Porsche Cayman: slabší model na našem trhu (české ceny)

Porsche Inter Auto CZ uvedla do prodeje na českém trhu po modelu Cayman S slabší variantu Cayman. Ve dvoumístném voze, postaveném na základě řady Boxster, pracuje šestiválcový motor boxer o objemu 2,7 litrů s výkonem 180 kW (245 koní). Nejvyšší rychlost je 258 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne sportovní vůz s manuální převodovkou za 6,1 sekundy; průměrná spotřeba podle EU normy činí 9,3 litrů na 100 kilometrů.

Díky systému VarioCam Plus dosahuje Cayman točivého momentu 273 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 4 600 do 6 000 otáček za minutu. Přenos síly zajišťuje pětirychlostní manuální převodovka, na přání se dodává i šestirychlostní převodovka ve spojení s Porsche Active Suspension Management (PASM). Jako třetí variantu nabízí Porsche svým zákazníkům známou pětirychlostní automatiku Tiptronic, která umožňuje velmi sportovní řazení pomocí tlačítek na ramenech volantu.

Cayman přijíždí na 17palcových litých kolech s individuálním designem pěti dvojitých paprsků. Vpředu jsou sériově montovány pneumatiky o rozměru 205/55 na 6,5 palců širokých ráfcích, zadní kombinace je 235/50 na 8 palcích. Ve spojení se standardně dodávaným Porsche Stability Management (PSM) nabízí podvozek solidní jízdíní vlastnosti. Jako zvláštní výbava se dodává Porsche Active Suspension Management (PASM). Systém sníží podvozek o deset milimetrů a přizpůsobuje tlumení automaticky aktuální jízdní situaci. Pomocí tlačítka na středové konzole může řidič volit mezi režimy Normal a Sport.

Dalšími zvláštnostmi vozu Cayman jsou černé třmeny brzd, černá lišta předního spoileru, nápis za zádi provedený titanovou barvou a lichoběžníková koncovka výfuku. Vnitřek vozu přesvědčuje obsáhlou sériovou výbavou. K ní patří klimatizace, rádio s CD, vysoce kvalitní potahy Alcantara, černé podklady přístrojů a prahy s nápisem Cayman. Stejně jako u většího bratra Cayman S jsou díky koncepci uložení motoru uprostřed k dispozici dva kufry  s celkovým objemem 410 litrů. Ve spojení s řadou odkládacích ploch tato koncepce zvyšuje užitnou hodnotu sportovního kupé.

Potřebnou bezpečnost zajišťují dva plnoobjemové airbagy pro ochranu proti čelnímu nárazu a propracovaný systém Porsche Side Impact Protection Sytem (POSIP), který nabízí velmi dobrou ochranu při bočních nárazech díky kombinaci hrudníkového a hlavového airbagu na každé straně vozu.

Základní cena vozu Cayman startuje na českém trhu na částce 1 502 000 Kč vč. DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků