Porsche se těší stabilní a značně početné fanouškovské základně, zejména pokud jde o model 911. Zdroj: Porsche 

Porsche se těší stabilní a značně početné fanouškovské základně, zejména pokud jde o model 911. | Zdroj: Porsche 

Od roku 2013 přidává divize Porsche Classic ročně kolem 200 součástek a celkem jich lze objednat u běžných i specializovaných prodejců na 80 000 a kolem 1000 různých brožur, publikací a technických specifikací. Zdroj: Porsche 

Od roku 2013 přidává divize Porsche Classic ročně kolem 200 součástek a celkem jich lze objednat u běžných i specializovaných prodejců na 80 000 a kolem 1000 různých brožur, publikací a technických specifikací. | Zdroj: Porsche 

Díky tomu je dnes možné postavit nový motor pro 911 z originálních komponentů. Zdroj: Porsche 

Díky tomu je dnes možné postavit nový motor pro 911 z originálních komponentů. | Zdroj: Porsche 

Novinkou letošního roku je hořčíková kliková skříň pasující na modely série G a F vyrobené mezi lety 1968 až 1976. Zdroj: Porsche 

Novinkou letošního roku je hořčíková kliková skříň pasující na modely série G a F vyrobené mezi lety 1968 až 1976. | Zdroj: Porsche 

Použitelná je pro motory o objemech 2.0, 2.2, 2.4 a 2,7 litru, takže můžou jásat i majitelé královské Carrery RS 2.7, která loni slavila 50leté výročí. Zdroj: Porsche 

Použitelná je pro motory o objemech 2.0, 2.2, 2.4 a 2,7 litru, takže můžou jásat i majitelé královské Carrery RS 2.7, která loni slavila 50leté výročí. | Zdroj: Porsche 

Doteď museli vlastníci nechávat prasklé skříně opravovat svářečkou, nebo používat díly z jiných ojetých vozů. Zdroj: Porsche 

Doteď museli vlastníci nechávat prasklé skříně opravovat svářečkou, nebo používat díly z jiných ojetých vozů. | Zdroj: Porsche 

Ani jedno přitom není optimální řešení zejména z hlediska dlouhodobé spolehlivosti. Zdroj: Porsche 

Ani jedno přitom není optimální řešení zejména z hlediska dlouhodobé spolehlivosti. | Zdroj: Porsche 

Navzdory tomu, že Porsche má zkušenosti s modely z devadesátých let, pro něž jsou klikové skříně dostupné už dva roky, nebyl vývoj pro starší ročníky vůbec jednouchý. Zdroj: Porsche 

Navzdory tomu, že Porsche má zkušenosti s modely z devadesátých let, pro něž jsou klikové skříně dostupné už dva roky, nebyl vývoj pro starší ročníky vůbec jednouchý. | Zdroj: Porsche 

Porsche nejdříve vyrobilo polotovary za použití závodního motoru z Porsche 962.

Porsche nejdříve vyrobilo polotovary za použití závodního motoru z Porsche 962.

Do procesu se zapojili i pamětníci, kteří tehdy pracovali ve výrobě, aby technikům detailně interpretovali dobovou technickou dokumentaci a použité součástky. Zdroj: Porsche 

Do procesu se zapojili i pamětníci, kteří tehdy pracovali ve výrobě, aby technikům detailně interpretovali dobovou technickou dokumentaci a použité součástky. | Zdroj: Porsche 

Když byly přípravy hotové, Porsche se pustilo do výroby pomocí nejmodernějších technologií. Zdroj: Porsche 

Když byly přípravy hotové, Porsche se pustilo do výroby pomocí nejmodernějších technologií. | Zdroj: Porsche 

Digitální zpracování CAD umožňuje výkresy sdílet s externími dodavateli využívajícími odlévání pomocí pískových forem. Zdroj: Porsche 

Digitální zpracování CAD umožňuje výkresy sdílet s externími dodavateli využívajícími odlévání pomocí pískových forem. | Zdroj: Porsche 

V závěru je povrch skříně opracován v rozmezí tří až čtyř setin milimetru, čímž se za pomoci 50 různých řezných, vrtacích a frézovacích nástrojů odstraní jemné nedokonalosti.   Zdroj: Porsche 

V závěru je povrch skříně opracován v rozmezí tří až čtyř setin milimetru, čímž se za pomoci 50 různých řezných, vrtacích a frézovacích nástrojů odstraní jemné nedokonalosti.   | Zdroj: Porsche 

Kliková skříň prošla 3D skenerem posuzujícím přes 1300 kontrolních měření. Zdroj: Porsche 

Kliková skříň prošla 3D skenerem posuzujícím přes 1300 kontrolních měření. | Zdroj: Porsche 

Pro finální test vybrali inženýři z Weissachu kus pro vrcholný model Carrera RS 2.7. Zdroj: Porsche 

Pro finální test vybrali inženýři z Weissachu kus pro vrcholný model Carrera RS 2.7. | Zdroj: Porsche 

Dále putoval nový díl na zkušební stolici, kde absolvoval dlouhodobý zátěžový test, během něhož vývojáři prováděli další měření a odebírali vzorky oleje kvůli zjištění míry uvolněných cizích částic. Zdroj: Porsche 

Dále putoval nový díl na zkušební stolici, kde absolvoval dlouhodobý zátěžový test, během něhož vývojáři prováděli další měření a odebírali vzorky oleje kvůli zjištění míry uvolněných cizích částic. | Zdroj: Porsche 

Nakonec byl celý motor včetně skříně rozebrán a znovu zkontrolován. Zdroj: Porsche 

Nakonec byl celý motor včetně skříně rozebrán a znovu zkontrolován. | Zdroj: Porsche 

Od roku 2013 přidává divize Porsche Classic ročně kolem 200 součástek a celkem jich lze objednat u běžných i specializovaných prodejců na 80 000 a kolem 1000 různých brožur, publikací a technických specifikací. Zdroj: Porsche 
Díky tomu je dnes možné postavit nový motor pro 911 z originálních komponentů. Zdroj: Porsche 
Novinkou letošního roku je hořčíková kliková skříň pasující na modely série G a F vyrobené mezi lety 1968 až 1976. Zdroj: Porsche 
Použitelná je pro motory o objemech 2.0, 2.2, 2.4 a 2,7 litru, takže můžou jásat i majitelé královské Carrery RS 2.7, která loni slavila 50leté výročí. Zdroj: Porsche 
17
Fotogalerie

Porsche Classic nově nabízí hořčíkovou klikovou skříň pro historické 911. Při vývoji prošli inženýři trnitou cestou

Porsche se pyšní dodávkou vice jak 80 000 různých dílů pro starší modely 911. Díky tomu je možné postavit z originálních součástek skoro celý motor. Nyní do seznamu přibyla kliková skříň z hořčíku.

Porsche se těší stabilní a značně početné fanouškovské základně, zejména pokud jde o model 911. Od roku 2013 přidává divize Porsche Classic ročně kolem 200 součástek a celkem jich lze objednat u běžných i specializovaných prodejců na 80.000 a kolem 1000 různých brožur, publikací a technických specifikací. Díky tomu je dnes možné postavit nový motor pro 911 z originálních komponentů.

Novinkou letošního roku je hořčíková kliková skříň pasující na modely série G a F vyrobené mezi lety 1968 až 1976. Použitelná je pro motory o objemech 2.0, 2.2, 2.4 a 2.7, takže můžou jásat i majitelé Carrery RS 2.7, která loni slavila 50leté výročí.

Doteď museli vlastníci nechávat prasklé skříně opravovat svářečkou, nebo používat díly z jiných ojetých vozů. Ani jedno přitom není optimální řešení zejména z hlediska dlouhodobé spolehlivosti. Navzdory tomu, že Porsche má zkušenosti s modely z devadesátých let, pro něž jsou klikové skříně dostupné už dva roky, nebyl vývoj pro starší ročníky vůbec jednouchý.

Porsche nejdříve vyrobilo polotovary za použití závodního motoru z Porsche 962. Do procesu se zapojili i pamětníci, kteří tehdy pracovali ve výrobě, aby technikům detailně interpretovali dobovou technickou dokumentaci a použité součástky.

Když byly přípravy hotové, Porsche se pustilo do výroby pomocí nejmodernějších technologií. Digitální zpracování CAD umožňuje výkresy sdílet s externími dodavateli využívajícími odlévání pomocí pískových forem. V závěru je povrch skříně opracován v rozmezí tří až čtyř setin milimetru, čímž se za pomoci 50 různých řezných, vrtacích a frézovacích nástrojů odstraní jemné nedokonalosti.  

Pro finální test vybrali inženýři z Weissachu kus pro vrcholný model Carrera RS 2.7. Kliková skříň prošla 3D skenerem posuzujícím přes 1300 kontrolních měření. Dále putoval nový díl na zkušební stolici, kde absolvoval dlouhodobý zátěžový test, během něhož vývojáři prováděli další měření a odebírali vzorky oleje kvůli zjištění míry uvolněných cizích částic. Nakonec byl celý motor včetně skříně rozebrán a znovu zkontrolován.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud