Porsche Cayenne: dost nepovedený tuning

Ženeva nepatřila jen známým značkám, na své si přišli i fanoušci tuningu. Jenže někdy může být výsledek mírně řečeno zvláštní.

Hned tři společnosti vylepšily Porsche Cayenne Turbo. Otázkou zůstává, jestli vůbec takový vůz nějaké úpravy potřebuje. Ať chcete nebo ne, pořád se jedná o velké a těžké auto, které bude nanejvýš rychlé v přímce, nic víc z něj dostat nelze. Možná také proto kladou jednotlivé společnosti velký důraz na úpravy designu.

První upravený Cayenne Turbo představil německý Hamann. Na karoserii byl instalován kompletní aerodynamický bodykit, vzadu najdeme poměrně přeplácaný nárazník s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku o průměru 120 mm. Na výkonu motoru se toho příliš nezměnilo. Standardní Cayenne Turbo disponuje maximem 500 koní, verze od Hamannu je o 50 koní silnější. Točivý moment mají oba dva shodný – 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Další značkou prezentující „vylepšené“ Porsche Cayenne byl TechArt. Jejich počin vychází opět z nejsilnějšího provedení Turbo a nese název TechArt Magnum. Chvályhodné je, že vidlicový přeplňovaný osmiválec má o 60 koní a o 80 Nm více než klasická sériovka. Stovku zvládne za 4,4 sekundy, za 15,8 s už tachometr ukazuje 200 km/h. Nicméně vzhled je především při pohledu zepředu skoro až obludný. Opět nechybí bodykit, nižší světlá výška a masivní litá kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

To nejlepší ze ženevského výstaviště se nacházelo na stánku firmy Mansory. Po prohlídce fotografií několika modelů „vylepšených“ tímto úpravcem jsem došel k závěru, že tady se opravdu nebojí zajít do extrémů (viz. například to, co vzniklo u Mansory z Porsche Panamera). Porsche Cayenne dostalo nový přední nárazník s obří tlamou a velkým nosem. Také se vám nelíbí? Pak věřte, že zadní část je ještě horší. Difuzor je trochu přehnaný, ale budiž. Na co tu ovšem je jeden spoiler umístěný nad zadním oknem, druhý spoiler pod spodní hranou skla a ještě k tomu jakási karbonová lišta pod místem pro SPZ. Jo a mimochodem, nevíte k čemu jsou u takovéhoto auta dobré střešní ližiny?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ve velkém se zvyšoval také výkon motoru, který narostl o rovných 190 k a 100 Nm. Ani tento fakt, ani maximální rychlost 300 km/h, jakožto tuny karbonu nacpané všude možně od kapoty až po volant by mě nikdy nepřesvědčily k pořízení něčeho, co vypadá takto obludně a za co je nutné vysypat obludné sumy peněz. Každopádně zákazníci jistě jsou, dokonce i v České republice se tací najdou. Zrovna nedávno jsem potkal před jedním obchodem „vytuněné“ Audi Q7 v parádní zlaté barvě...
 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků