Porsche Cayenne S Hybrid je za dveřmi

Již příští týden se na autosalonu v New Yorku světu představí hybridní verze modelu Porsche Cayenne. Víme o něm zase o něco více.

Nové Porsche Cayenne jsme vám představili již v únoru a i o jeho hybridní verzi jsme vám leccos řekli. Nyní je vůz opět blíže prodejům a pomyslným milníkem pro něj bude americká premiéra na autosalonu v New Yorku. Pojďme se podívat, jaké nové infomace automobilka před samotnou newyorkskou výstavou uvolnila.

Do prodejů by měl Cayenne S Hybrid nastoupit v modelovém roce 2011 a místo zvolené pro jeho premiéru naznačuje tržní priority automobilky Porsche a Američany uklidňuje v tom, že se také oni na tento pokrokový automobil třídy SUV mohou těšit. V poslední době se totiž zdá, že evropské automobilky své americké zákazníky o některé  ze svých vrcholných modelů ochuzují, například modelu Cayenne Diesel se za Atlantikem nedočkají. Jaká škoda... Důvod je ale v tomto případě prostý: S Hybrid má vykazovat podobnou spotřebu paliva a Američané do osobních vozů naftu zatím tankují jen velmi neradi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ Hybrid S je dozajista nejzajímavější variantou nové řady Cayenne pro modelový rok 2011. Pod jeho kapotou se skrývá hybridní pohonné ústrojí, jež kombinuje třílitrový, přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 333 koní (244 kW) a elektromotor s výkonem dalších 47 koní (34 kW) a napájením z li-ionových akumulátorů, jenž je vestavěn přímo do převodovky a vybaven elektronicky řízenou spojkou. Prostým součtem snadno zjistíme, že Cayenne S Hybrid dosahuje celkového výkonu 380 koní (278 kW), elektromotor napomáhá k tomu, že maximum točivého momentu je k dispozici již od 1 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V závislosti na provozních podmínkách mohou oba motory pracovat samostatně, nebo ve vzájemné kooperaci. Jako většina podobných hybridů je tento vůz schopen ujet krátkou vzdálenost na čistě elektrický pohon, a to rychlostí do 64 km/h. Pozoruhodným znakem Cayennu S Hybrid je však možnost po rozjetí zhasnout spalovací motor a krátkodobě ponechat uchování zvolené rychlosti jen na elektromotoru, což lze uskutečnit při rychlostech do 156 km/h.

Porsche Cayenne S Hybrid bude čtvrtým, v USA dostupným modelem této řady a v programu doplní varianty Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo. Verze S a Turbo se do prodejů dostanou již v červnu, zatímco základní Cayenne a vrcholný Cayenne S Hybrid je doplní během letošního podzimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků