Porsche Cayenne Turbo S, nejsilnější SUV v historii

Když Porsche přišlo před léty s výkonným SUV, skalní příznivci této značky si zoufali. Po letech a několika výkonnostních verzích přichází SUV, které se zařadí k nejvýkonnějším modelům současnosti. Změní to pohled na vnímání Cayenne?
Porsche Cayenne Turbo S, nejsilnější SUV v historii

Když představilo Porsche model Cayenne Turbo s výkonem přes 330 kW, zrychlením na stovku za 5,6 sekundy a maximálkou téměř 270 km/h, nikdo netušil, že to není poslední tovární nárůst výkonu. Právě nyní představilo Porsche novou evoluci svého luxusního a výkonného SUV. Výkon nového Cayenne Turbo S je natolik velký, že se stane druhým nejsilnějším mezi nynějšími modely.

Pod kapotou se i nyní nachází přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 litru. Díky většímu mezichladiči, modifikovanému turbodmychadlu, které dokáže nabídnout větší plnící tlaky, upravenému SW v řídící jednotce a dalším úpravám, přišel poměrně razantní nárůst výkonu. Z původních 331 kW (450 k) se vyšplhal na nynějších 383 kW (521 k). Také točivý moment zamířil vzhůru a dosahuje tak hodnoty 720 Nm, což je nárůst o 100 Nm. Cayenne Turbo S zvládne sprint na stovku za 5,2 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. To vše při kombinované spotřebě 15,7 l na 100 km.

Cayenne Turbo S bude stát na velkých 20" kolech z lehké slitiny, na kterých budou pneu o rozměru 275/40. Za nimi se pak skrývají zvětšené kotouče o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Cena nového modelu se vyšplhá v Německu na 117 573 eur (přibližně 3,41 mil. Kč), což je ovšem za jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na světě zanedbatelná částka.

A nebo ne? Považujete Cayenne za "pravé Porsche"?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo S

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků