Porsche Cayenne: omlazené a silnější

Z počátku velmi úspěšný model se v poslední době potýká s poklesem zájmu zákazníků. To má změnit řada inovací.

Asi každý model na dnešním trhu se během svého života dočká několika inovací, které mají po čase oživit snižující se projede. Stejně tak i v segmentu opravdu luxusních a výkonných SUV je třeba nalákat zákazníky na nové věci. Mírně pozměněný vzhled a pořádná dávka výkonu navíc, tak by se dal ve stručnosti popsat facelift, který dostalo Porsche Cayenne.

Vynucené změny designu se odehrály hlavně na přední části vozu, která byla nejvíce kritizována. Užší a ostřeji tvarované světlomety na ní působí více Porsche dojmem a také přední nárazník výrazně oživil vzhled. Na zadní části lze najít nové sdružené světlomety a také nové vyklenutí blatníků dodá více na mohutnosti a sportovnosti.

Nabízená výbava zůstává skoro beze změny, nově budou nabízeny aktivní stabilizátory DCC (dynamic chassis control), které se starají o maximální eliminací náklonů v zatáčkách. Navíc při jízdě v terénu lze stabilizátory od sebe odpojit, čím se zvýší křížení náprav.

Motory a výkony

Porsche zapracovalo i na motorech. Základní šestiválec nabídne nyní 213 kW (290 k) a točivý moment 385 Nm. To je nárůst o 40 koní a 75 Nm. Díky němu nyní zrychlí Cayenne na stovku za 8,1 s a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h.

Silnější atmosférický osmiválec posílil o 45 koní na 283 kW (385 k) a o 80 Nm na rovných 500 Nm. Zrychlení na stovku se u této verze odehraje za 6,6 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 252 km/h.

Pro vrcholnou verzi pak Porsche připravilo pořádnou dávku hřebců navíc. 367 kW (500 k) a 700 Nm znamená, že nově si užijete o 50 koní a 80 Nm více. Stovka za špičkových 5,1 s a maximálka 275 km/h.

Vrcholná verze Turbo S dosavadním výkonem 382 kW (520 k) a točivým momentem 720 Nm nebude mít okamžitého nástupce. Ten se objeví až v horizontu několika měsíců a výkon by měl atakovat hranici 550 koní a 800 Nm.

Přes nezanedbatelný vzrůst výkonu si mají motory dle automobilky vystačit s menším množstvím paliva. Dle verze poklesla spotřeba až o téměř neuvěřitelných 15 procent.

Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny, ale celkově Cayenne mírně podraží. V závislosti na modelu půjde až o 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne po faceliftu
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků