Samotné Porsche mluví u chystané nové generace Cayenne o důsledném vylepšení skrze rozsáhlá opatření po stránkách podvozku, designu, výbavy a konektivity – nepůjde tedy o auto navržené na čistém listu papíru. Zdroj: Porsche

Samotné Porsche mluví u chystané nové generace Cayenne o důsledném vylepšení skrze rozsáhlá opatření po stránkách podvozku, designu, výbavy a konektivity – nepůjde tedy o auto navržené na čistém listu papíru. | Zdroj: Porsche

Kromě tradičního souboru nutných úprav v duchu doby se automobilka zaměřuje na ještě širší rozpětí schopností od sportovní jízdy přes pohodlné dálkové cestování až po terén. Zdroj: Porsche

Kromě tradičního souboru nutných úprav v duchu doby se automobilka zaměřuje na ještě širší rozpětí schopností od sportovní jízdy přes pohodlné dálkové cestování až po terén. | Zdroj: Porsche

Kromě velkého množství virtuálních simulací jsou prototypy podrobeny složitému a náročnému testovacímu programu v reálných podmínkách, který je pro automobilku stále jednou z nejvyšších priorit Zdroj: Porsche

Kromě velkého množství virtuálních simulací jsou prototypy podrobeny složitému a náročnému testovacímu programu v reálných podmínkách, který je pro automobilku stále jednou z nejvyšších priorit | Zdroj: Porsche

Celkově v rámci programu zvládly přes 4.000.000 kilometrů v deseti různých klimatických oblastech od terénu ve Španělsku a Maroku, přes led a sníh ve Finsku, až po mnoho ostrých kol na severní smyčce Nürburgringu. Zdroj: Porsche

Celkově v rámci programu zvládly přes 4.000.000 kilometrů v deseti různých klimatických oblastech od terénu ve Španělsku a Maroku, přes led a sníh ve Finsku, až po mnoho ostrých kol na severní smyčce Nürburgringu. | Zdroj: Porsche

Všechny nabízené verze budou mít pohon všech kol a osmistupňovou automatickou převodovku s menším voličem drive by wire. Zdroj: Porsche

Všechny nabízené verze budou mít pohon všech kol a osmistupňovou automatickou převodovku s menším voličem drive by wire. | Zdroj: Porsche

Spekuluje se o konci modelu Turbo, v nabídce by tak zůstalo jen Turbo S. Zdroj: Porsche

Spekuluje se o konci modelu Turbo, v nabídce by tak zůstalo jen Turbo S. | Zdroj: Porsche

Nebude chybět plug-in hybridní model Turbo S e-Hybrid, pravděpodobně s vyšším dojezdem v bezemisním režimu. Zdroj: Porsche

Nebude chybět plug-in hybridní model Turbo S e-Hybrid, pravděpodobně s vyšším dojezdem v bezemisním režimu. | Zdroj: Porsche

Po stránce designu nečekejme revoluci, u prototypů si můžeme všimnout prakticky stejných rozměrů a proporcí, jako u aktuální verze. Zdroj: Porsche

Po stránce designu nečekejme revoluci, u prototypů si můžeme všimnout prakticky stejných rozměrů a proporcí, jako u aktuální verze. | Zdroj: Porsche

Lišit se budou přední světla s typickou „čtyřokou“ grafikou diod, všimnout si lze také výraznějších sacích otvorů v předním nárazníku. Zdroj: Porsche

Lišit se budou přední světla s typickou „čtyřokou“ grafikou diod, všimnout si lze také výraznějších sacích otvorů v předním nárazníku. | Zdroj: Porsche

Kromě tradičního souboru nutných úprav v duchu doby se automobilka zaměřuje na ještě širší rozpětí schopností od sportovní jízdy přes pohodlné dálkové cestování až po terén. Zdroj: Porsche
Kromě velkého množství virtuálních simulací jsou prototypy podrobeny složitému a náročnému testovacímu programu v reálných podmínkách, který je pro automobilku stále jednou z nejvyšších priorit Zdroj: Porsche
Celkově v rámci programu zvládly přes 4.000.000 kilometrů v deseti různých klimatických oblastech od terénu ve Španělsku a Maroku, přes led a sníh ve Finsku, až po mnoho ostrých kol na severní smyčce Nürburgringu. Zdroj: Porsche
Všechny nabízené verze budou mít pohon všech kol a osmistupňovou automatickou převodovku s menším voličem drive by wire. Zdroj: Porsche
9
Fotogalerie

Porsche chystá výrobu nového Cayenne v Bratislavě. Bude tu vznikat i elektrická verze

Nejprodávanější model značky se pilně chystá na komplexní vylepšení a veledůležitý příchod bateriové varianty. Do světa opět zamíří ze Slovenska.

Spojení stuttgartské automobilky se slovenským hlavním městem začalo v roce 2002. Nejprve se odsud posílaly nalakované karoserie Cayennů do Lipska, u třetí generace zde bude vznikat i elektrická varianta. Ta se stane čtvrtým plně elektrickým vozem v nabídce Porsche, kam patří či budou patřit Taycan, Macan chystaný na příští rok a 718 v polovině aktuální dekády. A co víc, značka v druhé polovině desetiletí představí další elektromobil, který bude v jejím portfoliu stát nad Cayennem. Vyráběn bude v Lipsku.

Třetí generace nejprodávanějšího Porsche projde významnými úpravami, které jej posunou do aktuální doby. Zachová si spalovací i hybridní pohon, které projdou důkladným vylepšením – dle výrobce mají být stejně výkonné jako úsporné. Ve Weissachu se také důkladně podívali na šasi s cílem nabídnout ještě větší paletu schopností na silnici, v terénu a také při dálkových jízdách.

„Bratislavský závod odvedl v posledních letech vynikající práci a získal několik ocenění. Budoucí Cayenne bude prvním plně elektrickým SUV, které se zde bude vyrábět. Jsem si jistý, že tamní tým bude pečlivě připraven a dostane novou generaci na startovní čáru - až přijde čas - v charakteristické kvalitě Porsche,“ říká Albrecht Reimold, předseda představenstva a člen představenstva pro technologie ve společnosti Volkswagen Slovakia.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud