Porsche Česká republika slaví úspěchy ve všech oblastech

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů koncernových značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, uzavřela loňský rok s mimořádně úspěšnou bilancí, která překonává všechny dosavadní rekordy. V roce 2015 opět potvrdila postavení největšího dovozce automobilů na českém trhu. Celkem bylo v České republice v uplynulém roce dodáno zákazníkům 47 443 vozů Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, což představuje meziroční nárůst o 35 procent. Historicky nejlepší rok byl ve znamení silného růstu všech značek, včetně koncernového programu prodeje ojetých vozů Das WeltAuto. Společnost Porsche Česká republika v loňském roce rovněž posílila své aktivity v oblasti společenské odpovědnosti.

„Vynikající výsledky v roce 2015 jsou pro nás důvodem k velké spokojenosti,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Celkem jsme zákazníkům předali více než 47 tisíc osobních a užitkových vozů Volkswagen, Audi a SEAT, což představuje meziroční nárůst o 35 procent. Jen za poslední dva roky jsme zvýšili prodeje o 76 %. Porsche Česká republika je tak i nadále největším dovozcem automobilů na českém trhu, což ilustruje i další pozoruhodný statistický údaj: za dobu existence naší importérské firmy jsme do České republiky dovezli 460 473 vozidel. V roce 2015 si výborně vedl také program prodeje ojetých vozů
Das WeltAuto a úspěchy slavíme i v dalších oblastech.“

Porsche Česká republika je po Rakousku druhou největší firmou v rámci skupiny Porsche Holding Salzburg,“ uvádí Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Vedle skvělých prodejních výsledků se rekordními čísly mohou pochlubit také naše servisní služby, o čemž svědčí hodnoty obratu z originálních dílů 1,495 miliardy Kč a obratu z originálního příslušenství 138 milionů Kč.“

Registrace osobních vozidel Volkswagen dosáhly v loňském roce 23 754 vozů, což představuje meziroční nárůst o 30 %. Značka Audi zvýšila prodeje o 28 % na celkových 5019 vozů. SEAT registruje nárůst o téměř 10 % na 6759 vozidel a Volkswagen Užitkové vozy po započtení osobních verzí užitkových vozů (N1 a M1) dodal loni zákazníkům 5031 vozidel, což je o 25 % více než v roce 2014.

Rekordními výsledky za loňský rok se může pochlubit také mateřská společnost Porsche Holding, která v roce 2015 dodala zákazníkům celkem 664 000 vozů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 6,5 %. Počet dealerů vzrostl o 36 na celkových 628.

Porsche Česká republika s.r.o. má k dnešnímu dni 155 zaměstnanců a se svými partnery má uzavřeno celkem 121 smluv na prodej a servis. Kromě toho je uzavřeno dalších 69 smluv výlučně na servis. Značky dovážené společností Porsche ČR jsou díky tomu zastoupeny na celkem 99 různých místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace dosahuje čísla 4298.

Pevnou součástí firemní kultury společnosti Porsche Česká republika je společenská odpovědnost. Největší dovozce automobilů do ČR dlouhodobě a systematicky podporuje projekty přispívající nejen ke zlepšování životního prostředí ale i zkvalitňování života obyvatel a realizaci udržitelného rozvoje. Zatím posledním příkladem podpory neziskových organizací je spolupráce s Nadačním fondem Emil, jehož zástupci převzali před koncem roku 2015 klíčky od vozu Volkswagen Transporter, který jim bude pomáhat v obsluze jejich projektů. Nadační fond Emil již mnoho let pomáhá tisícům mladých handicapovaných sportovců v České republice, aby mohli prostřednictvím sportu překonávat vlastní bariéry, nacházet nové přátele a vést výrazně kvalitnější život.

„Usilujeme o profitabilní růst se spokojenými zákazníky, obchodními partnery a zaměstnanci. Naším strategickým cílem je dosáhnout stavu, kdy Porsche Česká republika bude v naší zemi trvale nejlepší prodejní a servisní organizací v oblasti obchodu s automobily, jejíž dlouhodobé cíle reflektují strategie výrobce a Porsche Holding,“ uvádějí jednatelé Vratislav Strašil a Franz Pommer.

Volkswagen osobní vozy

Značka Volkswagen osobní vozy má za sebou další mimořádně úspěšný rok na českém trhu s velmi razantním nárůstem prodeje. Rok 2015 přinesl historicky nejvyšší počty objednávek, dodávek zákazníkům i tržní podíl v České republice. Počet registrací vzrostl o 30 % na 23 754 nových osobních vozů Volkswagen. Vzhledem k tomu, že celkový trh vzrostl o pětinu, podařilo se značce Volkswagen osobní vozy meziročně zvýšit tržní podíl na 10,3 %, a upevnit si tak pozici nejprodávanější dovážené značky na českém trhu. V porovnání s předchozím rokem vzrostly počty dodaných vozů téměř všech modelů značky Volkswagen.

„V loňském roce byla značka Volkswagen osobní vozy na českém trhu podobně úspěšná jako tým Volkswagen Motorsport s vozem Polo R WRC v mistrovství světa v rallye,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy. „Jednička mezi dováženými značkami dosáhla meziročního nárůstu registrací o 30 % – to je jízda na plný plyn! Golf, Passat a Polo zůstávají našimi bestsellery, pouze modely Passat a Polo si oproti loňskému roku prohodily pořadí. Vzhledem k silnému produktovému portfoliu naší značky a silnému zázemí prodejní a servisní sítě věřím, že i v roce 2016 nás čeká stabilní růst.“

Golf potvrdil i v loňském roce postavení nejprodávanějšího modelu značky Volkswagen (6711 vozů) a k jeho trvale rostoucí oblibě přispělo mimo jiné rozšíření nabídky o atraktivní verze R Variant, GTD Variant a Alltrack na jaře 2015.

Fenomenální úspěchy u zákazníků sklízí osmá generace modelové řady Passat (3737 vozů), která přišla na český trh koncem roku 2014 a v průběhu roku 2015 se v prodejních statistikách značky Volkswagen vklínila na druhé místo mezi modely Golf a Polo.

„Nový Passat měl velmi silný vstup na český trh a těší nás, že nároční čeští zákazníci na něm oceňují mimořádnou technickou vyspělost s mnoha inovacemi. Velký zájem přitom registrujeme o nejvýkonnější vznětový motor BiTDI s výkonem 240 k. Skvělého přijetí se dostalo také nové všestranné variantě Passat Alltrack, kterou jsme uvedli na trh v závěru roku 2015. Během krátké doby u ní evidujeme již více než 200 objednávek,“ říká Daniel Harant na adresu bestselleru v segmentu manažerských vozů střední třídy.

Třetím nejprodávanějším modelem Volkswagen v roce 2015 bylo stabilně úspěšné Polo (3112 vozů), po němž následoval Golf Sportsvan (2149 vozů) a Tiguan (1992 vozů). Velmi úspěšně vstoupila v loňském roce na český trh nová generace modelu Touran (983 vozů), která posunula měřítka rodinných vozů o výrazný kus výš. S 460 vozy obsadil pozoruhodných 50 % trhu ve svém segmentu modernizovaný Sharan.

Loňský rok byl pro značku Volkswagen také ve znamení elektrické mobility. Zákazníci převzali 124 elektromobilů a u českých prodejců se objevily první modely Volkswagen s hybridním pohonem s možností externího nabíjení.

Volkswagen přepisoval v roce 2015 historické tabulky nejen na českém trhu, ale i v mistrovství světa v rallye, jemuž potřetí v řadě kralovalo Polo R WRC. Stejně jako v roce 2014 obhájila titul mistra světa posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v hodnocení jezdců, zatímco tým Volkswagen Motorsport nenašel přemožitele v hodnocení značek.

„Devět titulů z devíti možných od roku 2013, kdy Polo R WRC vstoupilo do mistrovství světa v rallye – to je neuvěřitelná bilance. Stejně oslnivé jsou i další statistiky týmu Volkswagen Motorsport ve WRC, ať se jedná o 34 vítězství v 39 absolvovaných soutěžích nebo 504 nejrychlejších časů v 717 rychlostních zkouškách – to jsou výsledky, které nemají obdoby a zároveň dokládají technickou převahu značky Volkswagen, z níž mají užitek i řidiči všech našich vozů. Nová sezona WRC začíná už za týden a na start legendární Rallye Monte Carlo se opět postaví mistrovské vozy Polo R WRC!“ říká D. Harant.

Audi

Audi slaví na českém trhu další historický rekord! Po mimořádně úspěšném roce 2014, kdy vzrostl počet prodaných vozů o 20 %, se podařilo v loňském roce meziročně zvýšit počet registrovaných nových vozů Audi v České republice o více než 27 % a poprvé v historii překonat hranici 5000 registrovaných vozů. S celkovými 5019 registracemi.. Mezi bestsellery s logem čtyř kruhů se okamžitě po své premiéře vyšvihla nová generace  progresivního SUV Audi Q7 a neochabuje ani tradičně vysoký zájem českých zákazníků o verze s pohonem všech kol quattro.

„Poprvé v historii jsme pokořili hranici 5000 registrovaných vozů, a to poté, co jsme rok 2014 uzavírali s trojkou na začátku,“ říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi. „S celkovými 5019 registracemi pokračujeme v trendu návratu značky Audi na nejvyšší pozice. Mezi bestsellery se okamžitě zařadila nová generace prémiového SUV Audi Q7 a vynikajících výsledků dosáhly i modely Audi A6 a Audi Q3. Rád bych touto cestou poděkoval za skvělou práci naší prodejní a servisní síti i celému našemu týmu, který jsme nedávno posílili, protože z dynamického tempa nehodláme polevit ani v roce 2016. Velice děkujeme za přízeň všem klientům a za celý Audi tým jim přeji, aby i v roce 2016 s našimi produkty a službami prožívali Náskok.

Značka Audi zaznamenala nejen rekordní počet registrací, ale i nejvyšší počet objednávek a vozů dodaných zákazníkům. Největší oblibě mezi českými zákazníky se v roce 2015 těšila trojice modelů Q7 (865 vozů), Q3 (859 vozů) a A6 (761 vozů). Výborné prodejní výsledky zaznamenaly i další modely Audi A1 (533 vozů), A3 (549 vozů), A4 (493 vozů) a Q5 (386 vozů).

K vynikajícím obchodním výsledkům značky Audi v roce 2015 významně přispěla pokračující produktová ofenziva, která loni přinesla tři zásadní novinky v podobě modelů Audi Q7, Audi R8 a Audi A4 ve variantách Limuzína a Avant. Zatímco se uvedení nové generace Audi A4 v závěru loňského roku nestačilo v prodejních výsledcích roku 2015 ještě projevit, zařadilo se nové Audi Q7 již do čela Top 3 nejprodávanějších modelů s logem čtyř kruhů.  Prodej podpořilo také zavedení čtyřleté záruky pro všechny modely od 1. 4. 2015.

Vlajkovou lodí pro sportovně zaměřené zákazníky je nové vysokovýkonné sportovní kupé Audi R8 včetně modelu Audi R8 V10 plus, které je jako nejrychlejší sériově vyráběné Audi všech dob nabízeno čtyřmi specializovanými dealery Audi Sport. Od loňského roku v jejich nabídce nechybí ani sportovní modely Audi RS 3 Sportback s legendárním pětiválcem nebo nové vrcholné verze performance, které modelům s už tak nekompromisním výkonem a dechberoucími jízdními vlastnostmi, jakými jsou Audi RS 6 Avant a Audi RS 7 Sportback, přidávají ještě 45 koní navíc.

Audi dlouhodobě stanovuje měřítka také v oblasti ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje. V loňském roce byl na českém trhu zahájen prodej prvního plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron, který díky možnosti vnějšího nabíjení dokáže na jedno nabití akumulátoru ujet až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem a nulovými emisemi. Brzy budou následovat další modely e-tron, včetně hybridního modelu Audi Q7 e-tron. Audi bude postupně rozšiřovat také nabídku modelů g-tron s pohonem na zemní plyn a modelů ultra, které se vyznačují nejnižší spotřebou paliva v příslušných modelových řadách. Po Audi A3 Sportback g-tron rozšíří paletu modelů na CNG už nyní velmi poptávané Audi A4 Avant g-tron, které na český trh přijde na podzim letošního roku.

„S nadcházející zimou bych také rád všechny pozval na sjezdovky skiareálu Špindlerův Mlýn. V českém „Home of quattro“ můžete otestovat své lyžařské umění třeba na černé sjezdovce, kam Vás vyveze naše Audi line, a po náročném výkonu se můžete ohřát u krbu v našem nově otevřeném quattro BARu. Nelze ho minout, stačí najít čtyři kruhy,“ dodává Tomáš Velek.

SEAT

SEAT překonal v roce 2015 svůj historicky nejlepší obchodní výsledek na českém trhu z roku 2014. Počet registrací nových vozů SEAT meziročně vzrostl o 9,7 % na 6759 vozů. SEAT tím potvrdil své postavení v TOP 10 mezi všemi značkami na českém trhu. V uplynulém roce pokračoval v podpoře české atletiky a také slavil úspěchy v motoristickém sportu ziskem druhého místa v celkovém pořadí ETCC s vozem SEAT Leon Cup Racer, za jehož volant usedal Petr Fulín.

„Z nového prodejního rekordu značky SEAT na českém trhu máme samozřejmě velkou radost,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „Úspěchy posledních let jsou výsledkem neúnavné práce celého našeho týmu, skvělých produktů a profesionálního přístupu naší stabilní prodejní a servisní sítě, pro kterou je spokojenost zákazníka na prvním místě, což dokazují velmi pozitivní ukazatele spokojenosti zákazníků za rok 2015. Díky modelům Leon a Ibiza má SEAT již dva velmi stabilní pilíře, které jsou podporovány dalšími úspěšnými modely, jako je Alhambra a Toledo, jejichž obliba v loňském roce výrazně vzrostla. Letošní rok bude pro SEAT v mnoha ohledech přelomový, protože uvedeme na trh zcela nový model – první SUV značky SEAT.“

K historicky nejlepšímu výsledku španělské značky na českém trhu přispěly svým růstem všechny modelové řady. Nejprodávanějším modelem SEAT na českém trhu byl v roce 2015 Leon s 3559 vozy, následovaný Ibizou s 2302 vozy. V meziročním porovnání si loni výrazně polepšily také modely Toledo (504 vozů) a Alhambra (201 vozů).

Zákazníci značky SEAT se v roce 2015 dočkali rozšíření nabídky operativního leasingu SEAT Olé o program SEAT Olé Sport, jehož podíl na celkovém počtu uzavřených smluv činí již 48 %. Další velmi populární novinkou roku 2015 je pětiletá záruka zdarma při využití financování SEAT Financial Services.
Loni vyvrcholila dlouholetá spolupráce značky SEAT s Českým atletickým svazem podporou velmi úspěšného halového mistrovství Evropy v atletice, které se uskutečnilo v březnu 2015 v Praze, a zároveň byla podepsána smlouva o pokračování spolupráce s českou atletikou i v následujících dvou letech.

České zastoupení značky SEAT slavilo úspěchy také v motoristickém sportu. Talentovaný český jezdec Petr Fulín se s vozem SEAT Leon Cup Racer umístil v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) na druhém místě celkového pořadí. Cíl Petra Fulína, podporovaného českým zastoupením značky SEAT, pro rok 2016 je jasný: celkové vítězství v ETCC.

Volkswagen Užitkové vozy

Volkswagen Užitkové vozy zakončil loňský rok s rekordní obchodní bilancí za celou historii působení na českém trhu. Zákazníci zakoupili 5887 vozů a počet objednávek se vyšplhal na 5974. Nejprodávanějším modelem se stala řada Transporter, následovaná modely Caddy, Crafter a Amarok. Kromě generační obměny stěžejních modelů Caddy4 a T6 zaujal Volkswagen Užitkové vozy zavedením 4leté záruky s omezením na 200 000 km pro nové modely a úspěšným spuštěním půjčovny Das RentAuto.

„Značka Volkswagen Užitkové vozy dosáhla v roce 2015 v České republice historicky nejvyššího prodeje,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy. „Se stabilní a profesionální dealerskou sítí vstupujeme do roku 2016 s optimismem a věříme, že se nám letos podaří zopakovat vynikající loňské výsledky.“

Celkově bylo v roce 2015 v České republice registrováno 5031 nových vozů do 6 t značky Volkswagen Užitkové vozy. V meziročním srovnání vzrostl prodej o 25 %. Na úspěchu značky Volkswagen Užitkové vozy se v roce 2015 podílely především dva hlavní pilíře, jimiž jsou dlouhodobě modelové řady T a Caddy, které loni prošly generační obměnou. Silnou pozici na českém trhu si udržují rovněž modely Crafter a Amarok.

Podle statistik SDA bylo na českém trhu v roce 2015 registrováno 2507 nových vozů Transporter, Multivan, Caravelle a California a 1565 vozů Caddy a Caddy Maxi. Robustní pickup Amarok přispěl k vynikajícímu výsledku značky Volkswagen Užitkové vozy v roce 2015 celkem 291 registrovanými vozy, zatímco Crafter si připsal na své konto 668 registrací.

S velmi pozitivními reakcemi ze strany zákazníků se setkal projekt Das RentAuto, originální půjčovna komfortních, bezpečných a spolehlivých užitkových vozů Volkswagen, která nabízí řešení mobility v nejrůznějších životních situacích, ať se jedná o stěhování, dovolenou nebo sezonní výkyvy poptávky u podnikatelů. Od 1. června 2015 vykázala Das Rent Auto, která je nabízena u dvaceti prodejců značky Volkswagen Užitkové vozy, již 4715 pronájemních dnů. Vzhledem k velkému zájmu bude program Das RentAuto postupně rozšiřován.

Volkswagen Užitkové vozy realizoval v loňském roce ve spolupráci se svými silnými partnery prestižní zakázku v objemu několika desítek vozů Amarok v unikátní úpravě pro Policii ČR. Amarok zvýší akceschopnost Policie ČR díky nadstandardní průchodnosti terénem, vysoké užitné hodnotě a variabilitě velkého nákladového prostoru. Získané zkušenosti s robustní terénní technikou Amaroku budou využity k rozšíření nabídky o verze určené i pro jiné aplikace, například pro záchranné služby v horských a dalších obtížně přístupných oblastech.

Das Welt Auto

Loňský rok byl ve znamení dalšího růstu sítě Das WeltAuto. Koncernový program prodeje prověřených a kvalitních ojetých vozů přepsal loni dosavadní rekord, když díky meziročnímu nárůstu o 13,8 % předal zákazníkům přesně 17 311 ojetých vozů.

Das WeltAuto je celosvětovým programem prodeje ojetých vozů značek Volkswagen osobní vozy, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a ŠKODA s centrální podporou ze strany koncernu Volkswagen. Na českém trhu si mohou zákazníci vybírat z široké nabídky několika tisíc prověřených, kvalitních a spolehlivých ojetých vozů nejen koncernových značek. Nákup a prodej ojetého vozu v síti Das WeltAuto je přitom plně srovnatelný s nákupem nového vozu u autorizovaných prodejců díky důkladně školeným prodejcům a nadstandardním zákaznickým službám, mezi něž patří minimálně roční záruka od data prodeje (do 5 let stáří a do 150 000 ujetých kilometrů s ověřeným stavem na základě podrobné technické prohlídky). Kompletní nabídka ojetých vozů je snadno dostupná na webových stránkách Das WeltAuto na adrese www.dasweltauto.cz.

Servisní služby

Značky Volkswagen, Audi a SEAT, zastupované společností Porsche Česká republika, mají v České republice obrovský vozový park čítající téměř 650 000 registrovaných vozů. Jeho průměrné stáří cca 12,7 let je sice nižší než český průměr 14,5 roku, nicméně servisním službám společnosti Porsche Česká republika se daří ve značkových opravnách pečovat zejména o vozy do stáří 5 let. Servisní služby generovaly v roce 2015 obrat u Originálních dílů ve výši 1,495 miliardy Kč (+11 %) a obrat v oblasti Originálního příslušenství ve výši 138 milionů Kč (+24 %). Ukazatele spokojenosti zákazníků servisu nadále vykazují vysokou úroveň.

Zvyšující se kvalita vozů, delší servisní intervaly a klesající počty nehod díky účinným asistenčním systémům způsobují, že obchod v oblasti servisu je stále náročnější. V uplynulém roce se proto Servisní služby společnosti Porsche Česká republika zaměřily na získávání nových zákazníků atraktivními službami na profesionální úrovni, rozšířenou nabídkou a výhodnými cenami se zárukou nejvyšší kvality.

Pro majitele starších vozů Volkswagen, Audi a SEAT je určen věrnostní program STK Service, s nímž se mohou řidiči snadno přesvědčit o výhodách značkových opraven s profesionálním zázemím a know-how. V minulém roce se začaly Servisní služby ještě více zaměřovat na obchod s pneumatikami a Originálním příslušenstvím, které vychází vstříc trendu rostoucí individualizace vozidel podle představ zákazníků. K dalšímu zvýšení spokojenosti zákazníků přispěje rozšíření koučinku a zvyšování kvalifikace personálu servisní sítě.

Doporučujeme

Články odjinud