Porsche se pyšní dodávkou vice jak 80 000 různých dílů pro starší modely 911. Díky tomu je možné postavit z originálních součástek skoro celý motor. Nyní do seznamu přibyla kliková skříň z hořčíku.
Porsche se těší stabilní a značně početné fanouškovské základně, zejména pokud jde o model 911. Od roku 2013 přidává divize Porsche Classic ročně kolem 200 součástek a celkem jich lze objednat u běžných i specializovaných prodejců na 80.000 a kolem 1000 různých brožur, publikací a technických specifikací. Díky tomu je dnes možné postavit nový motor pro 911 z originálních komponentů.
Novinkou letošního roku je hořčíková kliková skříň pasující na modely série G a F vyrobené mezi lety 1968 až 1976. Použitelná je pro motory o objemech 2.0, 2.2, 2.4 a 2.7, takže můžou jásat i majitelé Carrery RS 2.7, která loni slavila 50leté výročí.
Doteď museli vlastníci nechávat prasklé skříně opravovat svářečkou, nebo používat díly z jiných ojetých vozů. Ani jedno přitom není optimální řešení zejména z hlediska dlouhodobé spolehlivosti. Navzdory tomu, že Porsche má zkušenosti s modely z devadesátých let, pro něž jsou klikové skříně dostupné už dva roky, nebyl vývoj pro starší ročníky vůbec jednouchý.
Porsche nejdříve vyrobilo polotovary za použití závodního motoru z Porsche 962. Do procesu se zapojili i pamětníci, kteří tehdy pracovali ve výrobě, aby technikům detailně interpretovali dobovou technickou dokumentaci a použité součástky.
Když byly přípravy hotové, Porsche se pustilo do výroby pomocí nejmodernějších technologií. Digitální zpracování CAD umožňuje výkresy sdílet s externími dodavateli využívajícími odlévání pomocí pískových forem. V závěru je povrch skříně opracován v rozmezí tří až čtyř setin milimetru, čímž se za pomoci 50 různých řezných, vrtacích a frézovacích nástrojů odstraní jemné nedokonalosti.
Pro finální test vybrali inženýři z Weissachu kus pro vrcholný model Carrera RS 2.7. Kliková skříň prošla 3D skenerem posuzujícím přes 1300 kontrolních měření. Dále putoval nový díl na zkušební stolici, kde absolvoval dlouhodobý zátěžový test, během něhož vývojáři prováděli další měření a odebírali vzorky oleje kvůli zjištění míry uvolněných cizích částic. Nakonec byl celý motor včetně skříně rozebrán a znovu zkontrolován.