Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Jsou tomu jen dva týdny, co jsme vám přinesli informaci, že nový přírůstek do rodiny „pravověrných” Porsche ponese jméno Cajun. Táta Cayenne a máma Panamera tedy mnoho kreativity při vymýšlení jména pro svého potomka neprojevili, ale to už tak v rodinách bývá...

Novou informací je, že odpovědnost za vývoj designu dalších Porsche čerstvě přejal Walter de Silva. Vám jistě známá osoba podepsaná pod vzhledem vozů jako Alfa Romeo 147 nebo Seat Leon je nyní šéfem designu celého koncernu Volkswagen a Porsche je desátou koncernovou značkou. Již připravené nové modely 911 998 a a Boxster 988 de Silvovo pero neovlivní, k chystanému Cajunu, jehož vstup na trh je plánován až na rok 2014, ale chce říci své.

Přiložená ilustrace našich grafiků ukazuje, jak by nový Cajun mohl vypadat, tento vzhled je ale inspirován předevší mdesignem současné Panamery a Cayennu. A to je cesta, kterou by de Silva jít tak docela nechtěl. Má v úmyslu se insipirovat spíše staršími modely Porsche a „přinést něco pozitivního ke stolu”, jakkoli důležitou osobou při vytváření vzhledu nových modelů bude i nadále Michael Mauer, šéf designu Porsche.

Uvidíme, co nového přinese de Silva malému stuttgarstkému SUV, snad to nebudou jen kliky dveří zapuštěné v C-sloupcích... Na každý pád, nový Cajun bychom mohli jako koncept poznat okolo roku 2013. Vůz bude postaven na technických základech Audi Q5, má však využít kratšího rozvoru a nižší stavby tak, aby (ještě) více preferoval silniční využití. Bez zajímavosti není ani, že Cajun má být po vzoru Range Roveru Evoque nejprve nabídnut s třídvéřovou karoserií a až později jej má v nabídce doplnit pětidvéřové provedení.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Porsche Cajun by mohlo vypadat takto. Otázkou nyní je, jak moc se de Silva designovou linii značky pokusí změnit

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků