Porsche Cayman X-Wide: malé monstrum

Tato závodní stavba XTR Carchip se pokouší vrátit vozy Porsche k jejich původní povaze. Každodenní použití přitom nevylučuje.

O berlínské společnosti XTR Carchip toho mnoho nevíme a zatím jsme se s jejími produkty setkali teprve několikrát. Přesto jsme vám nyní nemohli nepředstavit jejich zajímavý projekt X-Wide, jenž vychází ze sériového, malého Caymanu 987 S. Tento stroj byl vytvořen jako závodní vůz pro každodenní potřebu, o čemž vypovídají na jedné straně robustní ochranná „klec“ karosérie a na straně druhé poměrně komfortně koncipovaný interiér.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled zaznamenáme rozsáhle modifikovanou karosérii. Ta se vyznačuje především použitím odnímatelného „lízátka“ CFRP pod předním nárazníkem, rozšířených blatníků a prahů, zpětných zrcátek z uhlíkových kompozitů nebo stavitelného, velkého křídla na zádi. O řádný kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Michelin, o závodní dojem pak osmnáctipalcové ráfky BBS RS s centrální maticí, zlatě lakovanými paprsky a leštěnými límci. Při pohledu na snímky se nemůžeme ubránit dojmu, že se X-Wide svými oblými, měkkými liniemi odkazuje nejen na starší vozy 911, ale i na původní stroje 356.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změnami, byť drobnějšími, prošel také interiér Caymanu, přičemž palubní deska zůstala takřka bez úprav a hostí dokonce i sériovou klimatizaci a audiosoustavu. O závodní nádech se starají především sedadla Recaro GT3 opatřená šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth a po instalaci klece odstrojená vnitřní část střechy. Nepatrně pozadu tak zatím zůstává jen motor, který disponuje pouze novým výfukem Super Sprint Magnum a (jak ostatně z názvu společnosti XTR Carchip tušíme) přepracovaným programem řídicí jednotky. Díky tomu dává tato pohonná jednotka výkon 310 koní (227 kW) a vůz díky ní dosahuje rychlosti 285 km/h. Není to však zřejmě poslední slovo XTR Carchip, protože údajně pracují na dvojitě přeplňované verzi, jež by měla dávat až 850 koní (622 kW) a hotova by měla být již na jaře. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman X-Wide od XTR Carchip
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 11 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků