Porsche Cayenne po faceliftu stále za „hubičku” (české ceny)

Nedávno proběhnuvší facelift velkého SUV od tradičního německého výrobce sportovních vozů jsme vám podrobně představili již dříve, zde proto jen krátké shrnutí zásadních technických novinek všech třech provedení.

U základní verze vozu došlo k navýšení výkonu o 29 kW (40 k) a točivého momentu o 75 Nm z 310 na 385 Nm. To bylo částečně dosaženo i díky zvětšení objemu z 3,2 na 3,6 l. Cayenne s tímto šestiválcem zrychlí na stovku za 8,1 s (původně 9,1 s) a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h (původně 214 km/h).

Cayenne S dostal také zvětšený objem osmiválce a to na 4,8 l. Model tak dosahuje výkonu 282 kW (385 k), což je o 33 kW, resp. 45 koní více, než doposud. Točivý moment pak vzrostl ze 420 Nm na rovných 500 Nm. Stovku nyní pokoří Cayenne S za 6,6 s (původně 6,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 252 km/h (původně 242 km/h).

Model Cayenne Turbo pak získal navíc 37 kW (50 k) a 80 Nm točivého momentu. Nový osmiválec s dvěma turbodmychadly tak nabízí skvělý výkon 368 kW (500 k) a točivý moment 700 Nm. S tímto motorem zrychlí vůz na stovku za 5,1 s (původně 5,6 s) a dosáhne maximální rychlosti 275 km/h (původně 266 km/h).

Tip: Představení faceliftu Porsche Cayenne naleznete zde.

S faceliftem přišly i nové základní ceny, které určitě nejsou určeny pro široké masy zákazníků.

  • Cayenne - 1 498 000 Kč
  • Cayenne S - 1 898 000 Kč
  • Cayenne Turbo - 3 148 000 Kč
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne po faceliftu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků