Porsche Cayenne EDO: A proč ne?

Když už existují výkonné SUV vozy, které terén nikdy neuvidí, proč z nich nezískat ještě více. Co třeba parametry supersportu?

Dalšímu z řady exkluzivních vozů se dostalo tuningu známého německého tunera EDO Competition. Po boku upravených Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati atd. nyní stojí i výkonné SUV Porsche Cayenne.

Pro úpravu posloužil druhý nejsilnější model Cayenne Turbo, který má pod kapotou přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 l, výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 620 Nm. Na stovku se s ním Cayenne dostane za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 266 km/h. Na SUV tedy hodnoty velmi dobré, ovšem někomu to nemusí stačit...

První, co tedy tuner změnil, byl výkon. Ten díky novému přeplňování s plnicím tlakem až 1 bar, novému sání, přepracovanému výfukovému potrubí, novému mezichladiči a software dosahuje závodních 455 kW (620 k) při 6 300 ot./min a točivý moment vzrostl na 785 Nm při 4 300 ot./min. Po přepočtu zjistíme, že litrový výkon je skvělých 138 k/l.

Tím ovšem úpravy neskončily. Taková porce výkonu vyžaduje odpovídající podvozek. Do auta byl zabudovány komponenty od firmy KW, které umožňují plynule měnit tuhost odpružení, světlou výšku, rychlost návratu pístu tlumiče a další parametry.

Samozřejmostí jsou i nové brzdy. V základu jsou stále ocelové koutouče, ale za příplatek si můžete nechat namontovat keramické. Na nápravách jsou namontována 22" kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Takto upravené Porsche i přes svých 2 700 kg zvládá stovku za 4,6 s a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h.

Tip: Video z testování na okruhu si můžete stáhnout ve formátu DivX zde (97 MB)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne EDO
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků