Porsche Cayenne 2011: unikly oficiální snímky nové generace (14 foto)

Postupně odhalovat nový model se v poslední době snaží skoro každá automobilka, ale málokteré to vychází. Dříve nebo později se v průběhu „napínavého” příběhu obvykle najde slabý článek v řetězu lidí, kteří mají přístup k firemním materiálům, a nabídne je médiím. Rozšíření prakticky po celém světě je pak dílem několika hodin.

Stejný osud postihl i novou generaci Porsche Cayenne, kterou se nám automobilka pokoušela odhalovat tak trochu ve stylu příběhu Romeo, Julie a tma. Bohužel pro Porsche na Romea (Cayenne) nejprve někdo před pár dny posvítil baterkou a dnes rozsvítil hlavní světla. Unikla totiž nemalá část oficiálních snímků vozu ač si z nich při jejich rozlišení neuděláte zrovna nové pozadí pracovní plochy, vzhled exteriéru i interiéru novinky je z nich naprosto jasný.

Porsche Cayenne pro modelový rok 2011 se proti dosavadnímu provedení odlišuje především značně jiným pojetím předních i zadní partií, profil vozu zůstává naopak prakticky stejný. Interiér zjevně kráčí ve šlépějích Panamery a jeho komplikovaná architektura zřejmě nebude po chuti každému.

Mnoho nových technických informací nám únik fotografií nepřinesl, a tak můžeme prozatím zůstat u již známých, více či méně jistých předpokladů. Vůz bude o 4 centimetry delší než jeho předchůdce, přesto shodí na váze nějakých 200 kilogramů. Pod kapotou by se měly objevit benzinové motory 3,6 V6 FSI z koncernové líhně s výkonem 300 koní a 4,8 V8 resp. 4,8 V8 turbo s výkony 400 a 500 koní. Chybět opět nebude zemědělská verze s diselovým motorem 3,0 TDI a výkonem 240 koní, úplnou novinkou bude hybridní provedení kombinující přeplňovaný třílitr V6 TSI o výkonu 333 koní a elektromotor o výkonu 47 koní. Jsou-li vám tato fakta povědomá, pak si správně vzpomínáte na nový VW Touareg, který stojí na stejných základech.

Oficiální premiéru si nový Cayenne odkroutí příští týden v Ženevě, ale s úplným představením by Porsche mělo vypochodovat již v následujících dnech. Takže zůstaňte naladěni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne 2011 na uniknuvších snímcích
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků