Porsche již oficiálně představuje model 718 Cayman GT4 RS, který se tak stává vrcholem nabídky modelů 718.  Zdroj: Porsche

Porsche již oficiálně představuje model 718 Cayman GT4 RS, který se tak stává vrcholem nabídky modelů 718.  | Zdroj: Porsche

Upozornit na sebe auto dokázalo ještě před premiérou, kdy s ním testovací pilot Jörg Bergmeister vyrazil na severní smyčku Nürburgringu a  zajel fantastický čas 7:09,3 minuty . Je tak o 23,6 sekundy rychlejší než verze GT4. Zdroj: Porsche

Upozornit na sebe auto dokázalo ještě před premiérou, kdy s ním testovací pilot Jörg Bergmeister vyrazil na severní smyčku Nürburgringu a zajel fantastický čas 7:09,3 minuty. Je tak o 23,6 sekundy rychlejší než verze GT4. | Zdroj: Porsche

Cayman GT4 RS vděčí svým výkonům především uprostřed umístěnému atmosférickému plochému šestiválci z modelů 911 GT3 Cup a  sériové GT3 . Zdroj: Porsche

Cayman GT4 RS vděčí svým výkonům především uprostřed umístěnému atmosférickému plochému šestiválci z modelů 911 GT3 Cup a sériové GT3. | Zdroj: Porsche

Díky tomu dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 450 N.m. Je tedy o 10 koní slabší než sériová GT3, ale zase kompaktnější a lehčí (1415 kg). Ale to jen tak pro číselné srovnání. Zdroj: Porsche

Díky tomu dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 450 N.m. Je tedy o 10 koní slabší než sériová GT3, ale zase kompaktnější a lehčí (1415 kg). Ale to jen tak pro číselné srovnání. | Zdroj: Porsche

Místo zadních okének má vůz nasávací otvory. Tradičně je pak najdete i před zadním blatníkem. Jako každý model RS je tento model dodávaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Zdroj: Porsche

Místo zadních okének má vůz nasávací otvory. Tradičně je pak najdete i před zadním blatníkem. Jako každý model RS je tento model dodávaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. | Zdroj: Porsche

S tímto setupem dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a sedmička ho roztáhne až na 315 km/h. Zdroj: Porsche

S tímto setupem dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a sedmička ho roztáhne až na 315 km/h. | Zdroj: Porsche

Oproti standardnímu GT4 ušetřilo Porsche u novinky ještě 35 kilogramů. Lví podíl na tom mají díly z karbonu, konkrétně třeba kapota a spodní část předního nárazníku. Zdroj: Porsche

Oproti standardnímu GT4 ušetřilo Porsche u novinky ještě 35 kilogramů. Lví podíl na tom mají díly z karbonu, konkrétně třeba kapota a spodní část předního nárazníku. | Zdroj: Porsche

Šetřilo se ale všude. Třeba madla dveří jsou jen látková, zadní okno je z odlehčeného skla a použilo se i méně izolace. Zdroj: Porsche

Šetřilo se ale všude. Třeba madla dveří jsou jen látková, zadní okno je z odlehčeného skla a použilo se i méně izolace. | Zdroj: Porsche

Důležitým prvkem je nové zadní křídlo, které se inspirovalo u závodního 911 RSR GT a používá ho i 911 GT3. Zdroj: Porsche

Důležitým prvkem je nové zadní křídlo, které se inspirovalo u závodního 911 RSR GT a používá ho i 911 GT3. | Zdroj: Porsche

Společně s o 3 centimetry nižší světlou výškou (oproti Caymanu), nasávacími otvory vpředu, aerodynamicky tvarovanými panely podvozku, zadním difuzorem a předním splitterem, se podařilo dosáhnout o 25 % většího přítlaku než u GT4. Zdroj: Porsche

Společně s o 3 centimetry nižší světlou výškou (oproti Caymanu), nasávacími otvory vpředu, aerodynamicky tvarovanými panely podvozku, zadním difuzorem a předním splitterem, se podařilo dosáhnout o 25 % většího přítlaku než u GT4. | Zdroj: Porsche

Podvozek je tužší a tlumiče jsou speciálně nastavené pro účely verzí RS. Kdo chce však dostat z auta ještě víc, může sáhnout po balíčku Weissach. Zdroj: Porsche

Podvozek je tužší a tlumiče jsou speciálně nastavené pro účely verzí RS. Kdo chce však dostat z auta ještě víc, může sáhnout po balíčku Weissach. | Zdroj: Porsche

Ten vám vymění 20palcová kovaná kola za 20palcová magnéziová. Vedle pár designových doplňků v interiéru dodá i titanovou závodní klec a další díly z karbonu. Zdroj: Porsche

Ten vám vymění 20palcová kovaná kola za 20palcová magnéziová. Vedle pár designových doplňků v interiéru dodá i titanovou závodní klec a další díly z karbonu. | Zdroj: Porsche

Porsche popisuje GT4 RS jako nejpřesnějšího a nejostřejšího člena rodiny 718. Zdroj: Porsche

Porsche popisuje GT4 RS jako nejpřesnějšího a nejostřejšího člena rodiny 718. | Zdroj: Porsche

Jedná se o aktuální vrchol nabídky a dál už zřejmě jít nejde. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat. Zdroj: Porsche

Jedná se o aktuální vrchol nabídky a dál už zřejmě jít nejde. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat. | Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Upozornit na sebe auto dokázalo ještě před premiérou, kdy s ním testovací pilot Jörg Bergmeister vyrazil na severní smyčku Nürburgringu a  zajel fantastický čas 7:09,3 minuty . Je tak o 23,6 sekundy rychlejší než verze GT4. Zdroj: Porsche
Cayman GT4 RS vděčí svým výkonům především uprostřed umístěnému atmosférickému plochému šestiválci z modelů 911 GT3 Cup a  sériové GT3 . Zdroj: Porsche
Díky tomu dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 450 N.m. Je tedy o 10 koní slabší než sériová GT3, ale zase kompaktnější a lehčí (1415 kg). Ale to jen tak pro číselné srovnání. Zdroj: Porsche
Místo zadních okének má vůz nasávací otvory. Tradičně je pak najdete i před zadním blatníkem. Jako každý model RS je tento model dodávaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Zdroj: Porsche
17
Fotogalerie

Porsche Cayman GT4 RS oficiálně: 500 koní standardem, titanová klec volitelně

Porsche to opět dokázalo a posunulo úroveň svého modelu o dvě úrovně výš. Dál už zřejmě jít nejde.

Porsche již oficiálně představuje model 718 Cayman GT4 RS, který se tak stává vrcholem nabídky modelů 718. Upozornit na sebe auto dokázalo ještě před premiérou, kdy s ním testovací pilot Jörg Bergmeister vyrazil na severní smyčku Nürburgringu a zajel fantastický čas 7:09,3 minuty. Je tak o 23,6 sekundy rychlejší než verze GT4.

Cayman GT4 RS vděčí svým výkonům především uprostřed umístěnému atmosférickému plochému šestiválci z modelů 911 GT3 Cup a sériové GT3. Díky tomu dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 450 N.m. Je tedy o 10 koní slabší než sériová GT3, ale zase kompaktnější a lehčí (1415 kg). Ale to jen tak pro číselné srovnání.

Místo zadních okének má vůz nasávací otvory. Tradičně je pak najdete i před zadním blatníkem. Jako každý model RS je tento model dodávaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. S tímto setupem dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a sedmička ho roztáhne až na 315 km/h.

Oproti standardnímu GT4 ušetřilo Porsche u novinky ještě 35 kilogramů. Lví podíl na tom mají díly z karbonu, konkrétně třeba kapota a spodní část předního nárazníku. Šetřilo se ale všude. Třeba madla dveří jsou jen látková, zadní okno je z odlehčeného skla a použilo se i méně izolace.

Důležitým prvkem je nové zadní křídlo, které se inspirovalo u závodního 911 RSR GT a používá ho i 911 GT3. Společně s o 3 centimetry nižší světlou výškou (oproti Caymanu), nasávacími otvory vpředu, aerodynamicky tvarovanými panely podvozku, zadním difuzorem a předním splitterem, se podařilo dosáhnout o 25 % většího přítlaku než u GT4.

Podvozek je tužší a tlumiče jsou speciálně nastavené pro účely verzí RS. Kdo chce však dostat z auta ještě víc, může sáhnout po balíčku Weissach. Ten vám vymění 20palcová kovaná kola za 20palcová magnéziová. Vedle pár designových doplňků v interiéru dodá i titanovou závodní klec a další díly z karbonu.

Porsche popisuje GT4 RS jako nejpřesnějšího a nejostřejšího člena rodiny 718. Jedná se o aktuální vrchol nabídky a dál už zřejmě jít nejde. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud