Porsche Cayenne přichází!

Zhluboka se nadechněte, protože to, co vidíte na obrázcích, je skutečně Porsche. Tyto oficiální fotografie ukazují, jak bude vůz vypadat ve své konečné fázi, když dorazí na evropské trhy a je nad slunce jasné, že dané trhy pěkně rozvíří.
Porsche Cayenne přichází!

Avšak tomu nebude jen díky velmi výjimečnému vzhledu, ale hlavně díky silnému srdci, které pumpuje výkon na obě nápravy. Také právě touto strategií chce Porsche získat co nejvíce nadšenců, kteří rádi pustí nějakou tu korunku.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Porsche již dále nic netají, protože dokonce poodhalila roušku skrývající technické vymoženosti a jediné, co můžu říci, je to, že Cayenne bude asi dosud nejrychlejším sériově vyráběným off-roadem. Šéfové společnosti říkají, že jejich cílem byla ještě vyšší jízdní dynamika a stabilita než ta, kterou poskytuje už tak dost rychlé BMW X5 4,6iS a dalším z cílů bylo postavení lepšího off-roadu než je například Range Rover, což musíte přiznat, nebylo jednoduché. Obojího dosáhli za použití těch nejmodernějších elektronických zařízení, mezi nimiž by jste lehce nalezli také systém pneumatického podvozku, který není nepodobný tomu, jenž používá britský rival. Podvozek se dá nastavit tak, aby podával na každém povrchu co nejvyšší výkon. Na rovném asfaltu se díky tomu sníží světlá výška, zatímco mimo daný povrch tomu je opačně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Cayenne dostalo do vínku také excelentní PSM (Porsche Stability Management), který koriguje jakékoliv negativní chování vozu při extrémních podmínkách. O tom, zda-li nové Cayenne bude tento systém potřebovat, není ani nutné diskutovat. Proč? Protože Cayenne bude velmi rychlé. Do vozu se totiž budou montovat dvě pohonné jednotky. Vlajková loď Cayenne Turbo bude mít pod kapotou přeplňovaný 4,5 litrový vidlicový osmiválec, který podává maximální výkon 450 koní a mohutný kroutící moment 620 Nm, což je téměř dvakrát více než u Porsche 911 Carrera. Všechna tato fakta znamenají, že vůz bude schopný sprintovat z klidu na 100 km/h za 5,5 sekundy a tento sprint skončí na hodnotě 270 km/h. Tyto hodnoty by člověk čekal u sporťáku, ale ne u „bahnošlápa“. Samozřejmě bude k dispozici Cayenne S, která disponuje stejným motorem avšak pouze atmosféricky plněným. Cayenne S akceleruje z 0-100 km/h za 7,2 sekund a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Oba tyto vozy budou přenášet výkon na silnici prostřednictvím nové automatické šestistupňové převodovky Tiptronic s relativně krátkými převody pro skutečné „off-roadování“. Manuální převodovka bude také k dispozici, ale jen pro model S, a to několik měsíců po představení.

Porsche otestovalo Cayenne doslova na všech druzích povrchů a ve všech možných klimatických podmínkách, o čemž se můžete přesvědčit sami na stránkách www.porsche-cayenne.com, kde naleznete i video záznamy z některých testovacích jízd. Je opravdu se na co dívat.

Nyní vás po tom všem samozřejmě zajímá cena. Ta je předběžně stanovena na Kč 2 900 000,- za model S a teď se podržte, protože za Turbo zaplatíte možná až 4 miliony korun.

Asi se vám bude zdát finanční rozdíl dost vysoký, ale musím podotknout, že neplatíte pouze za jiný motor. Cayenne Turbo má totiž hezčí nárazníky, dvojité vyústění výfuku a jiné estetické lahůdky. Kdo z vás si ji koupí???

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků