Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Porsche pro vůz postavený na bázi konceptu Mission E i další své elektrické modely chystá síť rychlodobíjecích stanic

Turbo Charging. Takové označení by v budoucnosti měly nést nové rychlodobíjecí stanice, které připravuje divize Porsche pro vývoj v oblasti elektřiny a elektroniky. Vedoucí této divize Uwe Michaels informoval, že stanice budou schopny dobíjet až 350 kilowatty.

Porsche připouští, že vybudování takové sítě si bude vyžadovat obrovské finanční prostředky, nicméně je to prý nutné. Majitelé rychlých elektromobilů Porsche budou totiž také vyžadovat rychlé dobíjení.

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche v současné době předpokládá, že za dvacet minut stání u takového rychlodobíječky Turbo Charging získá vůz energii na ujetí dalších přibližně 250 mil (400 kilometrů). Díky tomuto rychlému dobíjení prý rovněž bude možné snížit pohotovostní hmotnost chystaného elektromobilu.

Porsche Mission E nepochybně nebude jediným elektromobilem v nabídce této značky z německého Stuttgartu. Michael Steiner, který je zodpovědný za výzkum a vývoj Porsche po potvrdil již před řadou měsíců.

Porsche může na konceptu Mission E postavit rodinu EV aut

Porsche může na konceptu Mission E postavit rodinu EV aut

Koncepční konstrukce Mission E nám dává mnoho technického potenciálu, se kterým můžeme pracovat. Jsme toho názoru, že elektrické pohonné jednotky budou v budoucnu stále více populárnější a tento segment se bude vyvíjet. I proto si myslíme, že by Porsche nemělo nabízet jen jeden model poháněný elektřinou,“ uvádí Steiner, který zároveň potvrdil, že platforma Mission E může nabídnout celou řadu designů vozů.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků