Porsche Cayenne: omlazené a silnější

Z počátku velmi úspěšný model se v poslední době potýká s poklesem zájmu zákazníků. To má změnit řada inovací.

Asi každý model na dnešním trhu se během svého života dočká několika inovací, které mají po čase oživit snižující se projede. Stejně tak i v segmentu opravdu luxusních a výkonných SUV je třeba nalákat zákazníky na nové věci. Mírně pozměněný vzhled a pořádná dávka výkonu navíc, tak by se dal ve stručnosti popsat facelift, který dostalo Porsche Cayenne.

Vynucené změny designu se odehrály hlavně na přední části vozu, která byla nejvíce kritizována. Užší a ostřeji tvarované světlomety na ní působí více Porsche dojmem a také přední nárazník výrazně oživil vzhled. Na zadní části lze najít nové sdružené světlomety a také nové vyklenutí blatníků dodá více na mohutnosti a sportovnosti.

Nabízená výbava zůstává skoro beze změny, nově budou nabízeny aktivní stabilizátory DCC (dynamic chassis control), které se starají o maximální eliminací náklonů v zatáčkách. Navíc při jízdě v terénu lze stabilizátory od sebe odpojit, čím se zvýší křížení náprav.

Motory a výkony

Porsche zapracovalo i na motorech. Základní šestiválec nabídne nyní 213 kW (290 k) a točivý moment 385 Nm. To je nárůst o 40 koní a 75 Nm. Díky němu nyní zrychlí Cayenne na stovku za 8,1 s a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h.

Silnější atmosférický osmiválec posílil o 45 koní na 283 kW (385 k) a o 80 Nm na rovných 500 Nm. Zrychlení na stovku se u této verze odehraje za 6,6 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 252 km/h.

Pro vrcholnou verzi pak Porsche připravilo pořádnou dávku hřebců navíc. 367 kW (500 k) a 700 Nm znamená, že nově si užijete o 50 koní a 80 Nm více. Stovka za špičkových 5,1 s a maximálka 275 km/h.

Vrcholná verze Turbo S dosavadním výkonem 382 kW (520 k) a točivým momentem 720 Nm nebude mít okamžitého nástupce. Ten se objeví až v horizontu několika měsíců a výkon by měl atakovat hranici 550 koní a 800 Nm.

Přes nezanedbatelný vzrůst výkonu si mají motory dle automobilky vystačit s menším množstvím paliva. Dle verze poklesla spotřeba až o téměř neuvěřitelných 15 procent.

Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny, ale celkově Cayenne mírně podraží. V závislosti na modelu půjde až o 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne po faceliftu
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků