Porsche Cayenne Hybrid: první tuning

A máme zde první laděné provedení nového SUV Cayenne s hybridní pohonnou soustavou. Na zoubek se mu podívala firma SpeedART.

Inu, jde poněkud proti smyslu samotné existence vozu s hybridním pohonem, aby z něj byl dolován výkon, což s sebou nese zvýšení spotřeby a emisí CO2. Ale co už, zákazníci jsou různí a nabídka pouze kopíruje jejich požadavky. Nyní přichází společnost SpeedART se svojí modifikační sadou, jež je určena pro všechny, kteří si sice pořídili Porsche Cayenne v novém provedení Hybrid, ale chtějí se odlišit od šedého průměru. Dostanou výrazně výkonnější vůz, ovšem nepřijdou o možnost krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon, během níž klesnou přímá spotřeba paliva i emise na nulu. Alespoň na chvíli.

Německá firma SpeedART připravila posilovací kúru pro zážehový, přeplňovaný šestiválec TSI s objemem 3,3 l, jehož výkon poskočil ze standardních 333 koní (244 kW) na 407 koní (298 kW). V kombinaci se silou elektromotoru tak upravený Cayanne Hybrid dává 450 koní (330 kW), což sníží čas potřebný pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 6,5 na 6,0 s a naopak zvýší nejvyšší rychlost o 10 km/h na výsledných 252 km/h. Součástí modifikační sady je také nový výfukový trakt s agresivním zvukem a dvěma páry kulatých koncovek o průměru 100 mm.

Na první pohled si na novém díle od SpeedARTu všimneme dvaadvacetipalcových kovaných ráfků, přičemž firma tvrdí, že jsou stejně těžké jako původní kola s průměrem 21 palců, takže by neměly nijak ovlivnit spotřebu. Ráfky nazouvají pneumatiky o rozměru 275/30 ZR22 vpředu a 315/30 ZR22 vzadu. SpeedART nabízí také lakování s bleděmodrými akcenty a sadu pro snížení světlé výšky, a to jak pro vozy s pneumatickým, tak i pro ty s konvenčním pérováním vinutými pružinami. Modifikace interiéru se omezily pouze na instalaci nového měřiče tlaku kompresoru na palubní desce a šedý podklad stupnice otáčkoměru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Hybrid od SpeedARTu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků