Porsche Cayenne EDO: A proč ne?

Když už existují výkonné SUV vozy, které terén nikdy neuvidí, proč z nich nezískat ještě více. Co třeba parametry supersportu?

Dalšímu z řady exkluzivních vozů se dostalo tuningu známého německého tunera EDO Competition. Po boku upravených Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati atd. nyní stojí i výkonné SUV Porsche Cayenne.

Pro úpravu posloužil druhý nejsilnější model Cayenne Turbo, který má pod kapotou přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 l, výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 620 Nm. Na stovku se s ním Cayenne dostane za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 266 km/h. Na SUV tedy hodnoty velmi dobré, ovšem někomu to nemusí stačit...

První, co tedy tuner změnil, byl výkon. Ten díky novému přeplňování s plnicím tlakem až 1 bar, novému sání, přepracovanému výfukovému potrubí, novému mezichladiči a software dosahuje závodních 455 kW (620 k) při 6 300 ot./min a točivý moment vzrostl na 785 Nm při 4 300 ot./min. Po přepočtu zjistíme, že litrový výkon je skvělých 138 k/l.

Tím ovšem úpravy neskončily. Taková porce výkonu vyžaduje odpovídající podvozek. Do auta byl zabudovány komponenty od firmy KW, které umožňují plynule měnit tuhost odpružení, světlou výšku, rychlost návratu pístu tlumiče a další parametry.

Samozřejmostí jsou i nové brzdy. V základu jsou stále ocelové koutouče, ale za příplatek si můžete nechat namontovat keramické. Na nápravách jsou namontována 22" kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Takto upravené Porsche i přes svých 2 700 kg zvládá stovku za 4,6 s a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h.

Tip: Video z testování na okruhu si můžete stáhnout ve formátu DivX zde (97 MB)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne EDO
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků