Porsche Cayenne EDO: A proč ne?

Když už existují výkonné SUV vozy, které terén nikdy neuvidí, proč z nich nezískat ještě více. Co třeba parametry supersportu?

Dalšímu z řady exkluzivních vozů se dostalo tuningu známého německého tunera EDO Competition. Po boku upravených Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati atd. nyní stojí i výkonné SUV Porsche Cayenne.

Pro úpravu posloužil druhý nejsilnější model Cayenne Turbo, který má pod kapotou přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 l, výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 620 Nm. Na stovku se s ním Cayenne dostane za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 266 km/h. Na SUV tedy hodnoty velmi dobré, ovšem někomu to nemusí stačit...

První, co tedy tuner změnil, byl výkon. Ten díky novému přeplňování s plnicím tlakem až 1 bar, novému sání, přepracovanému výfukovému potrubí, novému mezichladiči a software dosahuje závodních 455 kW (620 k) při 6 300 ot./min a točivý moment vzrostl na 785 Nm při 4 300 ot./min. Po přepočtu zjistíme, že litrový výkon je skvělých 138 k/l.

Tím ovšem úpravy neskončily. Taková porce výkonu vyžaduje odpovídající podvozek. Do auta byl zabudovány komponenty od firmy KW, které umožňují plynule měnit tuhost odpružení, světlou výšku, rychlost návratu pístu tlumiče a další parametry.

Samozřejmostí jsou i nové brzdy. V základu jsou stále ocelové koutouče, ale za příplatek si můžete nechat namontovat keramické. Na nápravách jsou namontována 22" kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Takto upravené Porsche i přes svých 2 700 kg zvládá stovku za 4,6 s a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h.

Tip: Video z testování na okruhu si můžete stáhnout ve formátu DivX zde (97 MB)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne EDO
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků