Porsche Cayenne definitivně s naftou, dostalo dieselový třílitr

Představitelé automobilky Porsche nedávno avizovali, že jejich největší model bude brzy dostupný i s dieselovým agregátem a stane se z něj tak vůbec první Porsche poháněno tímhle typem motoru. Z informace, která se nejprve jevila pouze jako kachna, se pozdě stala takřka hotová věc a odhalit pouze zůstávalo, pro který agregát se společnost rozhodla. Nyní už víme, že volba padla na populární koncernový třílitrový šestiválec dobře známý třeba z Audi A6.

Přeplňovaný šestiválec bude v případě Cayennu standardně dodáván s automatem Tiptronic-S, přičemž parametry samotného agregátu zůstávají téměř nezměněné. 3,0 TDI disponuje výkonem 176 kW/240 koní a maximálním točivým momentem 550 Nm. Podle oficiálních údajů se kombinovaná spotřeba drží na hodnotě 9,3 l/100 km a „černý Cayenne“ vyprodukuje 244 gramů emisí CO2 na kilometr.

Vedení Porsche uvedlo, že přidaní dieselů, bylo nezbytným krokem pro další pokračování úspěchu tohoto modelu, přičemž rozhodující se stala zejména zvyšující se poptávka po vznětových motorech a legislativní změny v některých evropských zemích. Dieselový Cayenne bude od února 2009 dostupný pouze v Evropě a to za základní cenu 47 250 eur (zhruba 1 200 000 Kč - cena bez daně).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Cayenne 3,0 TDI
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků