Porsche Cayman S: kupé, co vychází z Boxsteru

Německá automobilka Porsche zveřejnila první oficiální fotografie nového kupé Cayman S, které vychází z roadsteru Boxster. Oba vozy si jsou velmi podobné, Cayman S však dostal pod kapotu motor s objemem 3.4 l. Ten výkonem přesně pasuje mezi Boxster S a Carreru.
Porsche Cayman S: kupé, co vychází z Boxsteru

Cayman S, nový model v nabídce Porsche, je dvousedadlové kupé odvozené z (relativně) levného roadsteru Boxster; poměrně podrobně jsme o něm psali už dříve, kdy jsme zveřejnili relativně přesné nákresy jeho podoby. Automobilka dnes zveřejnila první oficiální fotografie a informace. Vnější vzhled vychází z Boxsteru, interiér bude shodný.

Pod kapotou bude mít Cayman S šestiválcový boxer 3.4 l s výkonem 217 kW (295 k) a točivý moment 340 Nm mezi 4 400 a 6 000 ot. Na stovku se kupé dostane za 5,4 s a rozjede se na 275 km/h. Výkon se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek dostanete také pětistupňový automat se sekvenčním řazením na volantu.  

V základu budou 18" litá kola či stabilizační systém PSM. Za příplatek si pak budete moci pořídit aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM) - pomocí tlačítka lze měnit odpružení z klasického nastavení na sportovní či snížit světlou výšku vozu o 10 mm.

Novinka se představí na frankfurtském autosalonu na podzim tohoto roku, do prodeje půjde o něco později v listopadu. Cena byla stanovena na 58 529 eur, tedy cca 1,76 milionu korun; to je o šest tisíc eur více, než kolik stolí Boxster S. Později by se mohla představit i slabší, „neesková“ verze.

Zatímco Boxster S končí s objemem 3.2 l a výkonem 206 kW, 911 Carrera začíná s motorem 3.6 l a výkonem 239 kW. Cayman S tedy leží takřka přesně mezi nimi; zdá se tak být docela zajímavou a o dost levnější alternativou k základnímu modelu 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: první video prezentace nového Caymanu S, nová 911 Carrera 4 s pohonem všech kol

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků