Porsche Cayenne přichází!

Zhluboka se nadechněte, protože to, co vidíte na obrázcích, je skutečně Porsche. Tyto oficiální fotografie ukazují, jak bude vůz vypadat ve své konečné fázi, když dorazí na evropské trhy a je nad slunce jasné, že dané trhy pěkně rozvíří.
Porsche Cayenne přichází!

Avšak tomu nebude jen díky velmi výjimečnému vzhledu, ale hlavně díky silnému srdci, které pumpuje výkon na obě nápravy. Také právě touto strategií chce Porsche získat co nejvíce nadšenců, kteří rádi pustí nějakou tu korunku.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Porsche již dále nic netají, protože dokonce poodhalila roušku skrývající technické vymoženosti a jediné, co můžu říci, je to, že Cayenne bude asi dosud nejrychlejším sériově vyráběným off-roadem. Šéfové společnosti říkají, že jejich cílem byla ještě vyšší jízdní dynamika a stabilita než ta, kterou poskytuje už tak dost rychlé BMW X5 4,6iS a dalším z cílů bylo postavení lepšího off-roadu než je například Range Rover, což musíte přiznat, nebylo jednoduché. Obojího dosáhli za použití těch nejmodernějších elektronických zařízení, mezi nimiž by jste lehce nalezli také systém pneumatického podvozku, který není nepodobný tomu, jenž používá britský rival. Podvozek se dá nastavit tak, aby podával na každém povrchu co nejvyšší výkon. Na rovném asfaltu se díky tomu sníží světlá výška, zatímco mimo daný povrch tomu je opačně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Cayenne dostalo do vínku také excelentní PSM (Porsche Stability Management), který koriguje jakékoliv negativní chování vozu při extrémních podmínkách. O tom, zda-li nové Cayenne bude tento systém potřebovat, není ani nutné diskutovat. Proč? Protože Cayenne bude velmi rychlé. Do vozu se totiž budou montovat dvě pohonné jednotky. Vlajková loď Cayenne Turbo bude mít pod kapotou přeplňovaný 4,5 litrový vidlicový osmiválec, který podává maximální výkon 450 koní a mohutný kroutící moment 620 Nm, což je téměř dvakrát více než u Porsche 911 Carrera. Všechna tato fakta znamenají, že vůz bude schopný sprintovat z klidu na 100 km/h za 5,5 sekundy a tento sprint skončí na hodnotě 270 km/h. Tyto hodnoty by člověk čekal u sporťáku, ale ne u „bahnošlápa“. Samozřejmě bude k dispozici Cayenne S, která disponuje stejným motorem avšak pouze atmosféricky plněným. Cayenne S akceleruje z 0-100 km/h za 7,2 sekund a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Oba tyto vozy budou přenášet výkon na silnici prostřednictvím nové automatické šestistupňové převodovky Tiptronic s relativně krátkými převody pro skutečné „off-roadování“. Manuální převodovka bude také k dispozici, ale jen pro model S, a to několik měsíců po představení.

Porsche otestovalo Cayenne doslova na všech druzích povrchů a ve všech možných klimatických podmínkách, o čemž se můžete přesvědčit sami na stránkách www.porsche-cayenne.com, kde naleznete i video záznamy z některých testovacích jízd. Je opravdu se na co dívat.

Nyní vás po tom všem samozřejmě zajímá cena. Ta je předběžně stanovena na Kč 2 900 000,- za model S a teď se podržte, protože za Turbo zaplatíte možná až 4 miliony korun.

Asi se vám bude zdát finanční rozdíl dost vysoký, ale musím podotknout, že neplatíte pouze za jiný motor. Cayenne Turbo má totiž hezčí nárazníky, dvojité vyústění výfuku a jiné estetické lahůdky. Kdo z vás si ji koupí???

 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků