Porsche Cayenne od TechArtu: až 600 koní

Německý specialista na důsledné ladění sportovních vozů značky ze Stuttgartu ve Frankfurtu předvedl, co „umí“ s Cayennem.

Pokud je řeč o skutečně precizním a uceleném vylepšování automobilů značky Porsche, napadne nás zřejmě mezi prvními společnost TechArt, která nám již mnohokrát dokázala, že i ta nejrychlejší sériová Porsche mohou být ještě citelně agresivnější. Vzpomeňme třeba na nedávnou premiéru sady modifikací určenou pro hatchback Porsche Panamera Turbo s výkonem zvýšeným na 650 koní (478 kW) a skutečně působivým bodykitem. Stranou zájmu TechArtu nemohla zůstat ani nová generace SUV Porsche Cayenne, jehož vlastní interpretaci pod názvem Cayenne Magnum spolu s konkurenčními značkami Hamann a Mansory TechArt vystavil letos v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu se TechArt k tématu Cayenne vrátil a představil zde nejen novou, decentní sestavu spoilerů Aerodynamic Kit 1, ale také další stupeň ladění verze Cayenne Turbo s označením TA 058/T2. Paket AK1 se vyznačuje světelnými jednotkami LED v novém, trojdílném předním nárazníku sloužícími potřebám denního svícení, blinkrů, parkovacích světel i parkovaček, dále pak prahovými obklady, rozšířenými lemy blatníků, výraznějším spoilerem nad zadním oknem a difuzorem v zadním nárazníku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhledovou obměnu Cayennu dotváří široká škála litých kol s rozměry od 20 do 23 palců a sportovní výfuková soustava se dvěma páry chromovaných koncovek. Ale pojďme k jízdním výkonům. Ty zlepšuje již stávající sada TA 058/T1, jež díky posílení motoru na 560 koní (412 kW) a 780 Nm umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a na 160 km/h za méně než 10 s. Nové provedení nese označení TA 058/T2 a nejvyšší výkon zaokrouhlí na rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment postrčí až na 900 Nm.

Pokud se vám tyto úpravy líbí, ale patříte k milovníkům nezaměnitelných předností vznětových motorů, TechArt myslí i na vás. V tomto případě nejvyšší výkon poskočil o 40 koní (29 kW) a hodnota nejvyššího točivého momentu se posune o 70 Nm, takže doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h se zkrátí na 7,2 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků