Porsche Cayenne: omlazené a silnější

Z počátku velmi úspěšný model se v poslední době potýká s poklesem zájmu zákazníků. To má změnit řada inovací.

Asi každý model na dnešním trhu se během svého života dočká několika inovací, které mají po čase oživit snižující se projede. Stejně tak i v segmentu opravdu luxusních a výkonných SUV je třeba nalákat zákazníky na nové věci. Mírně pozměněný vzhled a pořádná dávka výkonu navíc, tak by se dal ve stručnosti popsat facelift, který dostalo Porsche Cayenne.

Vynucené změny designu se odehrály hlavně na přední části vozu, která byla nejvíce kritizována. Užší a ostřeji tvarované světlomety na ní působí více Porsche dojmem a také přední nárazník výrazně oživil vzhled. Na zadní části lze najít nové sdružené světlomety a také nové vyklenutí blatníků dodá více na mohutnosti a sportovnosti.

Nabízená výbava zůstává skoro beze změny, nově budou nabízeny aktivní stabilizátory DCC (dynamic chassis control), které se starají o maximální eliminací náklonů v zatáčkách. Navíc při jízdě v terénu lze stabilizátory od sebe odpojit, čím se zvýší křížení náprav.

Motory a výkony

Porsche zapracovalo i na motorech. Základní šestiválec nabídne nyní 213 kW (290 k) a točivý moment 385 Nm. To je nárůst o 40 koní a 75 Nm. Díky němu nyní zrychlí Cayenne na stovku za 8,1 s a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h.

Silnější atmosférický osmiválec posílil o 45 koní na 283 kW (385 k) a o 80 Nm na rovných 500 Nm. Zrychlení na stovku se u této verze odehraje za 6,6 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 252 km/h.

Pro vrcholnou verzi pak Porsche připravilo pořádnou dávku hřebců navíc. 367 kW (500 k) a 700 Nm znamená, že nově si užijete o 50 koní a 80 Nm více. Stovka za špičkových 5,1 s a maximálka 275 km/h.

Vrcholná verze Turbo S dosavadním výkonem 382 kW (520 k) a točivým momentem 720 Nm nebude mít okamžitého nástupce. Ten se objeví až v horizontu několika měsíců a výkon by měl atakovat hranici 550 koní a 800 Nm.

Přes nezanedbatelný vzrůst výkonu si mají motory dle automobilky vystačit s menším množstvím paliva. Dle verze poklesla spotřeba až o téměř neuvěřitelných 15 procent.

Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny, ale celkově Cayenne mírně podraží. V závislosti na modelu půjde až o 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne po faceliftu

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků