Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Značka Porsche do Paříže přiveze model Cayenne opatřený vznětovým osmiválcem s výkonem 382 koní.

Nástup vznětových šestiválcových jednotek Audi do vozů Porsche, jmenovitě řad Panamera a Cayenne, se stal pro řadu zastánců automobilky Porsche jako producenta sportovních vozů zdrojem jistého rozladění. Ale budoucnost si žádá kompromisy a prosperita se na tradici neptá. Třeba zdánlivě bizarní SUV Cayenne se (nejen) díky motoru spalujícímu naftu stal nejprodávanějším vozem Porsche, a o to jde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cayenne s dieselem pokračuje, nově však s osmi válci a citelně vyšším výkonem

Třílitrové šestiválce Audi 3,0 TDI se do Porsche Cayenne začaly montovat již před koncem roku 2008, tedy ještě v rámci první generace, přičemž jejich nová generace se dostala do Porsche Cayenne v rámci modernizace vloni na jaře. Nyní však naftové tažení Porsche vstupuje do další dimenze a zdá se, že třílitry TDI byly jen malou ochutnávkou toho, jak může vypadat a fungovat Porsche tankující u stejného stojanu jako traktory.

Porsche

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Na nadcházejícím autosalonu v Paříži se veřejnosti představí model Porsche Cayenne S Diesel, jež bude opatřeno vznětovým osmiválcem s objemem 4,2 l a dvojitým přeplňováním, a jak jinak, opět z dílen dnes již takřka koncernové značky Audi. Dosahuje výkonu 382 koní (281 kW) a točivého momentu 850 Nm, což je kromě jiného o plných 110 Nm více než konkurenční SUV BMW X5 a X6 s trojnásobně přeplňovanými motory M50d. Ty mají sice jen šest válců a objem pouze 3,0 l, ale nabídnou takřka identickou špičku výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se vozy Cayenne S Diesel od běžných benzínových verzí prakticky neliší
 

Vozu Porsche Cayenne S Diesel tento motor, který mimochodem umožní tažení přívěsů až do hmotnosti 3,5 t, zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosažení rychlosti 252 km/h. V kombinaci se systémem start/stop (jde údajně o jediné dieselové SUV s motorem V8 na světě, jež touto soustavou disponuje) by měla novinka vykázat průměrnou spotřebu 8,2 l/100 km a emise CO2 ve výši 218 g/km, což při objemu palivové nádrže 100 l umožní dosah až 1 200 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne S Diesel s vznětovým osmiválcem Audi

Točivý moment se přenáší na kola obou náprav skrze elektronicky řízený systém Porsche Traction Management (PTM), na přání bude dodáván i systém Porsche Torque Vectorin Plus (PTV Plus) dále zlepšující chování vozu v rychle projížděných zatáčkách. Na první pohled si na modelu Cayenne S Diesel všimneme všech výsostných znaků osmiválcových verzí řady Cayenne včetně upravených mřížek v předním nárazníku či stříbrného lakování brzdových třmenů, druh paliva naznačují opět jen decentní nápisy Diesel na předních blatnících.

Porsche Cayenne S Diesel se začne na evropských trzích prodávat hned na počátku příštího roku a již v lednu tyto vozy nabídne také české zastoupení Porsche Inter Auto CZ. Ceny mají začínat v přepočtu na částce 1,9 mil. Kč.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků