Porsche Cayman X-Wide: malé monstrum

Tato závodní stavba XTR Carchip se pokouší vrátit vozy Porsche k jejich původní povaze. Každodenní použití přitom nevylučuje.

O berlínské společnosti XTR Carchip toho mnoho nevíme a zatím jsme se s jejími produkty setkali teprve několikrát. Přesto jsme vám nyní nemohli nepředstavit jejich zajímavý projekt X-Wide, jenž vychází ze sériového, malého Caymanu 987 S. Tento stroj byl vytvořen jako závodní vůz pro každodenní potřebu, o čemž vypovídají na jedné straně robustní ochranná „klec“ karosérie a na straně druhé poměrně komfortně koncipovaný interiér.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled zaznamenáme rozsáhle modifikovanou karosérii. Ta se vyznačuje především použitím odnímatelného „lízátka“ CFRP pod předním nárazníkem, rozšířených blatníků a prahů, zpětných zrcátek z uhlíkových kompozitů nebo stavitelného, velkého křídla na zádi. O řádný kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Michelin, o závodní dojem pak osmnáctipalcové ráfky BBS RS s centrální maticí, zlatě lakovanými paprsky a leštěnými límci. Při pohledu na snímky se nemůžeme ubránit dojmu, že se X-Wide svými oblými, měkkými liniemi odkazuje nejen na starší vozy 911, ale i na původní stroje 356.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změnami, byť drobnějšími, prošel také interiér Caymanu, přičemž palubní deska zůstala takřka bez úprav a hostí dokonce i sériovou klimatizaci a audiosoustavu. O závodní nádech se starají především sedadla Recaro GT3 opatřená šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth a po instalaci klece odstrojená vnitřní část střechy. Nepatrně pozadu tak zatím zůstává jen motor, který disponuje pouze novým výfukem Super Sprint Magnum a (jak ostatně z názvu společnosti XTR Carchip tušíme) přepracovaným programem řídicí jednotky. Díky tomu dává tato pohonná jednotka výkon 310 koní (227 kW) a vůz díky ní dosahuje rychlosti 285 km/h. Není to však zřejmě poslední slovo XTR Carchip, protože údajně pracují na dvojitě přeplňované verzi, jež by měla dávat až 850 koní (622 kW) a hotova by měla být již na jaře. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman X-Wide od XTR Carchip

bazar

Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 290 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 850 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků