Porsche ČR v roce 2018: Po rekordu nastal pokles. Důvodem je hlavně WLTP

Importér značek Audi, Seat, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy dnes bilancoval loňský rok. Pokles nastal téměř na všech frontách, nebyl však způsoben menším zájmem zákazníků.

Zatímco loni touto dobou jsem vydávali zprávu o rekordních výsledcích společnosti Porsche Česká republika, importéra vozů Audi, Seat, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy, nyní hlásíme pokles. Předloni importér dodal na český trh celkem 54.144 vozidel, což v porovnání s rokem 2016 znamenalo 2,3% nárůst, letos to ale bylo pouze 44.874 vozů. Důvod? Zejména zavedení nové metodiky WLTP.

Importér Porsche ČR měl rekordní rok. Největší růst zaznamenaly užitkáče

Importér Porsche ČR měl rekordní rok. Největší růst zaznamenaly užitkáče

V souvislosti se zavedením přísnějších emisních norem a metodiky WLPT podle Franze Pommera, jednatele společnosti Porsche Česká republika, docházelo k výpadkům výroby, navíc nově homologované motory nabíhaly do prodeje postupně. Meziroční pokles se dal očekávat, dotknul se celé řady značek působících na českém trhu a ruku v ruce s tím jde i celkový pokles trhu v porovnání s rokem 2017 o 3,7 %.

„Navzdory nepříznivým okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech,“ prozradil na dnešní tiskové konferenci Franz Pommer. Loňský obrat společnosti Porsche Česká republika dosáhnul 26,05 miliardy korun, což je o 11,5 % méně než v roce 2017.

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

Volkswagen zaznamenal v loňském roce 24.358 registrací, což je o 2584 méně než v roce 2017. Tržní podíl klesnul o 0,6 %. Nejvíce registrací zaznamenal Golf (5529 kusů), následovaný Tiguanem (4050 kusů) a Passatem (3083 kusů). Úspěch slaví nový Touareg, který byl na trh uveden v polovině roku. Celkem bylo registrováno 485 nových Touaregů, což značí druhé místo v segmentu velkých SUV na našem trhu.

Audi si v roce 2018 připsalo 2825 registrací a řadí se ke značkám s největším poklesem (-37 %). Zde byl rovněž důvodem nástup WLTP a také uvádění nových modelů. Těch loni přišlo hned sedm (A8, A7 Sportback, A6, A6 Avant, Q8 A1 Sportback a Q3). Nejprodávanějším vozem bylo s 673 kusy Audi Q7. Letos chce značka zvýšit tržní podíl z loňských 1,08 na zhruba 1,5 %.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

Seat se v roce 2018 stal nejrychleji rostoucí značkou koncernu, tahouny výsledků na českém trhu byly modely Leon (3032 kusů), Ibiza (1082 kusů) a Arona (924 kusů). V porovnání s rokem 2017 nicméně značka zaznamenala 19,5% pokles registrací. Už zanedlouho se chystá oficiální uvedení SUV Tarraco na český trh a v posledním kvartálu roku dorazí i nová generace Leonu.

Dařilo se značce Volkswagen Užitkové vozy. Už za předloňský rok zaznamenala díky 6072 registracím nárůst o 15,1 % v kategoriích M1 a N1, loni to bylo dokonce 6242 registrací, tedy o 2,8 % více. „Kromě bestsellerů, jimiž jsou T6 a Caddy, k celkovému úspěchu značky stále významněji přispívá také nový Crafter,“ řekl Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy.

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

Největší počet registrací si připsala řada T6, zahrnující vozy Transporter, Multivan, Caravelle a California (2594 kusů), následovaná řadou Caddy (2324 kusů) a modelem Crafter (1055 kusů), který se od loňska nabízí také s elektrickým pohonem. Ve třetím kvartálu se na trhu objeví Grand California se základem v Crafteru, závěrem roku pak dorazí další model, který však zatím české zastoupení značky nespecifikovalo.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků