Porsche Cayenne definitivně s naftou, dostalo dieselový třílitr

Představitelé automobilky Porsche nedávno avizovali, že jejich největší model bude brzy dostupný i s dieselovým agregátem a stane se z něj tak vůbec první Porsche poháněno tímhle typem motoru. Z informace, která se nejprve jevila pouze jako kachna, se pozdě stala takřka hotová věc a odhalit pouze zůstávalo, pro který agregát se společnost rozhodla. Nyní už víme, že volba padla na populární koncernový třílitrový šestiválec dobře známý třeba z Audi A6.

Přeplňovaný šestiválec bude v případě Cayennu standardně dodáván s automatem Tiptronic-S, přičemž parametry samotného agregátu zůstávají téměř nezměněné. 3,0 TDI disponuje výkonem 176 kW/240 koní a maximálním točivým momentem 550 Nm. Podle oficiálních údajů se kombinovaná spotřeba drží na hodnotě 9,3 l/100 km a „černý Cayenne“ vyprodukuje 244 gramů emisí CO2 na kilometr.

Vedení Porsche uvedlo, že přidaní dieselů, bylo nezbytným krokem pro další pokračování úspěchu tohoto modelu, přičemž rozhodující se stala zejména zvyšující se poptávka po vznětových motorech a legislativní změny v některých evropských zemích. Dieselový Cayenne bude od února 2009 dostupný pouze v Evropě a to za základní cenu 47 250 eur (zhruba 1 200 000 Kč - cena bez daně).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Cayenne 3,0 TDI
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků