Porsche Cayenne: Technické údaje a první fotografie interiéru

Třetí modelová řada stuttgartské automobilky Porsche, bude již brzy součástí nabídky prodejců značky. Dnes se detailně podíváme na systém PTM a v článku také najdete exluzivní fotografii interiéru.
Porsche Cayenne: Technické údaje a první fotografie interiéru

Při představování automobilu nesoucí značku Porsche musíme začít pod kapotou, protože právě motory jsou to, co Porsche nejvýrazněji odliší od příbuzného, který nese název Volkswagen Touareg. V dnešním článku se tedy nedočtete mnoho o výbavě, ale pokusíme se vám představit některá zajímavá technická řešení, která Cayenne přináší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pohon cayenne jsou tedy připraveny dva osmiválcové motory o shodném objemu 4 511 krychlových centimetrů. Slabší z obou motorů je plněný atmosféricky a nabízí výkon 250 kW (340 ks) a umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 vteřiny a cayenne s ním dosáhne maximální rychlost 242 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Druhý osmiválec je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel s mezichladiči stlačeného vzduchu, díky kterým se výhon vyšplhal na 331 kW (450 ks). Z 0 na 100 km/h zrychlí Cayenne Turbo za 5,6 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí 266 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Interiér je velmi povedený,
v tradičním stylu značky

Výkon obou motorů je přenášen na všechna kola prostřednictvím systému Porsche Traction Management, a to v poměru 38:62. Znamená to, že za běžných podmínek je 38 % točivého momentu přenášeno na přední nápravu a 62 % na kola zadní nápravy. V případě špatných jízdních podmínek – prokluzu kol – může být celých 100 % točivého momentu přenášeno samostatně na kola přední nebo zadní nápravy. Za příplatek je možné získat také uzávěrku diferenciálu, v tom případě je PTM schopen získat informace o natočení volantu, poloze akcelerátoru, rychlosti vozu a následně určit optimální uzavření diferenciálu tak, aby bylo dosaženo maximální trakce.

Model
Cayenne S
Cayenne Turbo
Technická data
Motor
vodou chlazený V8
vodou chlazený V8
Plnění
atmosférické
přeplňovaný - biturbo
Objem
4511 cm3
4511 cm3
Max. výkon při otáčkách
250 kW (340 ks) / 6 000 ot.
331 kW (450 ks) / 6 000 ot.
Max. točivý momnet při otáčkách
420 Nm / 2 500 - 5 500 ot.
620 Nm / 2 250 - 4 750 ot.
Brzdy - přední
18" větrané kotouče, šesti pístkové třmeny
18" větrané kotouče, šesti pístkové třmeny
Brzdy - zadní
17" větrané kotouče
17" větrané kotouče
Disky
8J x 18
8J x 18
Pneumatiky
255/55R18
255/55R18
Pohoněná kola
PTM - 4x4
PTM - 4x4
Hmotnost a rozměry
Celková hmotnost
3060 kg
3080 kg
Povolené zatížení
815 kg
725 kg
Max. hmotnost přívěsu
3500 kg
3500 kg
Délka
4782 mm
4786 mm
Šířka
1928 mm
1928 mm
Výška
1699 mm
1699 mm
Rozvor
2855 mm
2855 mm
Rozchod kol vpředu
1647 mm
1647 mm
Rozchod kol vzadu
1662 mm
1662 mm
Minimální světlá výška
217 mm
157 mm
Maximální světlá výška
217 mm
273 mm
Výkony
Maximální rychlost
242 km/h
266 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h
7.2 sec
5.6 sec


O přesných cenách, zatím není nic známo, ale dá se předpokládat, že ceny se budou pohybovat v rozmezí od 2,9 do 4,5 milionu korun. První český zákazník by se mohl Cayenne dočkat již na podzim letošního roku. Možná již příští rok se objeví šestiválcový model, jehož základní cena by v přepočtu nemusela překročit 1,5 milionu korun.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků