Porsche bude vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu Volkswagen

Volkswagen je nejen v domácím Německu uznávanou automobilkou. I když na to stále mnoho lidí zapomíná, jakožto koncern nemá na starosti jen vývoj „lidových vozů”, ale stál třeba i za vývojem takového klenotu, jakým je Bugatti Veyron a patří mu spousta dalších automobilek vč. italského Lamborghini.

Pozice koncernu se ale nyní zásadně změní. Zatímco dříve to byl Volkswagen, který skupoval další automobilky, nyní bude sám definitivně ovládnut. Porsche se totiž rozhodlo vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu, přesně 51 %. Tím definitivně získá absolutní kontrolu nad celým koncernem. Co to přesně bude znamenat ukáže až čas, Porsche ale chce být pro VW dále přínosem. Automobilka chce dle vlastních slov zefektivnit výrobu a přispět k rychlejšímu vývoji nových modelů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků