Porsche Cayenne Turbo S, nejsilnější SUV v historii

Když Porsche přišlo před léty s výkonným SUV, skalní příznivci této značky si zoufali. Po letech a několika výkonnostních verzích přichází SUV, které se zařadí k nejvýkonnějším modelům současnosti. Změní to pohled na vnímání Cayenne?
Porsche Cayenne Turbo S, nejsilnější SUV v historii

Když představilo Porsche model Cayenne Turbo s výkonem přes 330 kW, zrychlením na stovku za 5,6 sekundy a maximálkou téměř 270 km/h, nikdo netušil, že to není poslední tovární nárůst výkonu. Právě nyní představilo Porsche novou evoluci svého luxusního a výkonného SUV. Výkon nového Cayenne Turbo S je natolik velký, že se stane druhým nejsilnějším mezi nynějšími modely.

Pod kapotou se i nyní nachází přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 litru. Díky většímu mezichladiči, modifikovanému turbodmychadlu, které dokáže nabídnout větší plnící tlaky, upravenému SW v řídící jednotce a dalším úpravám, přišel poměrně razantní nárůst výkonu. Z původních 331 kW (450 k) se vyšplhal na nynějších 383 kW (521 k). Také točivý moment zamířil vzhůru a dosahuje tak hodnoty 720 Nm, což je nárůst o 100 Nm. Cayenne Turbo S zvládne sprint na stovku za 5,2 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. To vše při kombinované spotřebě 15,7 l na 100 km.

Cayenne Turbo S bude stát na velkých 20" kolech z lehké slitiny, na kterých budou pneu o rozměru 275/40. Za nimi se pak skrývají zvětšené kotouče o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Cena nového modelu se vyšplhá v Německu na 117 573 eur (přibližně 3,41 mil. Kč), což je ovšem za jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na světě zanedbatelná částka.

A nebo ne? Považujete Cayenne za "pravé Porsche"?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo S

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků