Porsche Cayenne Diesel v úpravě Techart

Specialista Techart uvedl další podorbnosti ke svému projektu na bázi naftového Porsche Cayenne Diesel.

SUV Porsche Cayenne osazené modifikovaným vznětovým šestiválcem Audi, o němž jsme psali třeba na tomto místě, patří mezi vyznavači sportovních vozů ze Stuttgartu mezi černé ovce. Techart, specialista na ladění vozů Porsche, jej však neignoruje a již v Ženevě představil vlastní interpretaci vznětového Cayennu.

Teprve nyní však zveřejnil podrobnosti ke svému projektu, v rámci kterého významných úprav doznaly pohonná jednotka, podvozek, interiér i karosérie. Ta má u prezentačního kousku mimochodem bílou barvu, což je u černé ovce nesporně paradox...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem úprav je pochopitelně motor. Třílitrový přeplňovaný šestiválec posílil z 240 na 290 koní a točivý moment poskočil z 550 na 630 Nm při 2 200 ot./min., přičemž v rozsahu od 1 100 do 4 000 ot./min. neklesne pod 500 Nm. Techart podle svých slov zlepšil akceleraci z klidu na 100 km/h z 8,3 na 7,7 s, zatímco emise CO2 (244 g/km) a průměrná spotřeba (9,3 l/100 km) údajně zůstaly nezměněné.

Pro vozy osazené vzduchovým pérováním Techart připravil novou řídicí jednotku, jež snižuje světlou výšku a aerodynamický odpor a omezuje naklánění v zatáčkách. Cayenne Diesel od Techartu dostal jedenadvacetipalcové lité ráfky s mneumatikami Michelin Diamaris 4X4 XL 295/35 R21.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na modifikace mechanických částí navazují úpravy povrchu karosérie. Zcela nová je příď s nižším spoilerem, prahy dostaly nové lišty a záď byla opatřena nárazníkem s náznakem difuzoru. Do celé sady patří také úpravené přední a zadní reflektory, dva páry oválných koncovek výfuků, třípaprskový sportovní volant Techart s původním airbagem a další drobnosti, mezi něž počítáme i lehké hliníkové pedály či luxusní koberce s koženým lemováním. Za další příplatek jsou k mání dvaadvacetipalcová kola s pneumatikami Continental, několik druhů kapoty a široká škála barevných a materiálových kombinací interiéru.

Vylepšené vozy Cayenne Diesel Techart nabízí za cenu od 61 500 Euro, resp. od 63 900 Euro v kombinaci s výkonnějším motorem. Pokud již vůz tohoto typu vlastníte, Techart vám jej za 17 500 Euro upraví k nepoznání, přičemž motor posílí za 2 900 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Diesel TechArt
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků