Porsche Cayenne S Hybrid je za dveřmi

Již příští týden se na autosalonu v New Yorku světu představí hybridní verze modelu Porsche Cayenne. Víme o něm zase o něco více.

Nové Porsche Cayenne jsme vám představili již v únoru a i o jeho hybridní verzi jsme vám leccos řekli. Nyní je vůz opět blíže prodejům a pomyslným milníkem pro něj bude americká premiéra na autosalonu v New Yorku. Pojďme se podívat, jaké nové infomace automobilka před samotnou newyorkskou výstavou uvolnila.

Do prodejů by měl Cayenne S Hybrid nastoupit v modelovém roce 2011 a místo zvolené pro jeho premiéru naznačuje tržní priority automobilky Porsche a Američany uklidňuje v tom, že se také oni na tento pokrokový automobil třídy SUV mohou těšit. V poslední době se totiž zdá, že evropské automobilky své americké zákazníky o některé  ze svých vrcholných modelů ochuzují, například modelu Cayenne Diesel se za Atlantikem nedočkají. Jaká škoda... Důvod je ale v tomto případě prostý: S Hybrid má vykazovat podobnou spotřebu paliva a Američané do osobních vozů naftu zatím tankují jen velmi neradi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ Hybrid S je dozajista nejzajímavější variantou nové řady Cayenne pro modelový rok 2011. Pod jeho kapotou se skrývá hybridní pohonné ústrojí, jež kombinuje třílitrový, přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 333 koní (244 kW) a elektromotor s výkonem dalších 47 koní (34 kW) a napájením z li-ionových akumulátorů, jenž je vestavěn přímo do převodovky a vybaven elektronicky řízenou spojkou. Prostým součtem snadno zjistíme, že Cayenne S Hybrid dosahuje celkového výkonu 380 koní (278 kW), elektromotor napomáhá k tomu, že maximum točivého momentu je k dispozici již od 1 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V závislosti na provozních podmínkách mohou oba motory pracovat samostatně, nebo ve vzájemné kooperaci. Jako většina podobných hybridů je tento vůz schopen ujet krátkou vzdálenost na čistě elektrický pohon, a to rychlostí do 64 km/h. Pozoruhodným znakem Cayennu S Hybrid je však možnost po rozjetí zhasnout spalovací motor a krátkodobě ponechat uchování zvolené rychlosti jen na elektromotoru, což lze uskutečnit při rychlostech do 156 km/h.

Porsche Cayenne S Hybrid bude čtvrtým, v USA dostupným modelem této řady a v programu doplní varianty Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo. Verze S a Turbo se do prodejů dostanou již v červnu, zatímco základní Cayenne a vrcholný Cayenne S Hybrid je doplní během letošního podzimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne 2011
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků