Porsche Cayman R: lehčí a rychlejší

Vrcholná verze řady Cayman je venku. Je lehčí a rychlejší, ale nakonec zdaleka ne o tolik. Území 911 je mu tak stále zapovězeno... (+ video)

Automobilka Porsche představila na autosalonu v Los Angeles model Cayman v provedení R, o jehož přípravě jsme vás informovali naposledy na tomto místě. Jde v podstatě o odlehčenou a posílenou verzi standardního typu Cayman S s motorem před zadní nápravou a doplňkové označení, které má podle výrobce znamenat „rafinovanější, ale především závodnější, tedy „racy“.

Pánové ze Stuttgartu začali tím, že se zbavili všech zbytečností, o něž zájemci o rychlí svezení nestojí. Ven letěly klimatizace, audiosoustava, ale také vnitřní kličky dveří, takže budoucí majitel bude při vystupování tahat za špagátek jako ve Škodě 105 S (u té ale S „sporty” neznamenalo...).

Nepřekvapí nás, že citelnější úspory hmotnosti bylo dosaženo také instalací lehkých materiálů, za příklad poslouží lehčí devatenáctipalcové ráfky nebo sedadla se skořepinou z uhlíkových kompozitů. Palivová nádrž má menší objem, připlatit si lze za speciální a lehký li-ionový akumulátor, který je již déle nabízen pro některé jiné modely Porsche 911 a Boxster.

Odlehčovací kúra působí důkladně, celkově se ale konstruktérům podařilo Cayman odlehčit o nikterak zásadních 55 kg, takže se kompaktní sportovní kupé vyznačuje pohotovostní hmotností 1 295 kg. To samozřejmě není špatné číslo, čekali jsme ale dramatičtější pokles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Drobných změn doznala také pohonná jednotka v podobě šestiválce Cayman S s objemem 3,4 l a výkonem posíleným na 330 koní (243 kW), což je pouze o nějakých 10 koní více než u výchozího provedení. Nejvyšší točivý moment zůstal zachován na hladině 368 Nm. Vůz se tak nedočkal ani velkého snížení hmotnosti, ani velkého nárůstu výkonu, jeho koncepce by mu přitom dovolila dostat se na mnohem vyšší mety. Jenže ty zůstávají vyhrazeny pro model 911, kterému automobilka ani výjimečným provedením Caymanu zjevně nechce konkurovat.

Novinka opatřená šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,0 s, příplatková sedmistupňová skříň PDK sníží tuto hodnotu o 0,1 s. Pokud vám to nestačí, za další příplatek si objednejte paket Sport Chrono, který stlačí dobu potřebnou pro zrychlení až na 4,7 s. Nejvyšší rychlost s „manuálem“ činí 282 km/h, s PDK je však o 2 km/h nižší. Podle výrobce Porsche Cayman R spotřebuje v kombinovaném provozu průměrně 9,7, resp. 9,3 l/100 km.

Podvozek byl pro sérii Cayman R opatřen tužším pérováním a tlumením, jež vůz zároveň přiblížilo o 20 mm blíže vozovce. Standardem je diferenciál s omezenou svorností, za příplatek jsou připraveny keramické brzdy.

Zvenčí jsou modifikace podobně málo výrazné jako pod karoserií. Na první pohled se Cayman R vyznačuje specifickým bodykitem sestávajícím z výrazného přítlačného křídla na zádi nebo lízátka pod předním spoilerem. Přední světlomety dostaly černé rámečky, boky karoserie mají zvláštní grafiku a zpětná zrcátka jsou vyvedena v kontrastním zbarvení v závislosti na laku karoserie.

Nový Porsche Cayman R dorazí na pulty prodejen v únoru příštího roku a známe rovnou i českou cenu. U nás se bude prodávat od 1 799 000 Kč včetně DPH, za sedmistupňovou převodovku PDK se bude připlácet 82 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman R
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků