Porsche definitivně nasazuje naftu

Ani německá automobilka Porsche se nevyhne nasazení naftového motoru. Dohady a spekulace jsou pryč a přichází tovární definitivum. Automobilka nasadí naftový agregát prozatím jen u svého SUV Cayenne a to s největší pravděpodobností již příští rok.

Porsche si ovšem tento motor nevyvine samo, ale vypůjčí si ho od koncernu Volkswagen. Prozatím není zcela jasné o jaký motor půjde, ale dle všeho to bude notně upravený šestiválcové TDI o objemu 3 litry. Dle některých zdrojů bude motor převrtán na 3,2 l a navíc řádně upraven tak, aby dával litrový výkon přes 100 koní. Pokud tomu tak bude i ve skutečnosti agregát bude nabízet výkon minimálně 320 koní a to s jedním turbem.

Důvod nasazení naftového motoru není ani tak snaha přinést úsporný model svým zákazníkům, ale snaha snížit celkové emise vyráběného portfolia vozů tak, jak potřebuje Evropská komise. Jelikož nelze předpokládat, že Porsche přijde s malými a úspornými modely, musí na to jít cestou nejmenšího zla a hybrid, spolu s naftou je jedinou možností, jak se potřebným limitům CO2 alespoň přiblížit na dohled.

Otázkou ovšem je, co vlastně tento motor vyřeší. Porsche má průměrné emise CO2 v současností více než dvakrát větší, než ukládá budoucí limit a ani naftový motor nepřiblíži celkový průměr k požadované metě. Zde by pomohlo snad jedině, aby každý z vyráběných modelů přišel s motorem 1,2 TDI ve spojení s hybridním pohonem, pak by průměrné emise byly alespoň na dohled limitům.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků