Porsche Cayman S: kupé, co vychází z Boxsteru

Německá automobilka Porsche zveřejnila první oficiální fotografie nového kupé Cayman S, které vychází z roadsteru Boxster. Oba vozy si jsou velmi podobné, Cayman S však dostal pod kapotu motor s objemem 3.4 l. Ten výkonem přesně pasuje mezi Boxster S a Carreru.
Porsche Cayman S: kupé, co vychází z Boxsteru

Cayman S, nový model v nabídce Porsche, je dvousedadlové kupé odvozené z (relativně) levného roadsteru Boxster; poměrně podrobně jsme o něm psali už dříve, kdy jsme zveřejnili relativně přesné nákresy jeho podoby. Automobilka dnes zveřejnila první oficiální fotografie a informace. Vnější vzhled vychází z Boxsteru, interiér bude shodný.

Pod kapotou bude mít Cayman S šestiválcový boxer 3.4 l s výkonem 217 kW (295 k) a točivý moment 340 Nm mezi 4 400 a 6 000 ot. Na stovku se kupé dostane za 5,4 s a rozjede se na 275 km/h. Výkon se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek dostanete také pětistupňový automat se sekvenčním řazením na volantu.  

V základu budou 18" litá kola či stabilizační systém PSM. Za příplatek si pak budete moci pořídit aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM) - pomocí tlačítka lze měnit odpružení z klasického nastavení na sportovní či snížit světlou výšku vozu o 10 mm.

Novinka se představí na frankfurtském autosalonu na podzim tohoto roku, do prodeje půjde o něco později v listopadu. Cena byla stanovena na 58 529 eur, tedy cca 1,76 milionu korun; to je o šest tisíc eur více, než kolik stolí Boxster S. Později by se mohla představit i slabší, „neesková“ verze.

Zatímco Boxster S končí s objemem 3.2 l a výkonem 206 kW, 911 Carrera začíná s motorem 3.6 l a výkonem 239 kW. Cayman S tedy leží takřka přesně mezi nimi; zdá se tak být docela zajímavou a o dost levnější alternativou k základnímu modelu 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: první video prezentace nového Caymanu S, nová 911 Carrera 4 s pohonem všech kol

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků