Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Jednou to muselo přijít, a tak rovněž Porsche nyní uvádí stylovější „kupé“ variantu svého SUV Cayenne.

Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky – vždyť modely Cayenne a Macan patří mezi vůbec nejžádanější modely. Co je tedy na méně praktickém Cayennu nového?

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm. K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm.

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu. Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku.

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l).

Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m. S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů.

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m. Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h.

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun), osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun).

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků