Porsche Carrera GT umí 330 km/h! Premiéra za měsíc v Ženevě

06. března startuje mezinárodní ženevský autosalon. Po zářijové Paříži se tak opět rozehrají barvy karnevalu, který my motoristé tak milujeme. Nespočet čtyřkolových novinek bude opět hýčkat naše již tak dost zhýčkané oči.

Jedním z nich je i dlouho očekávaný projekt od Porsche pod jednoduchým názvem Carrera GT. Ve formě konceptu byl představen už před několika lety, ovšem až v Ženevě spatří oficiálně světlo světa jeho sériová verze. Nový supersport německé automobilky by měl přinést řadu technologií, se kterými jsme se dříve setkávali pouze na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Carrera GT poněkud vybočuje z modelové řady Porsche.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Svým pojetím chce stát na špičce automobilového nebe.

První, co na gétéčku zaujme, je především jeho nízká hmotnost. 1380 kilogramů není na podobný vůz mnoho. Ta byla dosažena použitím uhlíkových vláken. Co se týče dalších rozměrů, délka činí 4610 mm, šířka 1920 mm a výška 1160 mm, což je rovněž pozoruhodná hodnota.

Srdcem tohoto porsche je zážehový desetiválec 5.7 litru, který dosahuje při 8000 ot/min největšího výkonu 450 kW/612 koní. Mamutí točivý moment se chlubí hodnotou 590 Nm. S takovým výkonem zrychluje Carrera GT z 0 na 100 km/h za 3,9 s a nejvyšší rychlost 330 km/h útočí na rekordní pozice. Velmi zajímavá je i hodnota zrychlení z 0 na 200 km/h, a to 9,9 sekund, což bychom čekali spíše u supersportovního motocyklu než u téměř pětimetrového vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Maximální rychlost 330 km/h je vskutku famózní!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Chcete mít Carreru GT v garáží? Připravte si cca 12 milionů korun.

Aby řidič (nebo pilot?) s tímto letadlem doslova neuletěl, k dispozici bude mít keramické brzdy. Světovou premiéru bude mít rovněž speciálně vyvinutá keramická spojka (PCCC). Ta má na starosti šestistupňovou manuální převodovku. Pro lehký průlet zatáčkou budou sloužit pneumatiky rozměru 265/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu.

První zákazníci se tohoto supersportu dočkají na konci roku 2003. Vyjíždět bude z továrny v Lipsku. Cena by se měla pohybovat okolo 400 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 36 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků