrtán na 3,2 l a navíc řádně upraven tak, aby dával litrový výkon přes 100 koní. Pokud tomu tak bude i ve skutečnosti agregát bude nabízet výkon minimálně 320 koní a to s jedním turbem.

Důvod nasazení naftového motoru není ani tak snaha přinést úsporný model svým zákazníkům, ale snaha snížit celkové emise vyráběného portfolia vozů tak, jak potřebuje Evropská komise. Jelikož nelze předpokládat, že Porsche přijde s malými a úspornými modely, musí na to jít cestou nejmenšího zla a hybrid, spolu s naftou je jedinou možností, jak se potřebným limitům CO2 alespoň přiblížit na dohled.

Otázkou ovšem je, co vlastně tento motor vyřeší. Porsche má průměrné emise CO2 v současností více než dvakrát větší, než ukládá budoucí limit a ani naftový motor nepřiblíži celkový průměr k požadované metě. Zde by pomohlo snad jedině, aby každý z vyráběných modelů přišel s motorem 1,2 TDI ve spojení s hybridním pohonem, pak by průměrné emise byly alespoň na dohled limitům.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků