Porsche Cayenne: dost nepovedený tuning

Ženeva nepatřila jen známým značkám, na své si přišli i fanoušci tuningu. Jenže někdy může být výsledek mírně řečeno zvláštní.

Hned tři společnosti vylepšily Porsche Cayenne Turbo. Otázkou zůstává, jestli vůbec takový vůz nějaké úpravy potřebuje. Ať chcete nebo ne, pořád se jedná o velké a těžké auto, které bude nanejvýš rychlé v přímce, nic víc z něj dostat nelze. Možná také proto kladou jednotlivé společnosti velký důraz na úpravy designu.

První upravený Cayenne Turbo představil německý Hamann. Na karoserii byl instalován kompletní aerodynamický bodykit, vzadu najdeme poměrně přeplácaný nárazník s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku o průměru 120 mm. Na výkonu motoru se toho příliš nezměnilo. Standardní Cayenne Turbo disponuje maximem 500 koní, verze od Hamannu je o 50 koní silnější. Točivý moment mají oba dva shodný – 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Další značkou prezentující „vylepšené“ Porsche Cayenne byl TechArt. Jejich počin vychází opět z nejsilnějšího provedení Turbo a nese název TechArt Magnum. Chvályhodné je, že vidlicový přeplňovaný osmiválec má o 60 koní a o 80 Nm více než klasická sériovka. Stovku zvládne za 4,4 sekundy, za 15,8 s už tachometr ukazuje 200 km/h. Nicméně vzhled je především při pohledu zepředu skoro až obludný. Opět nechybí bodykit, nižší světlá výška a masivní litá kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

To nejlepší ze ženevského výstaviště se nacházelo na stánku firmy Mansory. Po prohlídce fotografií několika modelů „vylepšených“ tímto úpravcem jsem došel k závěru, že tady se opravdu nebojí zajít do extrémů (viz. například to, co vzniklo u Mansory z Porsche Panamera). Porsche Cayenne dostalo nový přední nárazník s obří tlamou a velkým nosem. Také se vám nelíbí? Pak věřte, že zadní část je ještě horší. Difuzor je trochu přehnaný, ale budiž. Na co tu ovšem je jeden spoiler umístěný nad zadním oknem, druhý spoiler pod spodní hranou skla a ještě k tomu jakási karbonová lišta pod místem pro SPZ. Jo a mimochodem, nevíte k čemu jsou u takovéhoto auta dobré střešní ližiny?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ve velkém se zvyšoval také výkon motoru, který narostl o rovných 190 k a 100 Nm. Ani tento fakt, ani maximální rychlost 300 km/h, jakožto tuny karbonu nacpané všude možně od kapoty až po volant by mě nikdy nepřesvědčily k pořízení něčeho, co vypadá takto obludně a za co je nutné vysypat obludné sumy peněz. Každopádně zákazníci jistě jsou, dokonce i v České republice se tací najdou. Zrovna nedávno jsem potkal před jedním obchodem „vytuněné“ Audi Q7 v parádní zlaté barvě...
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků