Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Značka Porsche do Paříže přiveze model Cayenne opatřený vznětovým osmiválcem s výkonem 382 koní.

Nástup vznětových šestiválcových jednotek Audi do vozů Porsche, jmenovitě řad Panamera a Cayenne, se stal pro řadu zastánců automobilky Porsche jako producenta sportovních vozů zdrojem jistého rozladění. Ale budoucnost si žádá kompromisy a prosperita se na tradici neptá. Třeba zdánlivě bizarní SUV Cayenne se (nejen) díky motoru spalujícímu naftu stal nejprodávanějším vozem Porsche, a o to jde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cayenne s dieselem pokračuje, nově však s osmi válci a citelně vyšším výkonem

Třílitrové šestiválce Audi 3,0 TDI se do Porsche Cayenne začaly montovat již před koncem roku 2008, tedy ještě v rámci první generace, přičemž jejich nová generace se dostala do Porsche Cayenne v rámci modernizace vloni na jaře. Nyní však naftové tažení Porsche vstupuje do další dimenze a zdá se, že třílitry TDI byly jen malou ochutnávkou toho, jak může vypadat a fungovat Porsche tankující u stejného stojanu jako traktory.

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Na nadcházejícím autosalonu v Paříži se veřejnosti představí model Porsche Cayenne S Diesel, jež bude opatřeno vznětovým osmiválcem s objemem 4,2 l a dvojitým přeplňováním, a jak jinak, opět z dílen dnes již takřka koncernové značky Audi. Dosahuje výkonu 382 koní (281 kW) a točivého momentu 850 Nm, což je kromě jiného o plných 110 Nm více než konkurenční SUV BMW X5 a X6 s trojnásobně přeplňovanými motory M50d. Ty mají sice jen šest válců a objem pouze 3,0 l, ale nabídnou takřka identickou špičku výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se vozy Cayenne S Diesel od běžných benzínových verzí prakticky neliší
 

Vozu Porsche Cayenne S Diesel tento motor, který mimochodem umožní tažení přívěsů až do hmotnosti 3,5 t, zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosažení rychlosti 252 km/h. V kombinaci se systémem start/stop (jde údajně o jediné dieselové SUV s motorem V8 na světě, jež touto soustavou disponuje) by měla novinka vykázat průměrnou spotřebu 8,2 l/100 km a emise CO2 ve výši 218 g/km, což při objemu palivové nádrže 100 l umožní dosah až 1 200 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne S Diesel s vznětovým osmiválcem Audi

Točivý moment se přenáší na kola obou náprav skrze elektronicky řízený systém Porsche Traction Management (PTM), na přání bude dodáván i systém Porsche Torque Vectorin Plus (PTV Plus) dále zlepšující chování vozu v rychle projížděných zatáčkách. Na první pohled si na modelu Cayenne S Diesel všimneme všech výsostných znaků osmiválcových verzí řady Cayenne včetně upravených mřížek v předním nárazníku či stříbrného lakování brzdových třmenů, druh paliva naznačují opět jen decentní nápisy Diesel na předních blatnících.

Porsche Cayenne S Diesel se začne na evropských trzích prodávat hned na počátku příštího roku a již v lednu tyto vozy nabídne také české zastoupení Porsche Inter Auto CZ. Ceny mají začínat v přepočtu na částce 1,9 mil. Kč.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků