Porsche chce nabídnout sporťák na elektrický pohon

Porsche chce nabídnout sporťák na elektrický pohon

Letošní frankfurtský autosalon se nese ve jménu elektřiny. Není snad žádná významnější automobilka, která by ve Frankfurtu „nevytáhla” z rukávu eso přímo elektrické, nebo elektřinou alespoň částečně dopované.

Je to pozoruhodné, o elektromobilech jakožto o budoucnosti se hovoří již desítky let. Ač za tu dobu vývoj značně pokročil, dodnes se nikdo ani nepřiblížil představení vozu s elektrickým pohonem, který by byl s to svou využitelností plně nahradit vůz s pohonem konvenčním. Pominu-li hybridy, které jsou - ač funkčním - stále jen mezikrokem, neexistuje dnes technika, která by umožňovala nabídnout elektřinou poháněný vůz běžné konstrukce, který ujede 600-800 km svižným tempem na jedno „natankování”, které navíc zabere maximálně pár minut, a dovolí vůz nabídnout za konkurenceschopnou cenu.

Vše je přitom stále především o způsobu ukládání energie a rychlosti dobíjení, ostatní zdá se býti vyřešeno. Sázet tedy v době, kdy zkrátka není možné energii na stovky kilometrů jízdy „nacpat” jinam než do nádrže na benzin či naftu, se mi sázka na elektřinu jeví být poněkud předčasnou; může trvat ještě spoustu let, než tento problém bude vyřešen. Ale třeba se mýlím a opravdu smyslupného elektromobilu se dočkáme již brzy - já bych si to určitě přál, tento pohon, zvlášť při pohánění kol čtyřmi samostatnými motory, dává dosud netušené možnosti jízdní dynamiky...

Možná právě proto sází na tuto kartu i Porsche, které ve Frankfurtu ústy svého novopečeného šéfa Michaela Machta poodhalilo své „elektrické plány”. Jisté již je, že se v příštím roce dočkáme hybridního Cayennu a možná i Panamery. Obojí se již delší dobu tak nějak ví a potvrzení dosavadních spekulací tedy nebylo překvapením.

Novou informací ale je, že se Porsche pouští do vývoje plně elektrického sportovního modelu. Michael Macht ale zároveň sdílí můj pohled na věc, když k celé věci řekl: „Elektřinou poháněný sportovní vůz bude mít pro Porsche smysl pouze tehdy, pokud nabídne výkon a dojezd srovnatelný se sportovními vozy na současném trhu.” Zároveň ale dodal: „Činíme nyní první krok tímto směrem s plnohodnotným hybridem - v modelech Cayenne, Panamera a možná v ne tak vzdálené budoucnosti v závodním voze nebo v produkční verzi modelu 911.”

Zdá se tedy, že Porsche má k celé věci racionální přístup a pokud se nějakého „elektrosporťáku” opravdu dočkáme, nebude to žádné nedochůdče.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků