Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Jsou tomu jen dva týdny, co jsme vám přinesli informaci, že nový přírůstek do rodiny „pravověrných” Porsche ponese jméno Cajun. Táta Cayenne a máma Panamera tedy mnoho kreativity při vymýšlení jména pro svého potomka neprojevili, ale to už tak v rodinách bývá...

Novou informací je, že odpovědnost za vývoj designu dalších Porsche čerstvě přejal Walter de Silva. Vám jistě známá osoba podepsaná pod vzhledem vozů jako Alfa Romeo 147 nebo Seat Leon je nyní šéfem designu celého koncernu Volkswagen a Porsche je desátou koncernovou značkou. Již připravené nové modely 911 998 a a Boxster 988 de Silvovo pero neovlivní, k chystanému Cajunu, jehož vstup na trh je plánován až na rok 2014, ale chce říci své.

Přiložená ilustrace našich grafiků ukazuje, jak by nový Cajun mohl vypadat, tento vzhled je ale inspirován předevší mdesignem současné Panamery a Cayennu. A to je cesta, kterou by de Silva jít tak docela nechtěl. Má v úmyslu se insipirovat spíše staršími modely Porsche a „přinést něco pozitivního ke stolu”, jakkoli důležitou osobou při vytváření vzhledu nových modelů bude i nadále Michael Mauer, šéf designu Porsche.

Uvidíme, co nového přinese de Silva malému stuttgarstkému SUV, snad to nebudou jen kliky dveří zapuštěné v C-sloupcích... Na každý pád, nový Cajun bychom mohli jako koncept poznat okolo roku 2013. Vůz bude postaven na technických základech Audi Q5, má však využít kratšího rozvoru a nižší stavby tak, aby (ještě) více preferoval silniční využití. Bez zajímavosti není ani, že Cajun má být po vzoru Range Roveru Evoque nejprve nabídnut s třídvéřovou karoserií a až později jej má v nabídce doplnit pětidvéřové provedení.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Porsche Cajun by mohlo vypadat takto. Otázkou nyní je, jak moc se de Silva designovou linii značky pokusí změnit

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků