Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky. | Porsche Cayenne Turbo Coupé a Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky. | Porsche Cayenne Turbo Coupé a Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. | Porsche Cayenne Coupé  Zdroj: Porsche

Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. | Porsche Cayenne Coupé  | Zdroj: Porsche

Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l). | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l). | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche

S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů. | Porsche Cayenne Coupé | Zdroj: Porsche

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m. | Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m. | Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h. | Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h. | Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun)... | Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun)... | Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

...osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun). | Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

...osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun). | Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche
K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche
U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu. | Porsche Cayenne Coupé Zdroj: Porsche
Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. | Porsche Cayenne Coupé  Zdroj: Porsche
19
Fotogalerie

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Jednou to muselo přijít, a tak rovněž Porsche nyní uvádí stylovější „kupé“ variantu svého SUV Cayenne.

Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky – vždyť modely Cayenne a Macan patří mezi vůbec nejžádanější modely. Co je tedy na méně praktickém Cayennu nového?

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm. K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm.

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu. Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku.

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l).

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m. S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů.

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m. Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h.

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun), osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun).

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud