Porsche Cayenne od TechArtu: až 600 koní

Německý specialista na důsledné ladění sportovních vozů značky ze Stuttgartu ve Frankfurtu předvedl, co „umí“ s Cayennem.

Pokud je řeč o skutečně precizním a uceleném vylepšování automobilů značky Porsche, napadne nás zřejmě mezi prvními společnost TechArt, která nám již mnohokrát dokázala, že i ta nejrychlejší sériová Porsche mohou být ještě citelně agresivnější. Vzpomeňme třeba na nedávnou premiéru sady modifikací určenou pro hatchback Porsche Panamera Turbo s výkonem zvýšeným na 650 koní (478 kW) a skutečně působivým bodykitem. Stranou zájmu TechArtu nemohla zůstat ani nová generace SUV Porsche Cayenne, jehož vlastní interpretaci pod názvem Cayenne Magnum spolu s konkurenčními značkami Hamann a Mansory TechArt vystavil letos v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu se TechArt k tématu Cayenne vrátil a představil zde nejen novou, decentní sestavu spoilerů Aerodynamic Kit 1, ale také další stupeň ladění verze Cayenne Turbo s označením TA 058/T2. Paket AK1 se vyznačuje světelnými jednotkami LED v novém, trojdílném předním nárazníku sloužícími potřebám denního svícení, blinkrů, parkovacích světel i parkovaček, dále pak prahovými obklady, rozšířenými lemy blatníků, výraznějším spoilerem nad zadním oknem a difuzorem v zadním nárazníku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhledovou obměnu Cayennu dotváří široká škála litých kol s rozměry od 20 do 23 palců a sportovní výfuková soustava se dvěma páry chromovaných koncovek. Ale pojďme k jízdním výkonům. Ty zlepšuje již stávající sada TA 058/T1, jež díky posílení motoru na 560 koní (412 kW) a 780 Nm umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a na 160 km/h za méně než 10 s. Nové provedení nese označení TA 058/T2 a nejvyšší výkon zaokrouhlí na rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment postrčí až na 900 Nm.

Pokud se vám tyto úpravy líbí, ale patříte k milovníkům nezaměnitelných předností vznětových motorů, TechArt myslí i na vás. V tomto případě nejvyšší výkon poskočil o 40 koní (29 kW) a hodnota nejvyššího točivého momentu se posune o 70 Nm, takže doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h se zkrátí na 7,2 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků