Porsche Carrera GT umí 330 km/h! Premiéra za měsíc v Ženevě

Porsche Carrera GT umí 330 km/h! Premiéra za měsíc v Ženevě

06. března startuje mezinárodní ženevský autosalon. Po zářijové Paříži se tak opět rozehrají barvy karnevalu, který my motoristé tak milujeme. Nespočet čtyřkolových novinek bude opět hýčkat naše již tak dost zhýčkané oči.

Jedním z nich je i dlouho očekávaný projekt od Porsche pod jednoduchým názvem Carrera GT. Ve formě konceptu byl představen už před několika lety, ovšem až v Ženevě spatří oficiálně světlo světa jeho sériová verze. Nový supersport německé automobilky by měl přinést řadu technologií, se kterými jsme se dříve setkávali pouze na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Carrera GT poněkud vybočuje z modelové řady Porsche.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Svým pojetím chce stát na špičce automobilového nebe.

První, co na gétéčku zaujme, je především jeho nízká hmotnost. 1380 kilogramů není na podobný vůz mnoho. Ta byla dosažena použitím uhlíkových vláken. Co se týče dalších rozměrů, délka činí 4610 mm, šířka 1920 mm a výška 1160 mm, což je rovněž pozoruhodná hodnota.

Srdcem tohoto porsche je zážehový desetiválec 5.7 litru, který dosahuje při 8000 ot/min největšího výkonu 450 kW/612 koní. Mamutí točivý moment se chlubí hodnotou 590 Nm. S takovým výkonem zrychluje Carrera GT z 0 na 100 km/h za 3,9 s a nejvyšší rychlost 330 km/h útočí na rekordní pozice. Velmi zajímavá je i hodnota zrychlení z 0 na 200 km/h, a to 9,9 sekund, což bychom čekali spíše u supersportovního motocyklu než u téměř pětimetrového vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Maximální rychlost 330 km/h je vskutku famózní!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Chcete mít Carreru GT v garáží? Připravte si cca 12 milionů korun.

Aby řidič (nebo pilot?) s tímto letadlem doslova neuletěl, k dispozici bude mít keramické brzdy. Světovou premiéru bude mít rovněž speciálně vyvinutá keramická spojka (PCCC). Ta má na starosti šestistupňovou manuální převodovku. Pro lehký průlet zatáčkou budou sloužit pneumatiky rozměru 265/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu.

První zákazníci se tohoto supersportu dočkají na konci roku 2003. Vyjíždět bude z továrny v Lipsku. Cena by se měla pohybovat okolo 400 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků