Porsche Cayenne Turbo S: řádně dopované Turbo

Porsche předvádí na Auto Show v Pekingu kromě sportovních modelů i svého mastodonta. Tentokrát s pořádnou dávkou koní.

Pekingský autosalón je v současnosti motoristickou událostí číslo jedna, představují se na něm nejen čínské vozy budoucnosti, ale z esa z rukávu vytahují i evropské automobilky, čímž si na asijském kontinentu dělají dobrou reklamu. Co se týče expozice automobilky Porsche, je zde poněkud paradoxní, že nejsilnější vůz „na place“ vůbec není kupé nebo roadster, ale velké SUV.

Ačkoliv se to může zdát ortodoxním fanouškům této značky nesmyslné nebo hloupé, Porsche vsadilo na model Cayenne skutečně mnoho a to se koneckonců vyplatilo. Pojďme se však blíže podívat, co nabízí nová kombinovaná verze spojující Turbo a S. O pohon tohoto velikána se stará osmiválec objemu 4,8 l s výkonem 550 plnokrevníků (404 kW) a maximálním točivým momentem 750 Nm. Ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví na hodnotě 280 km/h a z klidu na 100 km/h se tento 2 355 kg vážící křižník dostane za 4,8 sekundy. O přesun síly v poměru 38:62 na všechny čtyři kola se stará šestistupňový automat.

Mírnými kosmetickými změnami prošel i zevnějšek vozu, přičemž na přídi (stejně jako u ostatních) nechybí světla pro denní svícení a integrované mlhovky do spodního nárazníku. Zadní část zas zdobí čtyři chromové koncovky výfuku, kterými je zakončeno nové sportovní výfukové potrubí. Luxusní dojem dotvářejí 21 palcová kola z edice Sport Plus. Na seznamu volitelné výbavy se kromě vícero prémiových prvků nacházejí i nové karbon-keramické brzdy s většími kotouči.

První kusy Porsche Cayenne Turbo S by se v evropských showroomech měly objevit začátkem srpna a cena je prozatím stanovena na vcelku přijatelných 111 500 Euro (zhruba 2 800 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo S
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků