Porsche Cayman: druhá generace od 1,3 mil. Kč (aktualizováno)

Po sedmi letech přichází chvíle pro změnu. Značka Porsche představuje druhou generaci svého základního sportovního modelu Cayman.

Modelová řada Porsche Cayman první generace byla oficiálně představena v roce 2005 a po boku řady Porsche Boxster vznikala převážně ve finské továrně Valmet Automotive. Generace druhá měla být původně převedena do rakouského Grazu (Magna Steyr), ale po ovládnutí značky Porsche koncernem VW Group bylo rozhodnuto o jejím zavedení do někdejší továrny společnosti Karmann v německém Osnabrücku, v níž dnes vznikají hlavně vozy VW Golf Cabriolet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman: takto bude vypadat druhá generace

Ale zpět k tématu. Již jen hodiny nás dělí od otevření autosalonu Los Angeles Auto Show, na němž se představí také druhá generace lehkého sportovního kupé Porsche Cayman. Není žádných pochyb o tom, že jde prakticky o roadster Porsche Boxster (981) s uzavřenou karoserií typu kupé. A již z těchto prvních oficiálních snímků je jasné, že konstruktérům ze Stuttgartu se tentokrát podařilo pevnou střechu na roadster přilepit poněkud vkusnějším způsobem než naposledy.

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Při porovnání s třetí generací řady Boxster si na novém Caymanu na první pohled všimneme třeba přepracovaných ventilačních otvorů v předním nárazníku, ovšem kapota i hlavní světlomety jsou od pohledu identické. Drobné úpravy postihly také odtrhovou hranu mezi zadními světlomety, ovšem identičnost obou modelů zůstává naprosto zřejmá.

Ve výbavě nově najdeme také adaptivní tempomat, audiosystém Burmester nebo bezklíčkové odemykání a startování. Interiér se dočkal vyváženějších proporcí a kvalitnějších materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podobnost s roadsterem Boxster III z letošního ledna rozhodně není náhodná

Také motory budou u nového Caymanu stejné jako u Boxsteru třetí generace. Půjde tedy o dva ploché zážehové šestiválce s atmosférickým plněním, jež se ale oproti Boxsteru vyznačují výkonem zvýšeným shodně o 10 koní. Základní jednotka z objemu 2,7 l tak dosahuje výkonu 275 koní (202 kW), ta silnější pro Cayman S pak při objemu 3,4 l vykáže 325 koní (239 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani interiér se od roadsteru Boxster příliš neliší

Základní Cayman zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 266 km/h a v průměru vykáže spotřebu 7,7 až 8,2 l/100 km. Silnější Cayman S dosáhne zrychlení z klidu na 100 km/h již za 4,7 s a nejvyšší rychlosti 283 km/h, zatímco spotřeba se má držet v rozmezí 8,0 až 8,8 l/100 km.

A známe již také ceny. V Německu se novinka začne prodávat v březnu za ceny v přepočtu od 1,29 mil. Kč za Porsche Cayman a 1,62 mil. Kč za výkonnější Cayman S.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků