Porsche Cayenne po faceliftu stále za „hubičku” (české ceny)

Nedávno proběhnuvší facelift velkého SUV od tradičního německého výrobce sportovních vozů jsme vám podrobně představili již dříve, zde proto jen krátké shrnutí zásadních technických novinek všech třech provedení.

U základní verze vozu došlo k navýšení výkonu o 29 kW (40 k) a točivého momentu o 75 Nm z 310 na 385 Nm. To bylo částečně dosaženo i díky zvětšení objemu z 3,2 na 3,6 l. Cayenne s tímto šestiválcem zrychlí na stovku za 8,1 s (původně 9,1 s) a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h (původně 214 km/h).

Cayenne S dostal také zvětšený objem osmiválce a to na 4,8 l. Model tak dosahuje výkonu 282 kW (385 k), což je o 33 kW, resp. 45 koní více, než doposud. Točivý moment pak vzrostl ze 420 Nm na rovných 500 Nm. Stovku nyní pokoří Cayenne S za 6,6 s (původně 6,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 252 km/h (původně 242 km/h).

Model Cayenne Turbo pak získal navíc 37 kW (50 k) a 80 Nm točivého momentu. Nový osmiválec s dvěma turbodmychadly tak nabízí skvělý výkon 368 kW (500 k) a točivý moment 700 Nm. S tímto motorem zrychlí vůz na stovku za 5,1 s (původně 5,6 s) a dosáhne maximální rychlosti 275 km/h (původně 266 km/h).

Tip: Představení faceliftu Porsche Cayenne naleznete zde.

S faceliftem přišly i nové základní ceny, které určitě nejsou určeny pro široké masy zákazníků.

  • Cayenne - 1 498 000 Kč
  • Cayenne S - 1 898 000 Kč
  • Cayenne Turbo - 3 148 000 Kč
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne po faceliftu
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků