Porsche ČR čeká klíčový rok. Hybridy a elektromobily vezmou český trh útokem

40 komentářů

Driver
31. ledna • 11:06

Klíčové je pro automobilky snížit průměrné emise na celé vyráběné portfolio protože musí vyjít to, co jim EU nařídila, jako limit.
Používají se k tomu různá technická řešení. Namátkou delší převodovky a snížené podvozky (greenline), start+stop, malé motory jako jsou tříválce, jiná paliva atd a také hybridy a elektromobily atd... Takže kdo chce, může si směle koupit šestnáctiválec, kdo chce šestiválec, nebo tříválec, nebo elektromobil, vyberte si ;-)
Scénáře, že budou mít všichni elektromobily jsou nereálné, nejsou zdroje na planetě ani kapacity pro výrobu i i kdyby byly, tak lidi nemají peníze na to, aby si koupili minielektromobil za půl mega až mega nebo plnohodnotné auto za ještě více.
Takže prodlužky z oken paneláků nehrozí. Zatím je to v CZ jako elektrokoloběžky, někomu se to hodí, ale reálně jich je asi 1000ks cca v provozu na 10mega obyvatel? :-D Až jich bude 100x více za 20let, pořád to bude minimum.

bzzz
31. ledna • 13:45

Urednici hraji o mandaty (a penize), automobilky o kus trhu (a penize resp preziti)... O co hraje zakaznik? Idealne to u casti (navic zatim velmi specificke) pomuze zmenit krute konzumni navyky, ale bude to stacit k necemu vetsimu/lepsimu?

Roman
30. ledna • 19:27

1) Porsche rozhodně nebude udávat trend už jen pro to, kolik jejich vozy stojí
2) Elektromobily již začínají patřit minulosti, protože je jasný, že je to slepá a nesmylná cesta

bzzz
30. ledna • 20:55

Porsche Ceska republika je importer VW/Audi/Seat. Porsche jako takove mozna v nabidce v Das Welt Auto ;-)

XYZ
30. ledna • 7:57

Poběžím koupit rovnou 3 kusy, než mi to vyprodají!

mpolan
29. ledna • 19:22

To jo, vezmou.. ale ne ty od VW a spol. Za prosinec Tesla Model 3 na třetím místě v evropských prodejích celkově. Že přeju hodně štěstí, VW...

manga
30. ledna • 13:59

Že Tobě nejde o elektromobilitu jako takovou nebo čistší vzduch, ale jde Ti jen o Teslu?

mpolan
30. ledna • 14:01

Mně nejde vůbec o nic. :-D
Já se jen ve světle takových čísel směju těm "útokům".

Spekulace
30. ledna • 9:46

Tak třeba v takovém Nizozemí prý byly celkem vysoké dotace na elektromobily jen do konce r. 2019 a od 1.1.2020 by prý měly razantně sníženy. Mohl by proto po vysokých prodejích koncem roku 2019 následovat na začátku r. 2020 značný pokles prodejů, jako obvykle po omezení dotací? ;-)

mpolan
30. ledna • 13:59

Zase začaly dotace jinde. Prodeje elektromobilů dost lítají nahoru a dolů, takže tam nejde vysledovat konkrétní trendy. Nizozemí je dost malá země na to, aby udělala takové číslo sama o sobě.

petr r. (petrumr)
29. ledna • 16:43

audi e-tron odstavili z výroby, dělníci jsou na nucené dovolené, ten vw stojí na place, nemá softvér, škodovka je vyprodaná a vyráběla se jen na oko pro ekologii.:-|

Optimista
29. ledna • 12:59

bla bla bla bla marketingového zbytečnáka, EV je tlačeno politikou a jako takové i dopadne, a VW má u EV jeden nedostatek, autům chybí ve výbavě šlapací mechanismus :-D

Tom
30. ledna • 16:04

A ostatni ho maji?

bzzz
29. ledna • 13:03

Vzdelani je tlacene politikou, zdravotnictvi/ockovani je tlacene politikou, uzemni planovani/vystavba jsou tlacene politikou. Pro slapaci mechanismus si mohou majitele EV VW dojet do naseho pohranici.

EL2020
29. ledna • 11:11

Tak abychom jen nekritizovali, koncern (potažmo Škoda) nacenil plug-iny tak, aby to byla skutečně zajímavá alternativa i bez dotací. To třeba v koncernu PSA/Opel nastavili šílené cenovky o vysoké statisíce výše než za běžné modely a zřejmě spoléhají výhradně na dotace a nebo povinně zelenou firemní politiku...

petr r. (petrumr)
29. ledna • 16:47

no všichni mají v autě i třeba kabel, ale škodu koupíš a nemáš tam nic a když to spočítáš co vše musíš koupit, kolik dáš za servis, pojistku, tak konkurence je levnější.

Tom
30. ledna • 16:04

Tak kabel stoji 3 800 kc pro domaci nabijeni. U verejnych kabel je.
Pojistka se snad plati ze vsech aut, ne? Tady navic bude pomerne nizka s ohledem na motor 1,4 tsi.
A servis? Proc by mel byt drazsi nez u konkurence? To jsem nepochopil.

EL2020
29. ledna • 17:25

Těžko mluvit o konkurenci, protože plug-inů je zatím tak málo, že se konkurenčně v rámci segmentů skoro až míjejí... Píšu o tom, kolik je potřeba připlatit za plug-in např. oproti dieselové motorizaci a u Superbu to není skoro nic, zatímco jinde je to třeba čtvrt milionu a více. Příklad: Opel Grandland X 1.6Turbo je v relativně plné výbavě po slevě za cca 750 tis a ten samý Grandland X plug in je po slevě za cca 1,1 milionu, což je rozdíl 350 tis (silnější plug-in 4x4 je po slevě za cca 1,2 milionu, což je o 450 tis více). Tedy naprosto šílené ceny, které nejsou obhajitelné ani z pohledu příplatku oproti základnímu modelu ani z pohledu ceny jako takové (to auto ala Ateca/Karoq vypadá tak na 500-600tis a ne na dvojnásobek).

petr r. (petrumr)
29. ledna • 17:43

no tak to jo, ale to se nedá tak srovnávat, musíš srovnávat hybridy s plug-inem, relativně dobře je na tom toyota stím normál versus hybrid. Superb bych vůbec nesrovnával, nebot se vyrábí jen plug-in a je strašně dotovaný z jiných modelů a ještě neznáme do podrobna tu techniku.

Tom
30. ledna • 16:01

Ale me jako zakaznika nezajima, jak je dotovany, ale cena pro me. A ze neni znama technika? Ve kterem roce zijes, 2018?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
30. ledna • 16:26

máš odkaz na tu techniku superbu, ale podrobně, co tam topí, co tam klimatizuje, co chladí elektroniku.....

bzzz
29. ledna • 13:00

Presne, pripomina to cenovou politiku Toyoty s jejich hybridy.

EL2020
29. ledna • 13:08

JJ. ty jsou taky pěkně přepálené (např. ve srovnání s Hondou) a nechci vidět, jak nacení tu třistakoňovou RAV4 plugin - tak bude cenou atakovat BMW X5 :-D

miroslav Benes
29. ledna • 11:03

Jsem zvedav kdo bude ty elektroauta kupovat ? Za sedm let bude baterie kaput a za novou vysolite milion ! Myslim si ze krome firem v Praze to nekoupi nikdo ! A az zacnou vsichni vecer nabijet tak Temelin nebude stihat a bude rana a slus ! A Prazska sidliste budou nabijet kde ?? Kabely z oken ? Nemaj misto ani na popelnice natoz na nabijecky !

mpolan
29. ledna • 14:25

A zase ty lži o bateriích... Nová baterka nestojí ani dnes takové peníze a za sedm let už vůbec ne. Nehledě na to - sedm let, to je ještě ve skvělé kondici, proč měnit?

EL2020
30. ledna • 13:10

U Audi Etron prý tolik stojí. Je potřeba vycházet z toho, že na originální náhradní díly je marže třeba 500%

bzzz
29. ledna • 12:58

Elektroauta si budou porizovat ti, kteri maji zaroven osefovane nabijeni - to nahul pro energetickou sit nebude (kdyby nic jineho pres den ma spousta prumyslovych odberatelu mnohem nizsi odber). Hybridy jsou v pohode uz ted.

bzzz
29. ledna • 18:58

Samozrejme pres noc.

EL2020
29. ledna • 11:18

Všechno je to řešitelné. Za relativně malých nákladů se dá udělat dobíjecí (samozřejmě ne rychlodobíjecí) stanice z každé lampy veřejného osvětlení například... Chce to jen chtít... Pro běžné každodenní nabíjení stačí výkon třeba jen 1-2 kW (za noc se auto na cestu do práce a zpátky nabije).

Martin P.
29. ledna • 11:44

A víte kolik vedení které jde k pouličním lampám dokáže vydržet kW ?

EL2020
29. ledna • 12:40

ELTODO tvrdí, že hodně :-)

petr r. (petrumr)
29. ledna • 16:39

a kde to studovalo? V dost městech mají lampy hliníkový vodiče a přendávají se na LED, protože 60w výbojky to neutáhne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
30. ledna • 10:56

Výbojky veřejného osvětlení mají cca 400 W, na lampě jsou zpravidla dvě, čemuž bude odpovídat i (pře)dimenzovanost příslušného vedení - a ano, většinou bývá hliníkové, ony se hliníkové vodiče používají i dneska, hlavně tak, kde se řeší větší průřezy a cena.
Jinak to, že se náhradou sodíkových výbojek za LED ušetří, je spíš mýtus. Ono se tedy zpravidla ušetří (ve smyslu spotřeby, ne peněz, protože se investice nezaplatí), ale za cenu značně nižší svítivosti....

petr r. (petrumr)
30. ledna • 16:24

4-5.

Spekulace
30. ledna • 9:56

Možná by ten rozdíl mezi nižší spotřebou LED osvětlení a vyšší spotřebou původních výbojek šlo využít aspoň pro ultrapomalé dobíjení elektromobilů. Co kdyby i takové nabíjení stačilo aspoň pro přejezd od jedné lampy k té další? ;-)

Martin P.
29. ledna • 10:24

Tak PR prohlášení by měla být zajisté nadšená a optimistická . I samotné oznámení útoku také neříká jak to dopadne a nepřítelem budou samotné výrobky VW. Protože představa jak EV nebo hybridní vozy překonávají registracemi vozy s konvenčními motory. Jak průměrné rodiny a důchodci "z podslamníku" . Vytahují miliony a dávají staré VW vozy na šroťák je velice úsměvná. I mnohem střízlivější že by firmy posunuly období obměny vozového parku se asi také nedá čekat.

bzzz
29. ledna • 10:55

(Plugin) hybridy a EV pujdou hlavne do fleetu firem, kde se hodne hraje na udrzitelnost, zelenou, ekologii atp. Mega prodeje urcite neocekava ani VW, ale muze to byt dost na ovlivneni mysleni movitejsi, zodpovednejsi, ohleduplnejsi klientely.

Martin P.
29. ledna • 11:03

vztahuji to na nestřízlivý nadpis který se ale nevymezuje jen na fleet. A pak firmy ikdyž ...udrzitelnost, zelenou, ekologii... neplánují vozový park z roku na rok. Ale na roky nebo odjeté kilometry. A to se opravdu neshoduje s intervaly ve kterém jsou uváděny nové vozy na trh, nebo rozjížděny nějaké prodejní kampaně.

bzzz
29. ledna • 12:55

Tohle ale nebudou auta pro polykace kilometru na D1 nebo (pri)mestskou rozvazku.

eMKejx
29. ledna • 9:00

sa mate na co tesit. To znamena ze bude vojna v CR?! U nas je este obdobie pary.

Doporučujeme

Články odjinud