Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Jednou to muselo přijít, a tak rovněž Porsche nyní uvádí stylovější „kupé“ variantu svého SUV Cayenne.

Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky – vždyť modely Cayenne a Macan patří mezi vůbec nejžádanější modely. Co je tedy na méně praktickém Cayennu nového?

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm. K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm.

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu. Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku.

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l).

Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m. S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů.

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m. Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h.

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun), osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun).

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků