Porsche Cayenne E-Hybrid oficiálně: Má 462 koní a stovku zvládne za 5 s

Německá sportovní značka představila další variantu SUV Cayenne. Dobíjecí hybrid má zvládnout čistě na baterie 23 až 44 km a v tomto režimu se rozjede na 135 km/h.

Základem nového hybridního provedení Porsche Cayenne s přídomkem E-Hybrid je přeplňovaný benzínový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru, produkující maximální výkon 340 koní při 5300 až 6400 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 450 Nm dostupný v rozmezí od 1340 do 5300 ot./min.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Standardní Cayenne s tímto agregátem zvládne stovku za 6,2 sekundy a jede 245 km/h, E-Hybrid však navíc přidává elektromotor s výkonem 136 koní při 2800 ot./min. a 400 Nm, které může elektrická jednotka nabídnout v rozmezí 100 až 2400 otáček za minutu.

Tohle všechno dohromady, navíc v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic S, dává 462 koní a k tomu až 700 newtonmetrů dostupných pod plynovým pedálem už od 1000 do 3750 ot./min. Není divu, že auto navzdory své značné hmotnosti až 2295 kg umí s plně nabitými bateriemi akcelerovat z místa na 100 km/h za 5,0 sekundy, hranici dvojnásobné rychlosti pokoří za 19,1 vteřiny a jede 253 kilometrů v hodině.

Pět věcí, díky nimž lze nové Porsche Cayenne označit za "sportovní"

Pět věcí, díky nimž lze nové Porsche Cayenne označit za "sportovní"

Když už jsme zmínili akumulátory, měli bychom také dodat, že jde o lithium-iontovou konstrukci, jsou chlazené a jejich kapacita činí poměrně skromných 14,1 kWh, nicméně předchůdce měl pouze 10,8 kWh. Porsche říká, že podle aktuálních podmínek by to mělo stačit na dojezd 23 až 44 kilometrů v čistě elektrickém režimu, přičemž vůz je schopen rozjet se na 135 km/h pouze silou elektromotoru.

Cayenne E-Hybrid má udávanou spotřebu pouze 3,2 až 3,4 litru benzinu na 100 kilometrů, Porsche však férově říká, že kromě toho musí majitel počítat se spotřebou elektřiny 20,6 až 20,9 kWh. Srovnání s kapacitou baterek říká, že tu vynikající spotřebu auto dlouho neudrží, pokud tedy vlastník nebude své SUV využívat pouze na krátké jízdy a pokaždé poctivě dobíjet.

Poprvé za volantem nového Porsche Cayenne: Potřetí kombinuje neslučitelné

Poprvé za volantem nového Porsche Cayenne: Potřetí kombinuje neslučitelné

Pro tyto případy má auto na palubě nabíječku s výkonem 3,6 kW, za příplatek mu pak Porsche dodá rychlejší variantu s 7,2 kW. Z běžné zásuvky s napětím 230 V a 10 A budete mít plně nabito za 7,8 hodiny, zatímco s 32ampérovými pojistkami to bude „už“ za 2,3 hodiny.

V Cayenne E-Hybrid se vůbec poprvé ve voze značky Porsche objeví příplatkový head-up displej a k mání budou také masážní sedadla, vyhřívané přední okno, nezávislé topení s dálkovým ovládáním či 22palcový kola. Porsche uvede svou novinku na evropské trhy už tento měsíc, přičemž na domácím německém trhu bude dostupná od 89.822 eur, v přepočtu 2,3 milionu korun.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků