Porsche Cayenne definitivně s naftou, dostalo dieselový třílitr

Představitelé automobilky Porsche nedávno avizovali, že jejich největší model bude brzy dostupný i s dieselovým agregátem a stane se z něj tak vůbec první Porsche poháněno tímhle typem motoru. Z informace, která se nejprve jevila pouze jako kachna, se pozdě stala takřka hotová věc a odhalit pouze zůstávalo, pro který agregát se společnost rozhodla. Nyní už víme, že volba padla na populární koncernový třílitrový šestiválec dobře známý třeba z Audi A6.

Přeplňovaný šestiválec bude v případě Cayennu standardně dodáván s automatem Tiptronic-S, přičemž parametry samotného agregátu zůstávají téměř nezměněné. 3,0 TDI disponuje výkonem 176 kW/240 koní a maximálním točivým momentem 550 Nm. Podle oficiálních údajů se kombinovaná spotřeba drží na hodnotě 9,3 l/100 km a „černý Cayenne“ vyprodukuje 244 gramů emisí CO2 na kilometr.

Vedení Porsche uvedlo, že přidaní dieselů, bylo nezbytným krokem pro další pokračování úspěchu tohoto modelu, přičemž rozhodující se stala zejména zvyšující se poptávka po vznětových motorech a legislativní změny v některých evropských zemích. Dieselový Cayenne bude od února 2009 dostupný pouze v Evropě a to za základní cenu 47 250 eur (zhruba 1 200 000 Kč - cena bez daně).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Cayenne 3,0 TDI
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků