Porsche Cayenne se nebálo ani nejtěžší rallye světa. Jeden speciál je na prodej

Automobilka Porsche je s Transsibiřskou rallye úzce spjata. Pár kousků z této slavné éry je teď na prodej.

Když se v roce 2006 jela 7200 kilometrů dlouhá Transsibiřská rallye, bylo prvním vozem v cíli Porsche Cayenne. Náhoda to rozhodně nebyla, protože hned následující rok patřila Cayennu první tři místa. Stuttgartská automobilka se za léta stala symbolem tohoto závodu, který vede nelítostnou krajinou z Moskvy až do Mongolska.

V návaznosti na úspěch závodních verzí se konstruktéři rozhodli postavit i 600 exemplářů silniční verze. Transsibiřská limitovaná edice měla stejné válečné zbarvení, které kombinovalo hluboký černý lak s oranžovými polepy. 18palcová kola byla obuta do terénních pneumatik BFGoodrich All Terain T/A K02.

Poslední rallye auto, ve kterém se Colin McRae ukázal na veřejnosti, míří do aukce

Poslední rallye auto, ve kterém se Colin McRae ukázal na veřejnosti, míří do aukce

Už asi začínáte tušit, že speciální edice nebyla jen o nálepkách. Velkým terénním kolům totiž sekundoval i zakrytovaný podvozek, ochranný kryt motoru, boční nášlapy a i uzávěrku zadního diferenciálu, kterou ovšem disponovala už standardní model. Uvnitř vozu vládla taktéž černá s oranžovou, což je na Porsche Cayenne i dnes velmi neobvyklá kombinace.

Všechna čtyři kola poháněl osmiválec 4,8 litru s pomocí šestistupňové automatické převodovky. Výkon vozu činí 302 kW (405 koní) a točivý moment je 500 N.m. Na stovku se Cayenne dostal za šest vteřin a maximální rychlost byla 253 km/h. Slušné hodnoty na 2225 kilogramů vážící kolos.

Po asfaltu i štěrku. Hybridní Porsche Cayenne si připsalo neobvyklý rekord na okruhu

Po asfaltu i štěrku. Hybridní Porsche Cayenne si připsalo neobvyklý rekord na okruhu

Speciální sibiřská edice Porsche Cayenne asi nebude vyloženě sběratelským artiklem, ale pokud chcete velké SUV se zajímavou historií a raritním zbarvením, může to být dobrá koupě. Momentálně se totiž v Německu nabízejí dva kousky a ani jeden z nich nepřesáhne cenovkou osm set tisíc.

Pro opravdové fajnšmekry ale máme skutečnou bombu. U jednoho dealera v Nizozemsku se totiž nachází Porsche Cayenne S Transsyberia, tedy skutečný závodní vůz, kterých vzniklo pouze 25. A to už zní více sběratelsky. Stojí sice čtyři a půl milionu korun, ale zase jde o skutečný závodní vůz s klecí a kus historie německé automobilky.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků