Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Porsche pro vůz postavený na bázi konceptu Mission E i další své elektrické modely chystá síť rychlodobíjecích stanic

Turbo Charging. Takové označení by v budoucnosti měly nést nové rychlodobíjecí stanice, které připravuje divize Porsche pro vývoj v oblasti elektřiny a elektroniky. Vedoucí této divize Uwe Michaels informoval, že stanice budou schopny dobíjet až 350 kilowatty.

Porsche připouští, že vybudování takové sítě si bude vyžadovat obrovské finanční prostředky, nicméně je to prý nutné. Majitelé rychlých elektromobilů Porsche budou totiž také vyžadovat rychlé dobíjení.

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche v současné době předpokládá, že za dvacet minut stání u takového rychlodobíječky Turbo Charging získá vůz energii na ujetí dalších přibližně 250 mil (400 kilometrů). Díky tomuto rychlému dobíjení prý rovněž bude možné snížit pohotovostní hmotnost chystaného elektromobilu.

Porsche Mission E nepochybně nebude jediným elektromobilem v nabídce této značky z německého Stuttgartu. Michael Steiner, který je zodpovědný za výzkum a vývoj Porsche po potvrdil již před řadou měsíců.

Porsche může na konceptu Mission E postavit rodinu EV aut

Porsche může na konceptu Mission E postavit rodinu EV aut

Koncepční konstrukce Mission E nám dává mnoho technického potenciálu, se kterým můžeme pracovat. Jsme toho názoru, že elektrické pohonné jednotky budou v budoucnu stále více populárnější a tento segment se bude vyvíjet. I proto si myslíme, že by Porsche nemělo nabízet jen jeden model poháněný elektřinou,“ uvádí Steiner, který zároveň potvrdil, že platforma Mission E může nabídnout celou řadu designů vozů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků