Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky.

Do trendu velkých SUV se splývavou zádí nastupuje Porsche s velkým zpožděním, nikdo ovšem nepochybuje, že se v případě nového Cayenne Coupé bude opět jednat o prodejní trhák německé automobilky.

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm.

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm.

K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm.

K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm.

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu.

U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu.

Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. 

Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. 

Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku.

Místo pro registrační značku se poté z pátých dveří přesunulo níže do prostoru zadního nárazníku.

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. 

Porsche dodává, že Coupé nabídne plno místa pro čtveřici cestujících. Vepředu jsou nové nastavitelné sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, kdežto vzadu si lze bez příplatku zvolit komfortní sedadla. 

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m.

Verze Cayenne Turbo Coupé poté dostává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, který nabídne výkon 404 kW (550 koní) a točivý moment 770 N.m.

Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h.

Díky tomu je Coupé schopné akcelerovat na stovku za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti až 286 km/h.

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun)...

V Evropě se novinka dostává do prodeje už nyní. České cenovky zatím neznáme, v Německu však Cayenne Coupé s šestiválcem startuje na částce 83.711 euro (asi 2,14 milionu korun)...

...osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun).

...osmiválcové Cayenne Turbo Coupé začíná na ceně 146.662 euro (asi 3,75 milionu korun).

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. 

Pasažéři vzadu poté sedí o 30 mm níže než v klasickém Cayenne, takže i přes nižší úroveň střechy mají mít dostatek místa nad hlavou. 

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m.

S uvedením na trh bude u Coupé prozatím na výběr z dvojice motorů. Slabší jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 N.m.

S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů.

S dodávaným balíčkem Sport Chrono je pak zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost 243 km/h. Setinku z akcelerace může ušetřit i výbava ve formě odlehčených karbonových dílů.

Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l).

Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů, se složením zadních sedaček až 1540 litrů (u verze Turbo 600 l/1510 l).

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Turbo Coupé | Zdroj: Porsche

Pokud vás zajímají čísla, musíte vědět, že k celkově nižší úrovní střechy Coupé přispívá i větší sklon předních sloupků a tedy čelního okna. Samotná linie střechy je vůči klasickému Cayennu snížena o 20 mm.
K nové karosářské verzi byly potřeba i nové zadní dveře a jinak tvarované zadní blatníky, čímž také narostla šířka vozu o 18 mm.
U každého Cayennu Coupé bude standardem velká panoramatická střecha. Za příplatek bude ovšem k dispozici také střecha z karbonu.
Na zádi pak najdete hned dvojici spoilerů, kdy nižší kousek nad svítilnami je adaptivní a vysunuje se při rychlosti přes 90 km/h. 
19
Fotogalerie

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Kupé vyjde řádově o několik set tisíc dráž než obyčejné verze. Dynamiku však nabídne téměř stejnou. Tady prostě budete platit hlavně za styl.

Na konci března se oficiálně představila druhá karosářská verze stuttgartského SUV. Porsche tak nyní dohání vlnu SUV kupé a se svou žhavou novinkou nás vzalo útokem stylovou karoserií a možností V8 pod kapotou.

Nyní už máme i české ceny. Porsche Cayenne Coupé bude k mání s dvojicí známých motorů. Základní Cayenne Coupé s třílitrovým šestiválcem a výkonem 250 kW (340 koní) vyjde na 2.258.000 Kč, osmiválec Cayenne Coupé Tubro (404 kW/550 koní) pak na 3.955.000 Kč.

Téměř čtyři miliony za Turbo je opravdu hodně peněz. V konfigurátoru navíc záhy zjistíte, že dostat se v rámci volitelné výbavy nad finální částku pět milionů korun není vůbec žádný problém.

Karoserie Coupé vyjde v případě varianty Turbo o více než 300 tisíc korun dráž než obyčejné SUV, u základní varianty pak dělá rozdíl necelých tři sta tisíc. Není ovšem pochyb o tom, že i u nás si tento vůz zákazníky najde.

Technická data nabízených motorů
Model Cayenne Coupé Cayenne Turbo Coupé
Motor 3.0 V6 turbo 4.0 V8 twin-turbo
Největší výkon [kW/min] 250/5300-6400 404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]  450/1340-5300 770/2000-4500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 286
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,0 3,9
Základní cena [Kč] 2.258.000 3.955.000 

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud