Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Porsche pro vůz postavený na bázi konceptu Mission E i další své elektrické modely chystá síť rychlodobíjecích stanic

Turbo Charging. Takové označení by v budoucnosti měly nést nové rychlodobíjecí stanice, které připravuje divize Porsche pro vývoj v oblasti elektřiny a elektroniky. Vedoucí této divize Uwe Michaels informoval, že stanice budou schopny dobíjet až 350 kilowatty.

Porsche připouští, že vybudování takové sítě si bude vyžadovat obrovské finanční prostředky, nicméně je to prý nutné. Majitelé rychlých elektromobilů Porsche budou totiž také vyžadovat rychlé dobíjení.

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche v současné době předpokládá, že za dvacet minut stání u takového rychlodobíječky Turbo Charging získá vůz energii na ujetí dalších přibližně 250 mil (400 kilometrů). Díky tomuto rychlému dobíjení prý rovněž bude možné snížit pohotovostní hmotnost chystaného elektromobilu.

Porsche Mission E nepochybně nebude jediným elektromobilem v nabídce této značky z německého Stuttgartu. Michael Steiner, který je zodpovědný za výzkum a vývoj Porsche po potvrdil již před řadou měsíců.

Porsche může na konceptu Mission E postavit rodinu EV aut

Porsche může na konceptu Mission E postavit rodinu EV aut

Koncepční konstrukce Mission E nám dává mnoho technického potenciálu, se kterým můžeme pracovat. Jsme toho názoru, že elektrické pohonné jednotky budou v budoucnu stále více populárnější a tento segment se bude vyvíjet. I proto si myslíme, že by Porsche nemělo nabízet jen jeden model poháněný elektřinou,“ uvádí Steiner, který zároveň potvrdil, že platforma Mission E může nabídnout celou řadu designů vozů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků