Porsche Cayenne Turbo S: řádně dopované Turbo

Porsche předvádí na Auto Show v Pekingu kromě sportovních modelů i svého mastodonta. Tentokrát s pořádnou dávkou koní.

Pekingský autosalón je v současnosti motoristickou událostí číslo jedna, představují se na něm nejen čínské vozy budoucnosti, ale z esa z rukávu vytahují i evropské automobilky, čímž si na asijském kontinentu dělají dobrou reklamu. Co se týče expozice automobilky Porsche, je zde poněkud paradoxní, že nejsilnější vůz „na place“ vůbec není kupé nebo roadster, ale velké SUV.

Ačkoliv se to může zdát ortodoxním fanouškům této značky nesmyslné nebo hloupé, Porsche vsadilo na model Cayenne skutečně mnoho a to se koneckonců vyplatilo. Pojďme se však blíže podívat, co nabízí nová kombinovaná verze spojující Turbo a S. O pohon tohoto velikána se stará osmiválec objemu 4,8 l s výkonem 550 plnokrevníků (404 kW) a maximálním točivým momentem 750 Nm. Ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví na hodnotě 280 km/h a z klidu na 100 km/h se tento 2 355 kg vážící křižník dostane za 4,8 sekundy. O přesun síly v poměru 38:62 na všechny čtyři kola se stará šestistupňový automat.

Mírnými kosmetickými změnami prošel i zevnějšek vozu, přičemž na přídi (stejně jako u ostatních) nechybí světla pro denní svícení a integrované mlhovky do spodního nárazníku. Zadní část zas zdobí čtyři chromové koncovky výfuku, kterými je zakončeno nové sportovní výfukové potrubí. Luxusní dojem dotvářejí 21 palcová kola z edice Sport Plus. Na seznamu volitelné výbavy se kromě vícero prémiových prvků nacházejí i nové karbon-keramické brzdy s většími kotouči.

První kusy Porsche Cayenne Turbo S by se v evropských showroomech měly objevit začátkem srpna a cena je prozatím stanovena na vcelku přijatelných 111 500 Euro (zhruba 2 800 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo S
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků