Svůj titul a vylepšenou techniku nedává zbrusu nová verze Cayenne vůbec lacině.
V tuto chvíli nejrychlejší SUV na Nürburgringu už míří do prodeje také u nás. V konfigurátoru českého zastoupení Porsche se již oficiálně objevuje nejnovější Cayenne Turbo GT, které má dle automobilky spojovat tu vůbec nejlepší dynamiku populárního SUV s vysokou úrovní každodenní využitelnosti. I když v méně praktické formě. Jak už víme, Turbo GT totiž přichází výhradně s karoserií Coupé.
Nové GT vychází z normální varianty Turbo, tudíž je i cenové srovnání na místě. Za novinku si Porsche žádá minimálně 5.299.000 Kč, tedy o 1.238.000 Kč více než v případě výchozího Turbo Coupé. Takový příplatek je ale ve světě Porsche zcela ospravedlnitelný, jelikož automobilka do svého SUV nacpala vlastně všechny vychytávky, které má na skladě, a ještě něco víc.
V prvé řadě, pod kapotou má Turbo GT v tuto chvíli nejsilnější osmiválec, který značka nabízí (bez elektrifikace). Čtyřlitrový twin-turbo V8 zajišťuje 640 koní (471 kW) a točivý moment 850 N.m, tedy o 90 koní (67 kW) a 80 N.m více než v normálním Turbo Coupé. Díky tomu zvládá novinka sprint na 100 km/h za 3,3 sekundy (o 0,6 s rychleji) a maximálně dosáhne 300 km/h (nárůst o 14 km/h).
Osmistupňová převodovka Tiptronic S teď řadí ještě rychleji, Porsche zde nasadilo i dodatečné vodní chlazení a standardně je ostřejší SUV vybaveno také novým odlehčeným sportovním výfukem s titanovými částmi. Dále přišel na řadu vyladěný podvozek (nižší o 17 mm) s novým nastavením adaptivního vzduchové odpružení, variabilního posilovače řízení, aktivních stabilizátorů a rovněž systémů natáčení zadních kol a vektorování točivého momentu.
Přední náprava se dočkala o palec širších kol a negativní odklon byl zvětšen o 0,45 stupně. Něco také stojí vlastní směs pneumatik Pirelli P Zero Corsa, které Turbo GT obouvá na standardně 22palcových kolech. V základu je i tradičně jeden z nejdražších příplatků u Porsche – karbon-keramická brzdová soustava.
Standardní a metalické laky karoserie nabízí Porsche bez příplatku, stejně jako chytré Matrix LED světlomety PDLS Plus. Uvnitř čekejte čalounění Alcantarou, sportovní sedačky vpředu a výhradně konfiguraci se zadní dvojicí samostatných sedaček. Multifunkční volant dostal středovou značku a nechybí nová generace infotainment systému PCM 6.0.
Za některé prvky si ale i SUV za 5,3 milionu nechává připlatit – třeba adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (48.450 Kč), bezklíčový přístup k vozu včetně bezdotykového otevírání kufru (32.870 Kč) nebo přihrádku pro smartphone s bezdrátovým nabíjením (16.590 Kč).
Porsche Cayenne Turbo GT: Technická data a česká cena |
Motor |
V8 biturbo |
Zdvihový objem [cm3] |
3996 |
Válce/ventily |
8/4 |
Největší výkon [kW/min] |
471/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
850/2300-4500 |
Převodovka |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
300 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,3 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
14,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2220 |
Základní cena [Kč] |
5.299.000 |