Porsche Cayenne E-Hybrid oficiálně: Má 462 koní a stovku zvládne za 5 s

Německá sportovní značka představila další variantu SUV Cayenne. Dobíjecí hybrid má zvládnout čistě na baterie 23 až 44 km a v tomto režimu se rozjede na 135 km/h.

Základem nového hybridního provedení Porsche Cayenne s přídomkem E-Hybrid je přeplňovaný benzínový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru, produkující maximální výkon 340 koní při 5300 až 6400 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 450 Nm dostupný v rozmezí od 1340 do 5300 ot./min.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Standardní Cayenne s tímto agregátem zvládne stovku za 6,2 sekundy a jede 245 km/h, E-Hybrid však navíc přidává elektromotor s výkonem 136 koní při 2800 ot./min. a 400 Nm, které může elektrická jednotka nabídnout v rozmezí 100 až 2400 otáček za minutu.

Tohle všechno dohromady, navíc v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic S, dává 462 koní a k tomu až 700 newtonmetrů dostupných pod plynovým pedálem už od 1000 do 3750 ot./min. Není divu, že auto navzdory své značné hmotnosti až 2295 kg umí s plně nabitými bateriemi akcelerovat z místa na 100 km/h za 5,0 sekundy, hranici dvojnásobné rychlosti pokoří za 19,1 vteřiny a jede 253 kilometrů v hodině.

Pět věcí, díky nimž lze nové Porsche Cayenne označit za "sportovní"

Pět věcí, díky nimž lze nové Porsche Cayenne označit za "sportovní"

Když už jsme zmínili akumulátory, měli bychom také dodat, že jde o lithium-iontovou konstrukci, jsou chlazené a jejich kapacita činí poměrně skromných 14,1 kWh, nicméně předchůdce měl pouze 10,8 kWh. Porsche říká, že podle aktuálních podmínek by to mělo stačit na dojezd 23 až 44 kilometrů v čistě elektrickém režimu, přičemž vůz je schopen rozjet se na 135 km/h pouze silou elektromotoru.

Cayenne E-Hybrid má udávanou spotřebu pouze 3,2 až 3,4 litru benzinu na 100 kilometrů, Porsche však férově říká, že kromě toho musí majitel počítat se spotřebou elektřiny 20,6 až 20,9 kWh. Srovnání s kapacitou baterek říká, že tu vynikající spotřebu auto dlouho neudrží, pokud tedy vlastník nebude své SUV využívat pouze na krátké jízdy a pokaždé poctivě dobíjet.

Poprvé za volantem nového Porsche Cayenne: Potřetí kombinuje neslučitelné

Poprvé za volantem nového Porsche Cayenne: Potřetí kombinuje neslučitelné

Pro tyto případy má auto na palubě nabíječku s výkonem 3,6 kW, za příplatek mu pak Porsche dodá rychlejší variantu s 7,2 kW. Z běžné zásuvky s napětím 230 V a 10 A budete mít plně nabito za 7,8 hodiny, zatímco s 32ampérovými pojistkami to bude „už“ za 2,3 hodiny.

V Cayenne E-Hybrid se vůbec poprvé ve voze značky Porsche objeví příplatkový head-up displej a k mání budou také masážní sedadla, vyhřívané přední okno, nezávislé topení s dálkovým ovládáním či 22palcový kola. Porsche uvede svou novinku na evropské trhy už tento měsíc, přičemž na domácím německém trhu bude dostupná od 89.822 eur, v přepočtu 2,3 milionu korun.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků