Porsche: Carrera GT a Cayenne v Brně!

Kromě pětkového bavoráku byla největším tahounem pavilonu G1 expozice Porsche. Zde se totiž představily české veřejnosti dvě poměrně čerstvé novinky: supersport Carrera GT a offroad Cayenne. Obě auta stála za to.
Porsche: Carrera GT a Cayenne v Brně!
Seznam kapitol
  1. Představuje se supersport Porsche Carrera GT
  2. Cayenne: offroad se sportovními rysy

Carrera GT: z nuly na sto za 3,9 s

Porsche Carrera GT je pořádný supersport, první takového formátu z této automobilky. Automobil je poháněn desetiválcem o objemu 5733 ccm s výkonem 450 kW při osmi tisících a točivým momentem 590 Nm při 5750 otáčkách za minutu. S tímto motorem zrychlí GT na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje maximální rychlosti 330 km/h. Auto má šestistupňovou manuální převodovku. Cena v Česku se bude pohybovat okolo 16 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dominantou přední části vozu jsou oválné xenonové světlomety, které jsou schovány
pod čirou optikou. V nárazníku jsou velké otvory přivádějící vzduch k brzdám a ventilaci
ve voze. Nezvyklý je rovněž tvar zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní křídlo se vysunuje při rychlosti nad 120 km/h, aby byl zvýšen přítlak ve vysokých
rychlostech. Koncovky výfuků jsou velmi efektní. Brzdová světla používají LED diody,
takže se rozsvítí dříve, než klasické žárovky.

Klepněte pro větší obrázek  Z boku je patrné klasické svažování zádi, jak
jsme u Porsche zvyklí. Rovněž vás zaujme délka vozu, která činí takřka 4,8 metru!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pořádné nasávací otvory vedou potřebný vzduch k motoru uloženému před zadní nápravou
za sedačkami spolujezdce. Skrze mřížku je na motor i vidět; díky ní se od motoru lépe odvádí
horký vzduch.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je opravdu povedený; všimněte si zvyšujícího se středového tunelu
směrem k palubní desce. Za sedačkami, které jsou poměrně pohodlné, jsou
dva ochranné oblouky. Střecha je pevná, elektricky ovládaná.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První novinářský den bylo gétéčko na chvíli i zavřené; bohužel focení jsem si nechal
na druhý den, kdy bylo auto již otevřené, proto fotografie zavřeného gétéčka chybí.
Doufám, že vás uspokojí alespoň tyto dvě momentky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představuje se supersport Porsche Carrera GT
  2. Cayenne: offroad se sportovními rysy
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků