Porsche Cayenne Turbo S, nejsilnější SUV v historii

Když Porsche přišlo před léty s výkonným SUV, skalní příznivci této značky si zoufali. Po letech a několika výkonnostních verzích přichází SUV, které se zařadí k nejvýkonnějším modelům současnosti. Změní to pohled na vnímání Cayenne?
Porsche Cayenne Turbo S, nejsilnější SUV v historii

Když představilo Porsche model Cayenne Turbo s výkonem přes 330 kW, zrychlením na stovku za 5,6 sekundy a maximálkou téměř 270 km/h, nikdo netušil, že to není poslední tovární nárůst výkonu. Právě nyní představilo Porsche novou evoluci svého luxusního a výkonného SUV. Výkon nového Cayenne Turbo S je natolik velký, že se stane druhým nejsilnějším mezi nynějšími modely.

Pod kapotou se i nyní nachází přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 litru. Díky většímu mezichladiči, modifikovanému turbodmychadlu, které dokáže nabídnout větší plnící tlaky, upravenému SW v řídící jednotce a dalším úpravám, přišel poměrně razantní nárůst výkonu. Z původních 331 kW (450 k) se vyšplhal na nynějších 383 kW (521 k). Také točivý moment zamířil vzhůru a dosahuje tak hodnoty 720 Nm, což je nárůst o 100 Nm. Cayenne Turbo S zvládne sprint na stovku za 5,2 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. To vše při kombinované spotřebě 15,7 l na 100 km.

Cayenne Turbo S bude stát na velkých 20" kolech z lehké slitiny, na kterých budou pneu o rozměru 275/40. Za nimi se pak skrývají zvětšené kotouče o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Cena nového modelu se vyšplhá v Německu na 117 573 eur (přibližně 3,41 mil. Kč), což je ovšem za jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na světě zanedbatelná částka.

A nebo ne? Považujete Cayenne za "pravé Porsche"?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo S

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků