Ultimátní okruhové náčiní se cenou posadilo mezi 718 GT4 a 911 GT3. Snadno ho ale nacpete příplatky za více než milion korun.
Premiéra nového Porsche Cayman GT4 RS proběhla teprve ve středu, ale české zastoupení už nyní spouští konfigurátor. Jen připomínáme, že nejostřejší člen rodiny 718 používá motor z 911 GT3 naladěný na 500 koní, váží 1415 kilogramů a Jörg Bergmeister s ním pokořil Severní smyčku Nürburgringu za 7:09,3 minuty.
Základní cena v Česku činí 3.987.000 Kč. Oproti základní GT4 je RS o 1,2 milionu dražší, ale zase je o milion levnější než 911 GT3. Jak jsme tedy čekali, GT4 RS je mezistupeň mezi těmito dvěma vozy nejen technickými parametry, ale i cenově. Okruhovou hračku na vypráskání většiny návštěvníků track days už máte v standardu, ale můžete jít ještě dál.
Metalízou za více než devadesát tisíc to může jen začít. Paket Weissach přidává další díly z karbonu, titanové výfuky ve stylu modelu 935, horní část palubní desky v barvě Race-Tex, 6bodové bezpečnostní pásy či bezpečnostní rám z titanu a vyjde vás na 500.210 Kč. Obyčejně stojí 450.250 Kč, ale je nutné k němu přidat specifické čalounění interiéru.
No a kdo bude chtít hořčíková 20palcová kola, která jsou dostupná ve spojení s Weissach paketem, zaplatí ještě 423.520 Kč navíc. I s metalízou tímto překročíte hranici pěti milionů. Standardem jsou plně skořepinová sedadla, můžete si ale zvolit i civilnější s 18 možnostmi elektrického nastavení. Ty ale vylučují rám a Weissach paket bez rámu stojí 358.790 Kč.
Přihoďte k tomu všemu ještě karbon-keramické brzdy s pár dalšími drobnostmi a jste snadno na cestě k šesti milionové hranici. Do 718 GT4 RS si můžete připlatit i přihrádku na chytrý telefon a reproduktory Bose. Zároveň si ale můžete nechat rádio odebrat úplně.