Porsche: Carrera GT a Cayenne v Brně!

Kromě pětkového bavoráku byla největším tahounem pavilonu G1 expozice Porsche. Zde se totiž představily české veřejnosti dvě poměrně čerstvé novinky: supersport Carrera GT a offroad Cayenne. Obě auta stála za to.
Porsche: Carrera GT a Cayenne v Brně!
Seznam kapitol
  1. Představuje se supersport Porsche Carrera GT
  2. Cayenne: offroad se sportovními rysy

Carrera GT: z nuly na sto za 3,9 s

Porsche Carrera GT je pořádný supersport, první takového formátu z této automobilky. Automobil je poháněn desetiválcem o objemu 5733 ccm s výkonem 450 kW při osmi tisících a točivým momentem 590 Nm při 5750 otáčkách za minutu. S tímto motorem zrychlí GT na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje maximální rychlosti 330 km/h. Auto má šestistupňovou manuální převodovku. Cena v Česku se bude pohybovat okolo 16 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dominantou přední části vozu jsou oválné xenonové světlomety, které jsou schovány
pod čirou optikou. V nárazníku jsou velké otvory přivádějící vzduch k brzdám a ventilaci
ve voze. Nezvyklý je rovněž tvar zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní křídlo se vysunuje při rychlosti nad 120 km/h, aby byl zvýšen přítlak ve vysokých
rychlostech. Koncovky výfuků jsou velmi efektní. Brzdová světla používají LED diody,
takže se rozsvítí dříve, než klasické žárovky.

Klepněte pro větší obrázek  Z boku je patrné klasické svažování zádi, jak
jsme u Porsche zvyklí. Rovněž vás zaujme délka vozu, která činí takřka 4,8 metru!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pořádné nasávací otvory vedou potřebný vzduch k motoru uloženému před zadní nápravou
za sedačkami spolujezdce. Skrze mřížku je na motor i vidět; díky ní se od motoru lépe odvádí
horký vzduch.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je opravdu povedený; všimněte si zvyšujícího se středového tunelu
směrem k palubní desce. Za sedačkami, které jsou poměrně pohodlné, jsou
dva ochranné oblouky. Střecha je pevná, elektricky ovládaná.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První novinářský den bylo gétéčko na chvíli i zavřené; bohužel focení jsem si nechal
na druhý den, kdy bylo auto již otevřené, proto fotografie zavřeného gétéčka chybí.
Doufám, že vás uspokojí alespoň tyto dvě momentky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představuje se supersport Porsche Carrera GT
  2. Cayenne: offroad se sportovními rysy
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský