Porsche Cayenne S Hybrid je za dveřmi

Již příští týden se na autosalonu v New Yorku světu představí hybridní verze modelu Porsche Cayenne. Víme o něm zase o něco více.

Nové Porsche Cayenne jsme vám představili již v únoru a i o jeho hybridní verzi jsme vám leccos řekli. Nyní je vůz opět blíže prodejům a pomyslným milníkem pro něj bude americká premiéra na autosalonu v New Yorku. Pojďme se podívat, jaké nové infomace automobilka před samotnou newyorkskou výstavou uvolnila.

Do prodejů by měl Cayenne S Hybrid nastoupit v modelovém roce 2011 a místo zvolené pro jeho premiéru naznačuje tržní priority automobilky Porsche a Američany uklidňuje v tom, že se také oni na tento pokrokový automobil třídy SUV mohou těšit. V poslední době se totiž zdá, že evropské automobilky své americké zákazníky o některé  ze svých vrcholných modelů ochuzují, například modelu Cayenne Diesel se za Atlantikem nedočkají. Jaká škoda... Důvod je ale v tomto případě prostý: S Hybrid má vykazovat podobnou spotřebu paliva a Američané do osobních vozů naftu zatím tankují jen velmi neradi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ Hybrid S je dozajista nejzajímavější variantou nové řady Cayenne pro modelový rok 2011. Pod jeho kapotou se skrývá hybridní pohonné ústrojí, jež kombinuje třílitrový, přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 333 koní (244 kW) a elektromotor s výkonem dalších 47 koní (34 kW) a napájením z li-ionových akumulátorů, jenž je vestavěn přímo do převodovky a vybaven elektronicky řízenou spojkou. Prostým součtem snadno zjistíme, že Cayenne S Hybrid dosahuje celkového výkonu 380 koní (278 kW), elektromotor napomáhá k tomu, že maximum točivého momentu je k dispozici již od 1 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V závislosti na provozních podmínkách mohou oba motory pracovat samostatně, nebo ve vzájemné kooperaci. Jako většina podobných hybridů je tento vůz schopen ujet krátkou vzdálenost na čistě elektrický pohon, a to rychlostí do 64 km/h. Pozoruhodným znakem Cayennu S Hybrid je však možnost po rozjetí zhasnout spalovací motor a krátkodobě ponechat uchování zvolené rychlosti jen na elektromotoru, což lze uskutečnit při rychlostech do 156 km/h.

Porsche Cayenne S Hybrid bude čtvrtým, v USA dostupným modelem této řady a v programu doplní varianty Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo. Verze S a Turbo se do prodejů dostanou již v červnu, zatímco základní Cayenne a vrcholný Cayenne S Hybrid je doplní během letošního podzimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků