Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Po novém Volkswagenu Touareg se představuje i jeho sourozenec Porsche Cayenne. Nyní již oficiálně a v plné parádě (+ video).

Po úniku celé sady oficiálních snímků bylo jen otázkou času, kdy Porsche představí novou generaci svého kontroverzního SUV Cayenne oficiálně. Nakonec se tak stalo ještě dříve, než jsme čekali a oficiální snímky v plné kvalitě spolu se základními infomacemi dorazily do naší redakce jen pár hodin po prvním velkém úniku. Pojďme tedy opustit veškeré spekulace a projít si, co všechno novinka pro modelový rok 2011 skutečně přinese.

A začít můžeme u pohonných jednotek, kde jsme se ovšem při předchozích spekulacích nemýlili ani v nejmenším a oficiální informace ty dřívější pouze zpřesňují. Výchozí Cayenne bude poháněn vidlicovým zážehovým šestiválcem 3,6 l s výkonem 300 koní (221 kW), písmeno „S“ pak znamená aplikaci osmiválce s objemem 4,8 l a výkonem 400 koní (294 kW) a Turbo nabídne stejnou jendotku, jež ovšem díky dvojici přeplňovacích turbodmychadel dává rovných 500 koní (368 kW). Oba tyto osmiválce by měly být oproti svým dosavadním verzím o 23 % hospodárnější, šestiválec pak má spotřebovat o 20 % méně benzínu než dosud. Chybět nebude ani naftová alternativa - již dobře známý Cayenne Diesel nabídne opět motor 3,0 V6 TDI s výkonem 240 koní (170 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco výše uvedené motory svým výkonovým odladěním překonávají jednotky nabízené pro Touareg (podrobně jsme vám jej představili na tomto místě), hybridní soustava je pro Touareg Hybrid a Cayenne S Hybrid identická. Je proto složena z třílitrového zážehového šestiválce o výkonu 333 koní (245 kW) a elektromotoru s výkonem 47 koní (34 kW). V úhrnu se díky tomu vůz může pochlubit hodnotami 380 koní (279 kW) a točivým momentem až 580 Nm již od 1 000 ot./min.

Na čistě elektrický pohon pak Cayenne S Hybrid dokáže zrychlosvat až na 60 km/h, přičemž automobilka dodává, že udržovat konstantní rychlost dokáže elektromotor bez podpory toho spalovacího i při rychlostech do 156 km/h. Spotřeba paliva zatím nebyla zveřejněna, ale emise CO2 v průměrné výši 193 g/km z tohoto stroje dělají „nejčistší“ Porsche v současné nabídce značky.

Nová generace má být, podobně jako Touareg, podstatně lehčí, u modelu Cayenne S má úspora činit rovných 181 kg. Vůz je přitom o 4 centimetry delší a stojí na podvozku s 3,3 centimetru delším rozvorem.

Cayenne se bude moci pochlubit také osmistupňovou převodovkou Tiptronic S i soustavou start/stop snižující spotřebu alespoň v městském provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru ztvárněném ve stylu velkého sedanu Panamera se můžeme těšit na řadu nových technických „vychytávek”. Nejviditelnější z nich je doplnění přístrojové desky o barevný displej s vysokým rozlišením, který bude schopen zobrazovat prakticky jakékoli informace z palubního systému vozu vč. mapových výstupů navigace. Podstatnou změnou by mělo být též zvětšení prostoru na zadních sedadlech i díky sedákům posuvným v rozsahu 13 cm a opěradlům nastavitelných ve třech různých úhlech.

Porsche Cayenne druhé generace vstoupí do prodejů v Evropě již 8. května, tedy docela krátce po své premiéře na autosalonu v Ženevě. Američané se na první setkání mohou těšit na březnové výstavě v New Yorku, prodeje pak začnou v červenci. V první fázi přitom budou k dispozici modely Cayenne S a Cayenne Turbo, základní Cayenne se spolu s hybridní verzí přidají až letos na podzim.

Cena základního typu Cayenne byla v Německu stanovena na 55 431 Euro, diesel vás přijde na 59 596 Euro, Cayenne S má stát 72 686 Euro, S Hybrid bude dodáván za 78 636 Euro a nabídku na jejím horním okraji završí Cayenne Turbo s cenovkou 115 526 Euro. Uvedené ceny jsou konečné vč. německé DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne 2011

Po kliku na toto video můžete na YouTube mezi dalšími snímky od uživatele Porsche shlédnout celou řadu podobně laděných videí.
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků