Porsche Cayman R: lehčí a rychlejší

Vrcholná verze řady Cayman je venku. Je lehčí a rychlejší, ale nakonec zdaleka ne o tolik. Území 911 je mu tak stále zapovězeno... (+ video)

Automobilka Porsche představila na autosalonu v Los Angeles model Cayman v provedení R, o jehož přípravě jsme vás informovali naposledy na tomto místě. Jde v podstatě o odlehčenou a posílenou verzi standardního typu Cayman S s motorem před zadní nápravou a doplňkové označení, které má podle výrobce znamenat „rafinovanější, ale především závodnější, tedy „racy“.

Pánové ze Stuttgartu začali tím, že se zbavili všech zbytečností, o něž zájemci o rychlí svezení nestojí. Ven letěly klimatizace, audiosoustava, ale také vnitřní kličky dveří, takže budoucí majitel bude při vystupování tahat za špagátek jako ve Škodě 105 S (u té ale S „sporty” neznamenalo...).

Nepřekvapí nás, že citelnější úspory hmotnosti bylo dosaženo také instalací lehkých materiálů, za příklad poslouží lehčí devatenáctipalcové ráfky nebo sedadla se skořepinou z uhlíkových kompozitů. Palivová nádrž má menší objem, připlatit si lze za speciální a lehký li-ionový akumulátor, který je již déle nabízen pro některé jiné modely Porsche 911 a Boxster.

Odlehčovací kúra působí důkladně, celkově se ale konstruktérům podařilo Cayman odlehčit o nikterak zásadních 55 kg, takže se kompaktní sportovní kupé vyznačuje pohotovostní hmotností 1 295 kg. To samozřejmě není špatné číslo, čekali jsme ale dramatičtější pokles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Drobných změn doznala také pohonná jednotka v podobě šestiválce Cayman S s objemem 3,4 l a výkonem posíleným na 330 koní (243 kW), což je pouze o nějakých 10 koní více než u výchozího provedení. Nejvyšší točivý moment zůstal zachován na hladině 368 Nm. Vůz se tak nedočkal ani velkého snížení hmotnosti, ani velkého nárůstu výkonu, jeho koncepce by mu přitom dovolila dostat se na mnohem vyšší mety. Jenže ty zůstávají vyhrazeny pro model 911, kterému automobilka ani výjimečným provedením Caymanu zjevně nechce konkurovat.

Novinka opatřená šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,0 s, příplatková sedmistupňová skříň PDK sníží tuto hodnotu o 0,1 s. Pokud vám to nestačí, za další příplatek si objednejte paket Sport Chrono, který stlačí dobu potřebnou pro zrychlení až na 4,7 s. Nejvyšší rychlost s „manuálem“ činí 282 km/h, s PDK je však o 2 km/h nižší. Podle výrobce Porsche Cayman R spotřebuje v kombinovaném provozu průměrně 9,7, resp. 9,3 l/100 km.

Podvozek byl pro sérii Cayman R opatřen tužším pérováním a tlumením, jež vůz zároveň přiblížilo o 20 mm blíže vozovce. Standardem je diferenciál s omezenou svorností, za příplatek jsou připraveny keramické brzdy.

Zvenčí jsou modifikace podobně málo výrazné jako pod karoserií. Na první pohled se Cayman R vyznačuje specifickým bodykitem sestávajícím z výrazného přítlačného křídla na zádi nebo lízátka pod předním spoilerem. Přední světlomety dostaly černé rámečky, boky karoserie mají zvláštní grafiku a zpětná zrcátka jsou vyvedena v kontrastním zbarvení v závislosti na laku karoserie.

Nový Porsche Cayman R dorazí na pulty prodejen v únoru příštího roku a známe rovnou i českou cenu. U nás se bude prodávat od 1 799 000 Kč včetně DPH, za sedmistupňovou převodovku PDK se bude připlácet 82 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman R
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků