Porsche bude vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu Volkswagen

Volkswagen je nejen v domácím Německu uznávanou automobilkou. I když na to stále mnoho lidí zapomíná, jakožto koncern nemá na starosti jen vývoj „lidových vozů”, ale stál třeba i za vývojem takového klenotu, jakým je Bugatti Veyron a patří mu spousta dalších automobilek vč. italského Lamborghini.

Pozice koncernu se ale nyní zásadně změní. Zatímco dříve to byl Volkswagen, který skupoval další automobilky, nyní bude sám definitivně ovládnut. Porsche se totiž rozhodlo vlastnit majoritní podíl akcí v koncernu, přesně 51 %. Tím definitivně získá absolutní kontrolu nad celým koncernem. Co to přesně bude znamenat ukáže až čas, Porsche ale chce být pro VW dále přínosem. Automobilka chce dle vlastních slov zefektivnit výrobu a přispět k rychlejšímu vývoji nových modelů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků