Porsche bude vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu Volkswagen

Porsche bude vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu Volkswagen

Volkswagen je nejen v domácím Německu uznávanou automobilkou. I když na to stále mnoho lidí zapomíná, jakožto koncern nemá na starosti jen vývoj „lidových vozů”, ale stál třeba i za vývojem takového klenotu, jakým je Bugatti Veyron a patří mu spousta dalších automobilek vč. italského Lamborghini.

Pozice koncernu se ale nyní zásadně změní. Zatímco dříve to byl Volkswagen, který skupoval další automobilky, nyní bude sám definitivně ovládnut. Porsche se totiž rozhodlo vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu, přesně 51 %. Tím definitivně získá absolutní kontrolu nad celým koncernem. Co to přesně bude znamenat ukáže až čas, Porsche ale chce být pro VW dále přínosem. Automobilka chce dle vlastních slov zefektivnit výrobu a přispět k rychlejšímu vývoji nových modelů.

bazar

Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků