Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Porsche Cajun: o design se postará Walter de Silva (+ ilustrace)

Jsou tomu jen dva týdny, co jsme vám přinesli informaci, že nový přírůstek do rodiny „pravověrných” Porsche ponese jméno Cajun. Táta Cayenne a máma Panamera tedy mnoho kreativity při vymýšlení jména pro svého potomka neprojevili, ale to už tak v rodinách bývá...

Novou informací je, že odpovědnost za vývoj designu dalších Porsche čerstvě přejal Walter de Silva. Vám jistě známá osoba podepsaná pod vzhledem vozů jako Alfa Romeo 147 nebo Seat Leon je nyní šéfem designu celého koncernu Volkswagen a Porsche je desátou koncernovou značkou. Již připravené nové modely 911 998 a a Boxster 988 de Silvovo pero neovlivní, k chystanému Cajunu, jehož vstup na trh je plánován až na rok 2014, ale chce říci své.

Přiložená ilustrace našich grafiků ukazuje, jak by nový Cajun mohl vypadat, tento vzhled je ale inspirován předevší mdesignem současné Panamery a Cayennu. A to je cesta, kterou by de Silva jít tak docela nechtěl. Má v úmyslu se insipirovat spíše staršími modely Porsche a „přinést něco pozitivního ke stolu”, jakkoli důležitou osobou při vytváření vzhledu nových modelů bude i nadále Michael Mauer, šéf designu Porsche.

Uvidíme, co nového přinese de Silva malému stuttgarstkému SUV, snad to nebudou jen kliky dveří zapuštěné v C-sloupcích... Na každý pád, nový Cajun bychom mohli jako koncept poznat okolo roku 2013. Vůz bude postaven na technických základech Audi Q5, má však využít kratšího rozvoru a nižší stavby tak, aby (ještě) více preferoval silniční využití. Bez zajímavosti není ani, že Cajun má být po vzoru Range Roveru Evoque nejprve nabídnut s třídvéřovou karoserií a až později jej má v nabídce doplnit pětidvéřové provedení.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Porsche Cajun by mohlo vypadat takto. Otázkou nyní je, jak moc se de Silva designovou linii značky pokusí změnit

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků