Porsche Cayman: slabší model na našem trhu (české ceny)

Porsche Inter Auto CZ uvedla do prodeje na českém trhu po modelu Cayman S slabší variantu Cayman. Ve dvoumístném voze, postaveném na základě řady Boxster, pracuje šestiválcový motor boxer o objemu 2,7 litrů s výkonem 180 kW (245 koní). Nejvyšší rychlost je 258 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne sportovní vůz s manuální převodovkou za 6,1 sekundy; průměrná spotřeba podle EU normy činí 9,3 litrů na 100 kilometrů.

Díky systému VarioCam Plus dosahuje Cayman točivého momentu 273 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 4 600 do 6 000 otáček za minutu. Přenos síly zajišťuje pětirychlostní manuální převodovka, na přání se dodává i šestirychlostní převodovka ve spojení s Porsche Active Suspension Management (PASM). Jako třetí variantu nabízí Porsche svým zákazníkům známou pětirychlostní automatiku Tiptronic, která umožňuje velmi sportovní řazení pomocí tlačítek na ramenech volantu.

Cayman přijíždí na 17palcových litých kolech s individuálním designem pěti dvojitých paprsků. Vpředu jsou sériově montovány pneumatiky o rozměru 205/55 na 6,5 palců širokých ráfcích, zadní kombinace je 235/50 na 8 palcích. Ve spojení se standardně dodávaným Porsche Stability Management (PSM) nabízí podvozek solidní jízdíní vlastnosti. Jako zvláštní výbava se dodává Porsche Active Suspension Management (PASM). Systém sníží podvozek o deset milimetrů a přizpůsobuje tlumení automaticky aktuální jízdní situaci. Pomocí tlačítka na středové konzole může řidič volit mezi režimy Normal a Sport.

Dalšími zvláštnostmi vozu Cayman jsou černé třmeny brzd, černá lišta předního spoileru, nápis za zádi provedený titanovou barvou a lichoběžníková koncovka výfuku. Vnitřek vozu přesvědčuje obsáhlou sériovou výbavou. K ní patří klimatizace, rádio s CD, vysoce kvalitní potahy Alcantara, černé podklady přístrojů a prahy s nápisem Cayman. Stejně jako u většího bratra Cayman S jsou díky koncepci uložení motoru uprostřed k dispozici dva kufry  s celkovým objemem 410 litrů. Ve spojení s řadou odkládacích ploch tato koncepce zvyšuje užitnou hodnotu sportovního kupé.

Potřebnou bezpečnost zajišťují dva plnoobjemové airbagy pro ochranu proti čelnímu nárazu a propracovaný systém Porsche Side Impact Protection Sytem (POSIP), který nabízí velmi dobrou ochranu při bočních nárazech díky kombinaci hrudníkového a hlavového airbagu na každé straně vozu.

Základní cena vozu Cayman startuje na českém trhu na částce 1 502 000 Kč vč. DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků