Porsche chce nabídnout sporťák na elektrický pohon

Letošní frankfurtský autosalon se nese ve jménu elektřiny. Není snad žádná významnější automobilka, která by ve Frankfurtu „nevytáhla” z rukávu eso přímo elektrické, nebo elektřinou alespoň částečně dopované.

Je to pozoruhodné, o elektromobilech jakožto o budoucnosti se hovoří již desítky let. Ač za tu dobu vývoj značně pokročil, dodnes se nikdo ani nepřiblížil představení vozu s elektrickým pohonem, který by byl s to svou využitelností plně nahradit vůz s pohonem konvenčním. Pominu-li hybridy, které jsou - ač funkčním - stále jen mezikrokem, neexistuje dnes technika, která by umožňovala nabídnout elektřinou poháněný vůz běžné konstrukce, který ujede 600-800 km svižným tempem na jedno „natankování”, které navíc zabere maximálně pár minut, a dovolí vůz nabídnout za konkurenceschopnou cenu.

Vše je přitom stále především o způsobu ukládání energie a rychlosti dobíjení, ostatní zdá se býti vyřešeno. Sázet tedy v době, kdy zkrátka není možné energii na stovky kilometrů jízdy „nacpat” jinam než do nádrže na benzin či naftu, se mi sázka na elektřinu jeví být poněkud předčasnou; může trvat ještě spoustu let, než tento problém bude vyřešen. Ale třeba se mýlím a opravdu smyslupného elektromobilu se dočkáme již brzy - já bych si to určitě přál, tento pohon, zvlášť při pohánění kol čtyřmi samostatnými motory, dává dosud netušené možnosti jízdní dynamiky...

Možná právě proto sází na tuto kartu i Porsche, které ve Frankfurtu ústy svého novopečeného šéfa Michaela Machta poodhalilo své „elektrické plány”. Jisté již je, že se v příštím roce dočkáme hybridního Cayennu a možná i Panamery. Obojí se již delší dobu tak nějak ví a potvrzení dosavadních spekulací tedy nebylo překvapením.

Novou informací ale je, že se Porsche pouští do vývoje plně elektrického sportovního modelu. Michael Macht ale zároveň sdílí můj pohled na věc, když k celé věci řekl: „Elektřinou poháněný sportovní vůz bude mít pro Porsche smysl pouze tehdy, pokud nabídne výkon a dojezd srovnatelný se sportovními vozy na současném trhu.” Zároveň ale dodal: „Činíme nyní první krok tímto směrem s plnohodnotným hybridem - v modelech Cayenne, Panamera a možná v ne tak vzdálené budoucnosti v závodním voze nebo v produkční verzi modelu 911.”

Zdá se tedy, že Porsche má k celé věci racionální přístup a pokud se nějakého „elektrosporťáku” opravdu dočkáme, nebude to žádné nedochůdče.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků