Porsche Cayenne EDO: A proč ne?

Když už existují výkonné SUV vozy, které terén nikdy neuvidí, proč z nich nezískat ještě více. Co třeba parametry supersportu?

Dalšímu z řady exkluzivních vozů se dostalo tuningu známého německého tunera EDO Competition. Po boku upravených Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati atd. nyní stojí i výkonné SUV Porsche Cayenne.

Pro úpravu posloužil druhý nejsilnější model Cayenne Turbo, který má pod kapotou přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 l, výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 620 Nm. Na stovku se s ním Cayenne dostane za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 266 km/h. Na SUV tedy hodnoty velmi dobré, ovšem někomu to nemusí stačit...

První, co tedy tuner změnil, byl výkon. Ten díky novému přeplňování s plnicím tlakem až 1 bar, novému sání, přepracovanému výfukovému potrubí, novému mezichladiči a software dosahuje závodních 455 kW (620 k) při 6 300 ot./min a točivý moment vzrostl na 785 Nm při 4 300 ot./min. Po přepočtu zjistíme, že litrový výkon je skvělých 138 k/l.

Tím ovšem úpravy neskončily. Taková porce výkonu vyžaduje odpovídající podvozek. Do auta byl zabudovány komponenty od firmy KW, které umožňují plynule měnit tuhost odpružení, světlou výšku, rychlost návratu pístu tlumiče a další parametry.

Samozřejmostí jsou i nové brzdy. V základu jsou stále ocelové koutouče, ale za příplatek si můžete nechat namontovat keramické. Na nápravách jsou namontována 22" kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Takto upravené Porsche i přes svých 2 700 kg zvládá stovku za 4,6 s a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h.

Tip: Video z testování na okruhu si můžete stáhnout ve formátu DivX zde (97 MB)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne EDO

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků