Porsche Carrera GT umí 330 km/h! Premiéra za měsíc v Ženevě

06. března startuje mezinárodní ženevský autosalon. Po zářijové Paříži se tak opět rozehrají barvy karnevalu, který my motoristé tak milujeme. Nespočet čtyřkolových novinek bude opět hýčkat naše již tak dost zhýčkané oči.

Jedním z nich je i dlouho očekávaný projekt od Porsche pod jednoduchým názvem Carrera GT. Ve formě konceptu byl představen už před několika lety, ovšem až v Ženevě spatří oficiálně světlo světa jeho sériová verze. Nový supersport německé automobilky by měl přinést řadu technologií, se kterými jsme se dříve setkávali pouze na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Carrera GT poněkud vybočuje z modelové řady Porsche.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Svým pojetím chce stát na špičce automobilového nebe.

První, co na gétéčku zaujme, je především jeho nízká hmotnost. 1380 kilogramů není na podobný vůz mnoho. Ta byla dosažena použitím uhlíkových vláken. Co se týče dalších rozměrů, délka činí 4610 mm, šířka 1920 mm a výška 1160 mm, což je rovněž pozoruhodná hodnota.

Srdcem tohoto porsche je zážehový desetiválec 5.7 litru, který dosahuje při 8000 ot/min největšího výkonu 450 kW/612 koní. Mamutí točivý moment se chlubí hodnotou 590 Nm. S takovým výkonem zrychluje Carrera GT z 0 na 100 km/h za 3,9 s a nejvyšší rychlost 330 km/h útočí na rekordní pozice. Velmi zajímavá je i hodnota zrychlení z 0 na 200 km/h, a to 9,9 sekund, což bychom čekali spíše u supersportovního motocyklu než u téměř pětimetrového vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Maximální rychlost 330 km/h je vskutku famózní!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Chcete mít Carreru GT v garáží? Připravte si cca 12 milionů korun.

Aby řidič (nebo pilot?) s tímto letadlem doslova neuletěl, k dispozici bude mít keramické brzdy. Světovou premiéru bude mít rovněž speciálně vyvinutá keramická spojka (PCCC). Ta má na starosti šestistupňovou manuální převodovku. Pro lehký průlet zatáčkou budou sloužit pneumatiky rozměru 265/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu.

První zákazníci se tohoto supersportu dočkají na konci roku 2003. Vyjíždět bude z továrny v Lipsku. Cena by se měla pohybovat okolo 400 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků