Porsche: Carrera GT a Cayenne v Brně!

Kromě pětkového bavoráku byla největším tahounem pavilonu G1 expozice Porsche. Zde se totiž představily české veřejnosti dvě poměrně čerstvé novinky: supersport Carrera GT a offroad Cayenne. Obě auta stála za to.
Porsche: Carrera GT a Cayenne v Brně!
Seznam kapitol
  1. Představuje se supersport Porsche Carrera GT
  2. Cayenne: offroad se sportovními rysy

Carrera GT: z nuly na sto za 3,9 s

Porsche Carrera GT je pořádný supersport, první takového formátu z této automobilky. Automobil je poháněn desetiválcem o objemu 5733 ccm s výkonem 450 kW při osmi tisících a točivým momentem 590 Nm při 5750 otáčkách za minutu. S tímto motorem zrychlí GT na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje maximální rychlosti 330 km/h. Auto má šestistupňovou manuální převodovku. Cena v Česku se bude pohybovat okolo 16 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dominantou přední části vozu jsou oválné xenonové světlomety, které jsou schovány
pod čirou optikou. V nárazníku jsou velké otvory přivádějící vzduch k brzdám a ventilaci
ve voze. Nezvyklý je rovněž tvar zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní křídlo se vysunuje při rychlosti nad 120 km/h, aby byl zvýšen přítlak ve vysokých
rychlostech. Koncovky výfuků jsou velmi efektní. Brzdová světla používají LED diody,
takže se rozsvítí dříve, než klasické žárovky.

Klepněte pro větší obrázek  Z boku je patrné klasické svažování zádi, jak
jsme u Porsche zvyklí. Rovněž vás zaujme délka vozu, která činí takřka 4,8 metru!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pořádné nasávací otvory vedou potřebný vzduch k motoru uloženému před zadní nápravou
za sedačkami spolujezdce. Skrze mřížku je na motor i vidět; díky ní se od motoru lépe odvádí
horký vzduch.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je opravdu povedený; všimněte si zvyšujícího se středového tunelu
směrem k palubní desce. Za sedačkami, které jsou poměrně pohodlné, jsou
dva ochranné oblouky. Střecha je pevná, elektricky ovládaná.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První novinářský den bylo gétéčko na chvíli i zavřené; bohužel focení jsem si nechal
na druhý den, kdy bylo auto již otevřené, proto fotografie zavřeného gétéčka chybí.
Doufám, že vás uspokojí alespoň tyto dvě momentky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představuje se supersport Porsche Carrera GT
  2. Cayenne: offroad se sportovními rysy
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků