Porsche Cayenne přichází!

Zhluboka se nadechněte, protože to, co vidíte na obrázcích, je skutečně Porsche. Tyto oficiální fotografie ukazují, jak bude vůz vypadat ve své konečné fázi, když dorazí na evropské trhy a je nad slunce jasné, že dané trhy pěkně rozvíří.
Porsche Cayenne přichází!

Avšak tomu nebude jen díky velmi výjimečnému vzhledu, ale hlavně díky silnému srdci, které pumpuje výkon na obě nápravy. Také právě touto strategií chce Porsche získat co nejvíce nadšenců, kteří rádi pustí nějakou tu korunku.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Porsche již dále nic netají, protože dokonce poodhalila roušku skrývající technické vymoženosti a jediné, co můžu říci, je to, že Cayenne bude asi dosud nejrychlejším sériově vyráběným off-roadem. Šéfové společnosti říkají, že jejich cílem byla ještě vyšší jízdní dynamika a stabilita než ta, kterou poskytuje už tak dost rychlé BMW X5 4,6iS a dalším z cílů bylo postavení lepšího off-roadu než je například Range Rover, což musíte přiznat, nebylo jednoduché. Obojího dosáhli za použití těch nejmodernějších elektronických zařízení, mezi nimiž by jste lehce nalezli také systém pneumatického podvozku, který není nepodobný tomu, jenž používá britský rival. Podvozek se dá nastavit tak, aby podával na každém povrchu co nejvyšší výkon. Na rovném asfaltu se díky tomu sníží světlá výška, zatímco mimo daný povrch tomu je opačně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Cayenne dostalo do vínku také excelentní PSM (Porsche Stability Management), který koriguje jakékoliv negativní chování vozu při extrémních podmínkách. O tom, zda-li nové Cayenne bude tento systém potřebovat, není ani nutné diskutovat. Proč? Protože Cayenne bude velmi rychlé. Do vozu se totiž budou montovat dvě pohonné jednotky. Vlajková loď Cayenne Turbo bude mít pod kapotou přeplňovaný 4,5 litrový vidlicový osmiválec, který podává maximální výkon 450 koní a mohutný kroutící moment 620 Nm, což je téměř dvakrát více než u Porsche 911 Carrera. Všechna tato fakta znamenají, že vůz bude schopný sprintovat z klidu na 100 km/h za 5,5 sekundy a tento sprint skončí na hodnotě 270 km/h. Tyto hodnoty by člověk čekal u sporťáku, ale ne u „bahnošlápa“. Samozřejmě bude k dispozici Cayenne S, která disponuje stejným motorem avšak pouze atmosféricky plněným. Cayenne S akceleruje z 0-100 km/h za 7,2 sekund a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Oba tyto vozy budou přenášet výkon na silnici prostřednictvím nové automatické šestistupňové převodovky Tiptronic s relativně krátkými převody pro skutečné „off-roadování“. Manuální převodovka bude také k dispozici, ale jen pro model S, a to několik měsíců po představení.

Porsche otestovalo Cayenne doslova na všech druzích povrchů a ve všech možných klimatických podmínkách, o čemž se můžete přesvědčit sami na stránkách www.porsche-cayenne.com, kde naleznete i video záznamy z některých testovacích jízd. Je opravdu se na co dívat.

Nyní vás po tom všem samozřejmě zajímá cena. Ta je předběžně stanovena na Kč 2 900 000,- za model S a teď se podržte, protože za Turbo zaplatíte možná až 4 miliony korun.

Asi se vám bude zdát finanční rozdíl dost vysoký, ale musím podotknout, že neplatíte pouze za jiný motor. Cayenne Turbo má totiž hezčí nárazníky, dvojité vyústění výfuku a jiné estetické lahůdky. Kdo z vás si ji koupí???

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků